.

Beantwoord

bellen en gebeld worden door vreemden, wat is er aan de hand?

  • 28 April 2023
  • 6 reacties
  • 322 Bekeken

Sinds kort word ik terug gebeld door personen die ik niet ken. Ik zeg erbij dat ik terug gebeld word omdat zij aangeven dat ik hen eerder op de dag gebeld zou hebben. Dit klopt absoluut niet. Zowel op mijn factuur als in mijn telefoon geschiedenis staat dit niet. 

Wie heeft dit eerder meegemaakt en hoe kan dit opgelost worden?

 

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 April 2023, 16:41

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo @Nancy86 dat noemt men spoofing.

Kun je niets aan doen, behalve de betreffende nummers voor een volgende keer blokkeren binnen je telefoon.

Bel dat nummer in ieder geval nooit terug.

 

Bedankt voor je reactie @JanD alleen dat is het niet. Ik word gebeld door nummers van verschillende mensen. Deze geven aan door mij te zijn gebeld. Wat absoluut niet is. Er is vooral verwarring. Want ik wil niets van hen en zij niets van mij. 

Alleen in mijn telefoon en op mijn factuur staat niet dat ik die nummers gebeld heb en zij geven aan alleen maar op 'terug bellen' gedrukt te hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Het is nog steeds spoofing, maar iets anders dan wat JanD zegt.

Een scammer/callcenter belt de personen met jouw nummer als gespoofd nummer. Voor de mensen, die jou terugbellen, lijkt het of jij hen hebt gebeld. In werkelijk heb jij dat niet gedaan, maar die scammers/callcenter.

Kun je daar iets aan doen? Nee, na een aantal dagen wisselen scammer/callcenter van nummer en kort daarna belt niemand jou meer terug.

Simyo kan er overigens ook niets mee doen. Het enigste wat zij zouden kunnen doen is een nieuw nummer geven, maar dat is voor jou ook doorgaans veel gedoe.

@Groentjuh bedankt voor je reactie. Ik merk dat het al best lang aan de gang is. Nu hopen dat ze snel een ander nummer gebruiken.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Nancy86,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt.

Ik zie dat @Groentjuh je hier de juiste uitleg voor heeft gegeven. Dit lijkt inderdaad heel erg op spoofing. Wij kunnen hier als provider helaas weinig aan doen behalve een nieuw nummer voor je aanvragen. Ik kan me echter voorstellen dat je dit misschien niet direct zou willen, maar je kunt mij hier gerust een privébericht voor sturen. Het is wel zo dat de belletjes meestal vanzelf stoppen.

Ontzettend bedankt voor jullie hulp @JanD en @Groentjuh! Wij waarderen dit enorm 😊.

Groetjes,
Roeqajja

@Roeqajja bedankt voor je reactie. Het is al vanaf december aan de gang. Ik kijk het nog even aan, anders zal ik contact met je op nemen. Bedankt voor je reactie. En @JanD  en @Groentjuh  bedankt voor jullie hulp 

Reageer