.

Beantwoord

Beltegoed bij overstap naar Sim only

  • 7 May 2014
  • 8 reacties
  • 396 Bekeken

Beste Lezers,
na enige tijd een prepaid nummer te hebben gehad, ben ik overgestapt met nummer behoud naar een abonnement. wat ik vergeten ben na te vragen is wat er met mijn beltegoed gebeurd op het moment dat ik overstap van prepaid naar abonnement. iemand hier misschien ervaringen mee ? alvast bedankt voor jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Charlene 9 May 2014, 12:06

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +3
Beste Grumphy,

Je beltegoed vervalt gewoon als je overgaat tot Sim-Only. Heb je via mijn Simyo aangegeven te willen overstappen op Sim-Only?
Of heb je letterlijk een nieuw abonnement met nummerbehoud aangevraagd via de website van Simyo?

Het slimste is om het direct via Mijn Simyo te kiezen via de optie "Zet abonnement over in Sim-Only" o.i.d. als deze optie nog bestaat.. ;-)

Groetjes,
Mike
beste mike,

bedankt voor je reactie.
ik had een paar jaar geleden een los toestel gekocht en daarbij een sim only prepaid kaart via simyo voor afgesloten.
Nu heb ik via een andere website een aanbieding "gekocht".
een nieuwe smartphone met abonnement bij simyo met behoud van 06 nummer.
ik ga dus niet over naar sim only, ik ga van prepaid naar abonnement.

grtz
Badge +3
Beste Grymphy, 

Ah zo! Goede keus dat je bij Simyo blijft in iedergeval! 😉 Je hebt (als ik het goed begrijp..) dus een volledig nieuw Sim-Only abonnement via de website aangevraagd met nummerbehoud van je huidige prepaid aansluiting van Simyo? 

In dat geval is het afwachten totdat je nummer (wordt overgezet) naar een Sim-Only abonnement, ik had je toch aangeraden je Prepaid simkaart direct over te zetten naar Sim-Only via "Mijn Simyo", ik denk dat dat iets sneller was gegaan. 

Kun je me laten weten via welke weg je het Sim-Only abonnement hebt aangevraagd?

Als antwoord op jouw vraag, het beltegoed van je Prepaid aansluiting vervalt op het moment dat je Sim-Only abonnement ingaat. 

Groetjes, Mike.

beste mike,

bedankt voor je reactie.
ik had een paar jaar geleden een los toestel gekocht en daarbij een sim only prepaid kaart via simyo voor afgesloten.
Nu heb ik via een andere website een aanbieding "gekocht".
een nieuwe smartphone met abonnement bij simyo met behoud van 06 nummer.
ik ga dus niet over naar sim only, ik ga van prepaid naar abonnement.

grtz
Beste Mike,

de aanbieding is gegaan via belsimpel. hetzelfde abonnement had ik via simyo ook kunnen krijgen, een telefoon met abonnement van 5 euro voor 100 minuten bellen of smssen per maand plus 10 euro voor 1000mb data. via belsimpel heb ik hetzelfde abonnement voor 3 euro per maand met zelfde data bundel voor 10 euro. daarnaast heb ik nu een HTC One gekozen. deze telefoon vond ik niet terug in de aanbiedingen op de simyo site, vandaar. 
zou het wel raar vinden als "gereserveerd" geld plots zou vervallen. 
Badge +3
Beste Grumphy,

Naar mijn weten vervalt Prepaid tegoed altijd. Voor zover ik weet, maakt Simyo hier geen uitzonderingen in of is dit bij Simyo niet anders. Bij elke provider vervalt na omzetten of "verhuizen" van je nummer je tegoed. 

Misschien een paar keer bellen naar een donatienummer voor een goed doel? Dan ben je het geld niet zomaar kwijt! ;)

Ik weet niet, je zou morgen Simyo eens kunnen vragen of ze je Prepaid tegoed kunnen gebruiken als tegoed op komende facturen? Maar dat betwijfel ik. 

Ik wens je nog een fijne avond verder! 

Groetjes, Mike.

Beste Mike,

de aanbieding is gegaan via belsimpel. hetzelfde abonnement had ik via simyo ook kunnen krijgen, een telefoon met abonnement van 5 euro voor 100 minuten bellen of smssen per maand plus 10 euro voor 1000mb data. via belsimpel heb ik hetzelfde abonnement voor 3 euro per maand met zelfde data bundel voor 10 euro. daarnaast heb ik nu een HTC One gekozen. deze telefoon vond ik niet terug in de aanbiedingen op de simyo site, vandaar. 
zou het wel raar vinden als "gereserveerd" geld plots zou vervallen. 
Hallo Grumphy, mmatheeuwsen.

Lees toch maar even dit verhaal door.

Een moderator zal op dit topic reageren, en die kan het dan precies zeggen.
Dus wacht ff tot dat gebeurt.

Groet,
Friesian
Badge +8
Hoi Grumphy,

Welkom op het forum :)

Normaal gesproken, als je overstapt van Prepaid naar Sim only doe je dat inderdaad via de Overstaplink op Mijn Simyo.
Je beltegoed gaat dan automatisch van je eerste factuur af, en je betaalt geen aansluitkosten.
Jij hebt nu van een aanbieding via Belsimpel gebruik gemaakt. Per uitzondering keuren we dan je nummerbehoud goed. Als het goed is, heb je dus nog je Prepaid simkaart van Sim only, waar het beltegoed nog op staat. Je kunt die simkaart nog gebruiken met het tijdelijke nummer van de nieuwe bestelling bij Belsimpel.

Bij je nieuwe abonnement zie ik dat je de simkaart daarvan nog niet hebt geactiveerd. Ik zie ook een email terug, waarbij je meldt dat deze niet het juiste formaat heeft. Je dient hem wel te activeren op Mijn Simyo, om het mogelijk te kunnen maken dat Belsimpel de juiste simkaart voor je regelt. Heb je al contact opgenomen met hun daarover?

Heb je de Prepaid simkaart nog in je bezit ook?

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi Mike,

Voor jou dus ook de tip: als je de overstaplink gebruikt, gaat je beltegoed mee. Dat staat ook in de link van Friesian :)
Super bedankt weer voor jullie hulp :)


Groetjes,
Charlene

Reageer