.

Vraag

Bundel wijzigen, hoe werkt dit precies?

  • 30 March 2023
  • 3 reacties
  • 55 Bekeken

Badge

wel lekker dat de bundels voor vaste simyo klanten hoger zijn bij bundels aanpassen dan bij de nieuwe abonnees 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

wel lekker dat de bundels voor vaste simyo klanten hoger zijn bij bundels aanpassen dan bij de nieuwe abonnees

Als klant bij Simyo zit je vast aan een bepaald tariefplan, zodra je je abonnement afsluit. Na het afsluiten van een abonnement kun je blijven wisselen tussen alle bundels van dezelfde duur, die je ziet staan tijdens het bestellen. Op of neer maakt niet uit. Het tariefplan blijft hetzelfde ook na de duur van het abonnement.

Nu zie jij op de website het tariefplan dat Simyo op dit moment aanbied aan klanten. Dat kan afwijken van waar jij binnen Mijn Simyo naartoe kunt wissel, want dat is een oud tariefplan van ofwel wanneer jouw abonnement is afgesloten of van wanneer Simyo deze wijziging van systemen heeft gemaakt.

Als jouw abonnement is afgelopen en je dus niet meer vast zit, dan kun je ervoor kiezen om jouw abonnement te verlengen via deze pagina. Door te verlengen kun je als bestaande klant overgaan naar het huidige tariefplan en daarna onbeperkt wisselen tussen al die bundels van dezelfde duur. Indien je verlengt heeft jouw abonnement wel weer een nieuwe looptijd en kun je niet verlengen tot het einde daarvan.

In het verleden werkte dit anders. In het verleden kon je bij het wijzigen enkel wijzigen naar de bundels, die op dat moment werden aangeboden. Als je gebruik maakte van een goedkopere actiebundel en tijdelijk meer MBs nodig had, dan had je de keuze tussen die actiebundel kwijt raken en de bundel verhogen of eenmalig duurdere extra min/MB bundels aanschaffen en de actiebundel behouden. Je kon in dat systeem immers alleen wisselen naar het huidige tariefplan. Tijdens het veranderen werd dat in ieder geval destijds via diverse waarschuwing gemeld dat als je een oude bundel had, je daar niet meer naar terug kon wisselen. Helaas is dat tegenwoordig veel minder prominent aanwezig en moeten we het doen met: “Je kunt alleen bundels kiezen die horen bij jouw abonnement.”

Tegenwoordig kun je indien je geen bundels hebt vanuit die oude manier van werken zonder zorgen wisselen van bundel en indien je wilt overstappen naar het aanbod voor nieuwe klanten via verlengen.

Reputatie 7
Badge +6

Hé Henk misschien kun je in het vervolg je vragen/problemen beperken tot 1 topic😉

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Henk.B,

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat @Groentjuh je hier de juiste uitleg voor heeft gegeven, superr bedankt voor je duidelijke en uitgebreide uitleg 😁. Ook heeft mijn collega @Amy je geholpen onder dit topic. Het is inderdaad niet de bedoeling om meerdere topics te starten omtrent hetzelfde onderwerp zoals @Ron H vermeldt. Ik zie dat je twee topics bent gestart hierover, ik heb daarom het tweede topic verwijderd.

Nogmaals bedankt voor alle hulp heren!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer