.

Beantwoord

Belbundel gebruiken voordat nummerbehoud in gaat

  • 6 August 2013
  • 3 reacties
  • 205 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Geachte heer/mevrouw,

Eind vorige maand heb ik een nieuwe SIM kaart ontvangen. Maar mijn oude nummer kan pas op 09/09/2013 worden over geschreven. Terwijl mijn oude abonnement inmiddels in stopgezet. Daar kan ik dus niet meer mee bellen. Maar dit betekenend dat ik ruim een maand lang (terwijl ik wacht op mijn nummerbehoud) buiten mijn bundel zou moeten bellen (met een nieuw nummer, maar dat is geen probleem).

Is het mogelijk om, tot het moment dat mijn oude nummer wordt overgeschreven, mijn nieuwe nummer te gebruiken binnen mijn bundel?
Zodat ik, zodra dat mogelijk is, daarna mijn oude nummer weer kan gaan gebruiken met mijn nieuwe SIM kaart.

Ik heb eind vorige maand (ruim een week geleden) al een e-mail gestuurd over dit probleem. Maar tot op heden heb ik daar nog geen antwoord op gekregen. En in de tussentijd kan ik niet meer bellen. (Nooit gedacht dat ik het bellen zo zou missen).

Met vriendelijke groet,

Kay Constandse
icon

Beste antwoord door Kim 7 August 2013, 12:21

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +6
Hoi Kay,

Allereerst welkom op het forum!

Eerlijk gezegd betwijfel ik of je oude abonnement is stopgezet. Ik heb namelijk naar de aanvraag voor nummerbehoud gekeken en zie dat je oude provider zelf heeft aangegeven dat je pas op 9-9 weg mag.
Doorgaans betekent dit dat je oude abonnement tot dan ook in de lucht is bij je oude provider. Daarom wil ik je aanraden om hier even contact over op te nemen met je oude provider.

Mocht dit nou niet het geval zijn (is je abonnement inderdaad al stopgezet), dan wil ik je aanraden om aan je oude provider te vragen of we in dat geval het nummer met 5 werkdagen kunnen overnemen en dit vervolgens aan ons doorgeven, zodat onze afdeling Nummerbehoud hier een nieuw verzoek voor kan gaan doen.

Het is namelijk wel mogelijk om gebruik te maken van je bundels, voordat het nummerbehoud ingaat, maar dan gaan we eerst je aanvraag voor nummerbehoud annuleren en dien je vervolgens een nieuwe aanvraag in te dienen, beetje omslachtig helaas.

Daarom wil ik je aanraden om eerst contact op te nemen met je oude provider, want ik verwacht dat je tot 9-9 nog gewoon gebruik kan maken van hun simkaart 🙂
Hoi Kim,

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik heb vorige week contact gehad met mijn oude provider (via de winkel). Daar heb ik alles uitgelegd en werd mij gezegt dat mijn oude abonnement inderdaad stop gezet is.
Daarbij heb ik al bijna 2 weken geen service meer (ik kan niet bellen of gebeld worden). Maar ik heb nog wel 3G. Nou kan dat natuurlijk een fout van KPN zijn (en nu ik jouw verhaal lees lijkt mij dat de meest waarschijnlijke optie).

Ik ga er even achter aan en ik zal je op de hoogte houden van de vorderingen.

Groetjes,

Kay
Badge +6
Hoi KayC,

O dat is wel erg vreemd zeg. Ik hoor graag je bevindingen! 🙂

Reageer