.

Beantwoord

dienst niet beschikbaar


Ik ben mijn mobiel een tijd kwijt geweest, maar gelukkig heb ik 'm nu terug. kunt u nagaan waarom het toestel aangeeft dat de dienst niet beschikbaar is. Ik had wel mobiel internet enzo uitgezet.
icon

Beste antwoord door Charlene 3 June 2013, 15:00

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Zou je je probleem wat uitgebreider kunnen uitleggen zodat moderatoren hierop na het weekend kunnen terug komen of zodat forum gangers als ik wellicht je vraag enigszins zouden kunnen beantwoorden?
Ik had het vermoeden dat mijn mobiel gestolen was, en heb toen dacht ik mijn sim-kaart laten blokkeren. Dit kan ik echter nergens in 'mijn simyo' of in mijn e-mails terugvinden. Dus ik weet ook niet zeker of ik dat heb gedaan heb. Ik weet wel dat ik alles (bellen buitenland en service nummer, en internet heb 'uit' gezet.  Die heb ik ondertussen wel weer 'aan' gezet. 
Badge +8
Ik had het vermoeden dat mijn mobiel gestolen was, en heb toen dacht ik mijn sim-kaart laten blokkeren. Dit kan ik echter nergens in 'mijn simyo' of in mijn e-mails terugvinden. Dus ik weet ook niet zeker of ik dat heb gedaan heb. Ik weet wel dat ik alles (bellen buitenland en service nummer, en internet heb 'uit' gezet.  Die heb ik ondertussen wel weer 'aan' gezet. 

Beste Paul2000,

Welkom op het forum :)

Je had je simkaart inderdaad geblokkeerd. Vandaar de melding. Die blokkade kun je niet zelf verwijderen. Dat moeten ze voor je doen bij de klantenservice. Ik heb dat nu voor je gedaan, dus als je je gevonden toestel even uitschakelt en daarna weer aan, kun je weer bellen.

Ik zie dat je inmiddels een vervangende simkaart hebt besteld. Die is al onderweg, dus dat kan ik niet meer annuleren. Wanneer je deze activeert als hij binnen is, komen alle instellingen daarop te staan en heb je een frisse nieuwe simkaart :)

Laten je even weten of je oude simkaart het weer doet?

Groetjes,
Charlene
Charlene,

De telefoon doet het weer. Bedankt voor je duidelijk antwoord.
Is het misschien mogelijk dat jullie in 'mijn Simyo' ergens een melding kunnen plaatsen wanneer een simkaart geblokkeerd is. Nog mooier zou zijn wanneer je zelf ook het weer zou kunnen deblokkeren.😕

Groeten,

Paul
Reputatie 7
Badge +9
Charlene,
Nog mooier zou zijn wanneer je zelf ook het weer zou kunnen deblokkeren.😕


Dat is een te groot veligheidsrisico. Ik kan me goed voorstellen dat een provider zeker wil weten dat iemand die een blokkering wil laten opheffen ook de rechtmatige eigenaar van de telefoon en de sim is. Het verzoek om een simkaart te blokkeren is immers niet voor niets gedaan. Die identiteitscontrole is niet mogelijk als iemand eenvoudig via Mijn Simyo een blokkering weer zou kunnen opheffen.
Badge +6
Charlene,

De telefoon doet het weer. Bedankt voor je duidelijk antwoord.
Is het misschien mogelijk dat jullie in 'mijn Simyo' ergens een melding kunnen plaatsen wanneer een simkaart geblokkeerd is. Nog mooier zou zijn wanneer je zelf ook het weer zou kunnen deblokkeren.😕

Groeten,

Paul


Hoi Paul200,

Zoals Scotsman al aangeeft is dit een groot risico wanneer klanten zelf de mogelijkheid hebben om de simkaart te deblokkeren.
Telefonisch, per e-mail of via het forum kunnen wij een aantal controles uitvoeren om te zien of de juiste persoon de simkaart wilt deblokkeren. Zeker wanneer de simkaart is geblokkeerd wegens diefstal of verlies.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Beste Simyo,

Omdat mijn telefoon was gestolen heb ik een nieuwe Simcard aangevraagd.
Ik had mijn Simcard geblokkeerd. Het lukt me niet om deze nieuwe Simcard te deblokkeren.
Zou iemand dat voor mij kunnen doen?

Groet,

Marlou
Badge +6
Beste Simyo,

Omdat mijn telefoon was gestolen heb ik een nieuwe Simcard aangevraagd.
Ik had mijn Simcard geblokkeerd. Het lukt me niet om deze nieuwe Simcard te deblokkeren.
Zou iemand dat voor mij kunnen doen?

Groet,

Marlou


Hoi Mgmvanderlinden,

Ik heb je simkaart gedeblokkeerd. Je dient het toestel uit/aan te zetten daarna kan je gebruik maken van je aansluiting.
Beste Simyo,

Omdat mijn telefoon was gestolen heb ik een nieuwe Simcard aangevraagd.
Ik had mijn Simcard geblokkeerd. Het lukt me niet om deze nieuwe Simcard te deblokkeren.
Zou iemand dat voor mij kunnen doen?

Groet,

Marlou


Hoi Mgmvanderlinden,

Ik heb je simkaart gedeblokkeerd. Je dient het toestel uit/aan te zetten daarna kan je gebruik maken van je aansluiting.


Ik heb mijn telefoon opnieuw aangezet, maar als ik probeer te bellen geeft deze nog steeds aan dat ik niet kan bellen om administratieve redenen.
Kan het zijn dat het even duurt voordat de sim gedeblokkeerd is of is er iets anders aan de hand?
Badge +6
Ik heb mijn telefoon opnieuw aangezet, maar als ik probeer te bellen geeft deze nog steeds aan dat ik niet kan bellen om administratieve redenen.
Kan het zijn dat het even duurt voordat de sim gedeblokkeerd is of is er iets anders aan de hand?


Hoi Mgmvanderlinden,

Je simkaart is actief en niet meer geblokkeerd. Kan je mij voorzien van het simkaartnummer van de simkaart die nu in je toestel zit.
Dan kan ik gaan kijken wat er aan de hand is.

Reageer