.

Beantwoord

Amper tot geen bereik als internet in NL uit staat. Hoe kan dat?

  • 21 November 2019
  • 73 reacties
  • 2084 Bekeken


Toon eerste bericht

73 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

De Netwerkspecialist geeft aan niets wat afwijkt te kunnen vinden op het netwerk. Ook geven ze aan dat de XS4ALL en Simyo simkaart gewoon identieke waardes zouden moeten opleveren omdat ze allebei van het KPN netwerk gebruik maken. Wel vonden ze het vreemd dat je er vooral thuis last van hebt, want je zit ook niet op een grensgebied qua bereik van zendmasten. 

 

Dan is voor mij de meest logische optie om je toch een vervangende simkaart toe te sturen.  De simkaart ontvang je binnen 2 werkdagen en deze moet dan nog even geactiveerd worden via Mijn Simyo. 

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

Hoi @Tessanne 

 

Ik vermoedde dit ook. Maar blijft toch best apart dat ik er op het werk geen hinder van heb / had. 

Misschien een combinatie van factoren wat de simkaart niet trekt. 

 

Wel vonden ze het vreemd dat je er vooral thuis last van hebt, want je zit ook niet op een grensgebied qua bereik van zendmasten. 

 

Ook lekker tegenstrijdig overigens..

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

Ik deel je mening, soms ligt de verklaring niet voor de hand. 

Laten we de uitkomst van de vervangende simkaart afwachten.

 

Wat vind je precies tegenstrijdig?

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi @Tessanne 

 

Wat ik tegenstrijdig vind is dit;

 

Deze reactie van oud moderator Ruud zij het volgende. 

  

Hoi Raytje,

Fijn dat het al flink verbeterd is. De test uitslagen zijn ook behoorlijk goed:)

Ik heb nog even contact opgenomen met de specialisten van het netwerk.
Ze geven aan dat je op jouw locatie niet op een scheidingsgebied zit. En dus in je huis eigenlijk altijd met dezelfde mast verbonden bent.;)

Weet jij dan zo waar de mast staat?

 

Een tijdje later zegt een andere oud moderator dit.

  

Hoi Raytje!

Goed dat je ons weer even bericht hierover. Ik heb meteen de netwerkspecialisten voor je gecontacteerd en zij geven aan dat jouw toestel verbonden moet zijn met de mast op de Doctor H.G. Scholtenstraat. Het probleem is dat de masten niet helemaal jouw kant op kijken en een beetje langs jouw gaat.

Volgens de kaart van de netwerkspecialisten moet de dekking echter redelijk goed zijn. Wil je dat wij hier een netwerkklacht voor inschieten?

Groetjes,
Ilias

 

Maar ik zit niet op een scheidingslijn? Juist ja.. 

 

En hier een reactie van mij zelf met daarin een antwoord van de Netwerk”specialisten” van KPN. Ik zat toen inmiddels op 4G maar zonder verbetering.

  

Ben vanmorgen weer gebeld door KPN. De situatie is als volgt.

De positie en richting bepalen een deel van het probleem. Dit kan niet aangepast worden omdat er anders ergens anders problemen komen.

Rondom de flat staat allemaal hoge bomen, deze blokken deels de straling. Ook de andere hoge gebouwen zijn hier de oorzaak van.

De coverage pagina's is te positief werd toegegeven. Of het aangepast word is niet bekend.

Ik zou bij een KPN winkel een repeater kunnen halen die ik dan richting het Noord Westen plaats. Kosten 400 euri's dus dat ga ik niet doen.

Komt er op neer dat er niks anders aan te doen ik.

Iedereen bedankt voor de tijd die jullie er in gestoken hebben.

Ps. Probeerde Angela te bellen maar kreeg voicemail..

🙂

 

Kortom het is bekend dat ik al verminderd bereik heb op mijn postcode. Dat is momenteel verergerd maar zoals eerder gezegd, alleen met de Simyo simkaart. Dus wachten we even af op de door jou gestuurde sim. 

 

Maar het zijn de wisselende reacties vanuit KPN waar ik niet zo goed tegen kan. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ Ray,

 

Wat ik precies van de Netwerk Specialist te horen was zo ongeveer een samenvatting van de gequote items hierboven: 

  • De zendmast die het dichtst bij jou staat, staat op ongeveer 350 meter afstand.
  • Jouw adres staat niet op een scheidingsgebied.
  • De zendmasten staat inderdaad niet helemaal naar jouw adres toe gericht.

Ze gaven mij dus vrijwel dezelfde info over jouw adres. 

 

Het beste is inderdaad om het even af te wachten. :)

 

Groetjes,

Tessanne

 

 

 

@Tessanne 

 

Nieuwe simkaart binnen, geactiveerd en geen verschil. Als ik de Simyo simkaart en die van XS4ALL omwissel van slot dan ervaar ik hetzelfde. Met de Simyo simkaart blijft het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. 

 Ik ga zo een KPN prepaid simkaart halen. Als die hetzelfde doet als bij die van jullie dan toch maar weer verder zoeken naar de oplossing. 

@Tessanne en @Daisy ,

 

Ik ben zojuist bij een KPN winkel geweest en een simkaart gekocht (prepaid met 4G). Thuis gekomen en tot de conclusie gekomen dat jullie simkaart(en) niet echt van goeie kwaliteit zijn. 

 

Ik heb inmiddels getest met onderstaande resultaten;

 

Slot 1: /Simyo, bereik matig tot geen / slot 2: XS4ALL, bereik goed tot uitstekend.

 

Slot 1: XS4ALL, bereik goed tot uitstekend / Slot 2: Simyo, bereik matig tot geen. Zelfde test met dezelfde resultaten als ik i.p.v. het XS4ALL simkaartje het KPN simkaartje plaatste in slot 1. 

 

Slot 1: KPN, bereik goed tot uitstekend / Slot 2: XS4ALL,  bereik goed tot uitstekend.

 

Kortom, allen zijn simkaarten op het KPN netwerk, alleen die van Simyo laat het afweten. 

 

De bal ligt weer bij jullie!

 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ray,

 

Wat zuur zeg. Wij zullen dit weer voor je uitzoeken samen met KPN. Dank je wel voor je terugkoppeling.

 

Groetjes,

Ouael

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Nog even een paar vraagjes, welke problemen qua gebruik van de Simyo simkaart ervaar je op jouw adres?

  • Zijn er mensen die jou niet kunnen bereiken op jouw Simyo Simkaart? Zo ja: Welke melding krijgen deze mensen te horen?
  • Kun op jouw adres ook niet bellen met de Simyo Simkaart? Zo niet: Welke melding krijg jij te horen zodra je dit probeert?
  • Heb je bellen via 4G of wifi aanstaan in de telefoon?

Alvast bedankt! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Hoi Ray,

 

Nog even een paar vraagjes, welke problemen qua gebruik van de Simyo simkaart ervaar je op jouw adres?

  • Zijn er mensen die jou niet kunnen bereiken op jouw Simyo Simkaart? Zo ja: Welke melding krijgen deze mensen te horen?
  • Kun op jouw adres ook niet bellen met de Simyo Simkaart? Zo niet: Welke melding krijg jij te horen zodra je dit probeert?
  • Heb je bellen via 4G of wifi aanstaan in de telefoon?

Alvast bedankt! 

 

Groetjes,

Tessanne 

@Tessanne

 

Ik heb een aantal keer moeten wachten op bereik om te kunnen bellen. 

Ik heb (nog) geen berichten gehad dat ik niet bereikbaar ben als ik thuis ben. 

Ik kan HD bellen, zowel naar vast en mobiel. Volte en VoWifi werkt bij mij weten (nog) niet. Zou wel moeten op mijn Nokia 8.1.

 

Ten tijde dat ik dit typ zit ik op 4G van XS4ALL en heeft de Simyo simkaart geen service. De Simkaart van XS4ALL heeft vol bereik. 

 

Kleine Edit: Ook als ik de XS4ALL sim uitschakel blijft het bereik minimaal of niks.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Mijn laptop werd was gister helaas de hele dag bij de IT jongens beneden, mijn excuses voor de late reactie. 

Ik heb nogmaals met de netwerkspecialist overlegt.

Deze meneer gaf weer een nieuw punt aan: Hij zag namelijk dat bij de netwerkmodus in het toestel is ingesteld dat je alleen met een 2G netwerk kan verbinden en dat de mogelijkheden daarmee erg worden beperkt. Nu is mijn vraag natuurlijk: Zou je naar de instellingen willen gaan om daar 4G/3G/2G (automatisch verbinden) aan te zetten voor jouw Simyo simkaart? Op de aansluiting kan dan ook gewoon het internet uit blijven staan en je zal dan ook geen internet verbruiken door deze netwerkmodus in het toestel te wijzigen. 

 

Hopelijk is dit de doorslaggevende informatie geweest, ik heb goede hoop! 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

 

 

Hoi @Tessanne en @Sean (lees je even mee aub)? 

 

Hij zag namelijk dat bij de netwerkmodus in het toestel is ingesteld dat je alleen met een 2G netwerk kan verbinden en dat de mogelijkheden daarmee erg worden beperkt

 

De netwerkspecialist heeft in mijn toestel gekeken? Dat betwijfel ik, maar mocht ie dat echt gedaan hebben dan wil ik graag weten wie dat is geweest. Ik heb namelijk daarvoor geen toestemming gegeven. 

 

Daarbij staat de sim op 4G (aanbevolen) en heb ik niet de optie voor automatisch. 

 

Dus als die nog meer geweldige ideeën heeft hoor ik dat graag..  

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Hier is denk ik sprake van een miscommunicatie, dit is namelijk niet wat ik bedoelde. De netwerkspecialist kan niet in jouw toestel kijken. De netwerkspecialist gaf aan dat hij aan de aansluiting zag dat deze alleen ingesteld was voor de 2G netwerkverbinding en dat dit dus te maken had met de instelling van de netwerkmodus in het toestel.

 

Goed om te weten dat deze instelling dus blijkbaar al goed stond, dan zal ik nogmaals contact met ze opnemen.

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Ik vond het al twijfelachtig maar was wel even ontstemd.. Ik dacht echt even van huh wat!?!?

Er moet ook 4g staan waar UMTS staat toch?

 

Edit: Plaatje verwijderd, stond iets privé zag ik… 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Dat was zeker niet de bedoeling, ik ben blij dat je meteen even een bericht stuurde om het na te vragen!

 

Bedankt voor de extra info, ik ga er mee aan de slag.

 

Groetjes,

Tessanne

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

We hebben net al telefonisch contact gehad, maar ik zal ook in het topic even samenvatten wat ik heb doorgegeven en wat er is besproken.

 

Vandaag heb ik weer de Netwerk Specialist gebeld. Dit keer kreeg ik een vrouwelijke collega aan de telefoon. Zij gaf aan dat ze kon zien dat VoLTE bellen nog niet mogelijk was op jouw soort toestel Nokia 8.1 (zoals jij aangaf is er geen optie om dit aan of uit te zetten in de telefoon), maar dat jouw aansluiting wel een VoLTE aansluiting is. Daarom heeft ze een ticket gemaakt om VoLTE uit te laten schakelen door de specialisten, om te kijken of dit nog verandering teweeg brengt in (de sterkte van) de verbinding.

 

Binnen 5 werkdagen (inderdaad met uitzondering van de feestdagen:wink: ) krijg ik terugkoppeling via de mail en dan laat ik het natuurlijk ook direct weten. Hopelijk heb jij dan inmiddels gemerkt dat de verbinding beter is op jouw woonadres. Fingers crossed! :fingers_crossed_tone1:

 

Groetjes,

Tessanne

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ray,

 

Ik hoop dat je hebt genoten van de feestdagen! :santa:

 

Inmiddels heb ik via de mail een terugkoppeling gehad van de Netwerk Specialist. 

Zij hebben aangegeven dat de specialist die het onderzoek is gestart zegt dat de optie VoLTE bellen niet verwijderd gaat worden. De reden was dat een aansluiting met Volte ook zou moeten werken in een niet volte (geschikt) toestel.

Ze hebben het ticket open staan voor verder onderzoek. Ze vroegen mij of ik jou een internet bundel kon verschaffen zodat jij deze kunt activeren om te kijken wat hiervan het effect zou zijn op de verbinding. Daarom heb ik een gratis bundel van 1000MB aan je aansluiting toegevoegd. Zou je deze willen activeren via Mijn Simyo, het internet aan willen zetten en daarna doorgeven welke gevolgen dit heeft op de signaalsterkte?

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Tessanne

Hoi @Tessanne 

 

Ik heb inderdaad genoten van 2 betaalde vrije dagen. :grin:  Jij ook?

 

Ik heb de bundel uitgepakt, de optie aangezet en mijn telefoon herstart. 

Ik ben momenteel werken en kan dus pas monitoren als ik thuis ben omdat ik daar het meeste last heb. 

 

Ik zal zondag of maandag laten weten of ik enig verschil heb gemerkt. 

 

Groetjes.. 

 

Zodra ik op op MijnSimyo internet in Nederland uit zet en mijn toestel herstart heb ik amper geen tot geen  bereik meer. Mijn 2e simkaart (zelfde netwerk) heeft vol bereik. 

 

Zodra ik internet in Nederland weer aanzet, heb ik na herstarten weer volledig bereik. 

 

Hoe kan dit?

 

 

 

Het is nu zaterdagochtend en zoals ik al verwacht had is het gewoon weer het zelfde als wat ik omschreef in de eerste posting van dit topic. Maar het is nog steeds weekend dus ik kijk het nog even aan. 

Reputatie 4
Badge +4

Hey Ray,

 

Stuur ons een update als je dit na het weekend nog hebt. Wij moeten in de tussentijd dan nog even wachten op het onderzoek van de netwerkspecialisten. 

Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling!

 

Groet,

Ouael

@Tessanne

 

Zoals ik zaterdag al opmerkte en nu nog steeds kan beamen, ik heb volledig bereik als de internet op op m'n MijnSimyo aan staat. 

 

Ook als deze optie aan staat maar in mijn telefoon is ingesteld dat ik wil internetten met de andere simkaart, blijft het bereik. (Had ik nog niet eerder getest.)

 

 

Dus als de optie uit staat valt het bereik ook weg. Klinkt raar, maar is dus echt zo. 

Maar om bereik te hebben moet die optie dus aan staan. En dat wil ik dus niet en hoort ook niet. 

Groetjes Ray

Reputatie 7
Badge +6

Hey Ray,

 

Fijn om te horen dat je hebt genoten van de betaalde vrije dagen! Voor mij was het helaas niet zo'n groot feest, maar ik heb gelukkig wel mogen genieten van 2 vrije dagen. :wink:

 

Bedankt dat je dit hebt willen uitproberen! Eigenaardig deze handeling dus inderdaad hetzelfde resultaat oplevert en dit hoort zeker niet. Ik heb dit doorgestuurd naar de medewerker van de Netwerk Specialist waar ik via de mail contact mee heb over jouw probleem. Zij zal deze informatie dan weer meenemen in het onderzoek. 

 

Zodra ik een reactie van haar heb geef ik het aan je door! 

 

Heb jij ook betaald vrij met nieuwjaarsdag? :sparkler::smiley:

 

Groetjes,

 

@Tessanne 

Morgen heb ik, net als nu avond dienst. Er is alleen weinig te beleven, zijn maar een handje vol mensen aanwezig. Zal morgen nog stiller zijn. 

Vanaf 16:00 uur krijg ik 100% extra betaald en 1 januari 2020 mag ik het nieuwe jaar inluiden met een vrije betaalde dag :)

 

Reputatie 6
Badge +6

Nou Ray, je hebt in ieder geval een hart voor de zaak! Ik hoop dat je extra genoten hebt van je vrije dag gisteren :blush:

Tessanne zal je in ieder geval nog even informeren zodra zij terugkoppeling heeft gekregen van onze netwerkspecialisten!

Hoi @Bas 

 

Vandaag werk ik, omdat er plots een zieke is ook extra. In totaal 13 uurtjes aan de arbeid. :moneybag:

 

Ik wacht het bericht van @Tessanne af.. Ik heb Internet in Nederland nog wel aan staan, hoop dus niet een dikke rekening te ontvangen straks ;)

Reageer