.

Beantwoord

Betalen voor Sms naar eigen nummer

  • 14 August 2013
  • 3 reacties
  • 682 Bekeken

Badge
Bij het in gebruik nemen van mijn prepaid kaart is er iets niet duidelijk.
Er staat bij verbruik dat er 2 sms jes zijn verstuurd naar mijn eigen nummer. Er moet voor die sms jes ook betaald worden.
Hoe kan dit?
Het enige wat er is gedaan is: proberen whatsapp te installeren (helaas nog niet het internetten geblokkerd...)
Twee sms ontvangen.

Het gaat om een prepaid kaart zonder nummerbehoud.
icon

Beste antwoord door Kim 15 August 2013, 09:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi Knoepert,

Uit je bericht begrijp ik dat er twee smsjes zijn verstuurd naar je eigen nummer en dat je deze ook hebt ontvangen.

Onze simkaart kan niet zelf smsjes versturen, dus er is iets in je toestel gebeurd, waardoor er de opdracht is gegeven om deze twee smsjes te versturen. Omdat dit in het toestel is gebeurd, kan ik helaas niet aangeven wat dat 'iets' dan is geweest.

Omdat deze twee smsjes via het netwerk zijn verstuurd, zijn er daardoor inderdaad kosten voor in rekening gebracht.

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag! 🙂
Badge
Beste Kim,

Er zijn twee smsjes ontvangen op dit telefoonnummer. Beide verstuurd vanuit twee volledig andere telefoons en telefoon nummers nummers . Die zijn dus alleen op mijn toetsel ontvangen. (Hadden we gedaan om te kijken of er al contact was.)
Ik heb zelf geen sms verstuurd, ook niet naar mijn eigen nummer (geen idee hoe ik dat zou moeten doen trouwens)

Op de rekening staat dat ik kosten heb voor twee smsjes.
Ik betaal dus nu twee smsjes die ik alleen ontvangen heb en niet verstuurd??
Badge +6
Beste Kim,

Er zijn twee smsjes ontvangen op dit telefoonnummer. Beide verstuurd vanuit twee volledig andere telefoons en telefoon nummers nummers . Die zijn dus alleen op mijn toetsel ontvangen. (Hadden we gedaan om te kijken of er al contact was.)
Ik heb zelf geen sms verstuurd, ook niet naar mijn eigen nummer (geen idee hoe ik dat zou moeten doen trouwens)

Op de rekening staat dat ik kosten heb voor twee smsjes.
Ik betaal dus nu twee smsjes die ik alleen ontvangen heb en niet verstuurd??


Hoi Knoepert,

Het netwerk registreert wat er door je simkaart wordt door gegeven aan het netwerk. Het ontvangen van een sms is gratis.
Wanneer je een sms verstuurt dan gaat dit van je beltegoed af.

Reageer