.

Beantwoord

Beltegoed kwijt als je het over hebt, maar wel bijbetalen indien tekort, raar?

  • 4 December 2015
  • 9 reacties
  • 240 Bekeken

Badge +2
Waarom ben ik aan het eind van de maand mijn overgehouden beltegoed kwijt en een andere maand als ik tekort heb, moet ik wel wel bijbetalen? Vind ik diefstal.
icon

Beste antwoord door Naomi 5 December 2015, 13:23

Bekijk originele reactie

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Those Attic Sound...

Dat je het niet leuk vindt snap ik best, maar dit diefstal vinden klopt niet.
Het staat heel duidelijk in de voorwaarden en daar ben je mee akkoord gegaan.
Veel providers hanteren dit model, ik zou het ook graag anders zien, maar ik mopper niet omdat ik wist wat ik koos.
Badge +2
Diefstal is natuurlijk aangedikt, maar blijf het vreemd vinden. Zou eigenlijk verplicht moeten worden, Je krijgt in een als je iets koopt en teveel betaald toch ook wisselgeld terug? Heb idd niet goed naar de voorwaarden gekeken.
Reputatie 7
Badge +9
Wat je "koopt" is niet een bepaalde hoeveelheid belminuten, maar het recht om gedurende een bepaalde periode een bepaald aantal belminuten/sms'jes te "verbruiken" voor een vooraf overeengekomen prijs. Dat is dus anders dan het kopen van een tastbaar object in een winkel. Als zodanig kun je niet spreken van "eigendom", en dus ook niet van "diefstal" als de overeengekomen tijd (zeg een maand) voorbij is terwijl je niet alle minuten/sms'jes "verbruikt" hebt.
Badge +2
Ok, blijf het raar vinden. Je moet je overgehouden belminuten inleveren, maar andersom moet je wel bijbetalen. Weet dat het nu eenmaal zo is, maar was nieuwsgierig hoe anderen hierover denken. Denk dat ik t.z.t .maar weer over ga op pre-paid. Is transparanter en je betaald alleen maar wat je gebruikt. Gaat me niet om die paar euro's, want de tarieven bij Simyo zijn heel schappelijk, maar toch voelt het niet goed bij mij.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Those Attic Sounds,

Fijn om te lezen dat franswon en Scotsman het al hebben verduidelijkt:

Hoi Those Attic Sound...

Dat je het niet leuk vindt snap ik best, maar dit diefstal vinden klopt niet.
Het staat heel duidelijk in de voorwaarden en daar ben je mee akkoord gegaan.
Veel providers hanteren dit model, ik zou het ook graag anders zien, maar ik mopper niet omdat ik wist wat ik koos.


Wat je "koopt" is niet een bepaalde hoeveelheid belminuten, maar het recht om gedurende een bepaalde periode een bepaald aantal belminuten/sms'jes te "verbruiken" voor een vooraf overeengekomen prijs. Dat is dus anders dan het kopen van een tastbaar object in een winkel. Als zodanig kun je niet spreken van "eigendom", en dus ook niet van "diefstal" als de overeengekomen tijd (zeg een maand) voorbij is terwijl je niet alle minuten/sms'jes "verbruikt" hebt.


Ik heb hier weinig aan toe te voegen. Als je de constructie van Prepaid fijner vindt, dan is dit gelukkig een mogelijkheid. Bij Prepaid beltegoed zit er ook geen termijn aan de geldigheid. Zolang je één keer in de zes maanden uitgaand gebruikmaakt van de simkaart, blijft het beltegoed geldig.

Mocht je nog een vraag hebben, dan weet je ons te vinden.

@franswon & Scotsman; bedankt voor jullie heldere omschrijving 😳
Reputatie 7
Badge +9
I am curious, Those Attic Sounds, what's going on in your attic? Mice? Ghosts? Vampires? Bones of skeletons that are being moved by any of these? 😉
Reputatie 7
Badge +10
Mee eens! Al zie ik dat 'Those Attic Sounds' heeft plaats gemaakt voor een nieuwe forumnaam. Welkom Gerwin G :)

Groetjes,
Angela
Badge +2
Ok, nogmaals, diefstal is een te groot woord wat ik heb gebruikt..Staat gewoon netjes in de voorwaarden. Maar ik blijf bij mijn mening dat ik het raar vind dat ik geen tegoed kan opbouwen en wel moet bijbetalen. Ken verder geen bedrijfstak, behalve providers, waar dit zo geregeld is. Nu mag deze topic wat mij betreft op slot 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Dat kan ik me ook ergens voorstellen Gerwin G. We kunnen het altijd meenemen in de volgende meeting. Wie weet kunnen we er iets mee doen in de toekomst 🙂

Ik zal dit topic op jouw verzoek sluiten zodat er niet meer gereageerd kan worden.

Groetjes,
Angela