.

Beantwoord

Dubbele kosten voor één sms?

  • 10 April 2015
  • 5 reacties
  • 299 Bekeken

Ik heb donderdag j.l. een kort smsje verstuurd en zag nu op "mijn Simyo" dat er € 0,20 was afgeboekt. Geen onoverkomelijk probleem, maar hoe kan dat. Ik dacht toch dat sms-en € 0,10 per sms was.
icon

Beste antwoord door Charlene 13 April 2015, 10:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste bachnaar,

Welkom op het forum van Simyo!

Het ziet ernaar uit, dat het sms'je van afgelopen donderdag toch over de 160 tekens is gegaan.
Want 1 sms'je met maximaal 160 tekens, kost bij prepaid (want gezien het tarief wat je noemt, bel je prepaid) € 0,10 cent per bericht.
Ga je daar overheen, en dat hoeft maar 10 tekens extra te zijn, dan wordt dat gezien als twee sms berichten.
Dus voor de eerste 160 tekens betaal je € 0,10 + de 10 extra tekens nogmaals € 0,10, waar je dan totaal uitkomt op € 0,20.

Het kan natuurlijk ook zijn, dat je een premium sms hebt gestuurd naar een verkort nummer (vaak gebruikt voor radio en TV programma's), en dan bepaald de ontvanger hoeveel je betaald per sms.
Maar zover ik het kan inschatten, lijkt dit laatste niet direct het geval bij jouw, aangezien het tarief van zo'n sms vaak hoger ligt dan € 0,20 cent.

De kans is groot, dat mijn eerste optie het geval bij jouw is.
Jammer dat ik het sms-je al gewist heb. Anders had je kunnen zien dat het zeker geen 160 tekens waren. Want ik weet wel dat het meer kost als je er overheen gaat. Daarom verbaast het me zo. In ieder geval was het geen premium sms. Ik ga er nu heus geen punt van maken, maar ik was gewoon benieuwd. Zal volgende keer nog extra opletten. In ieder geval hartelijk dank voor de snelle reactie.
Goed weekend, bachnaar.
Reputatie 7
Weet wel, dat vreemde tekens en emoticons, ook al lijkt dit een enkel karakter achter de schermen uit veel meer karakters bestaan. Zo kun je zonder dat je het doorhebt toch ruimschoots de 160 tekens overschrijden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Bachnaar,

RicoK geeft het al aan.
Punten (.) behoren ook tot vreemde tekens :?
Net als komma's (,) 😃
Badge +8
Hoi bachnaar,

Ik heb even naar je verbruik van de afgelopen 2 weken gekeken, en ik zie maar 1 sms'je à 10 cent. Dat is dus toch goed gegaan, neem ik aan :)
Je kunt het zelf ook nog even nakijken via Mijn Simyo.
Je gaat dan naar het tabblad Verbruik en kunt dan zien wat je de afgelopen tijd hebt gebeld of ge-sms't.
Waarom dacht je dat er 20 cent was afgeboekt?

MichD, RicoK en maikel.twinnie, bedankt voor het meedenken 🙂 Het zat dus toch iets anders in elkaar.

Groetjes,
Charlene

Reageer