Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Je kan nu bij Simyo kiezen voor eSIM. eSIM is de digitale simkaart. eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart maar deze zit ingebouwd in je telefoon.
Ken je iemand die al een Simyo klant is? Bestel en gebruik het nummer van je Simyo maatje. Jullie verdienen dan allebei € 5 bij Prepaid en € 10 bij Sim Only!
Amper tot geen bereik als internet in NL uit staat. Hoe kan dat?
Zodra ik op op MijnSimyo internet in Nederland uit zet en mijn toestel herstart heb ik amper geen tot geen bereik meer. Mijn 2e simkaart (zelfde netwerk) heeft vol bereik.
Zodra ik internet in Nederland weer aanzet, heb ik na herstarten weer volledig bereik.
Hoe kan dit?
Bladzijde 1 / 3
Hoi Ray!
Ik heb dit voor de zekerheid even nagevraagd bij de technische afdeling en zij geven aan dat ze dit nog nooit gehoord hebben en eigenlijk ook niet zou moeten kunnen. Als ik het goed begrijp is je hele bereik slechter wanneer je de optie internet op Mijn Simyo uitzet? En wanneer je deze aanzet heb je wel weer prima bereik?
Heb je dit probleem met het nummer waarmee je geregistreerd staat op het forum?
Ik hoor het graag van je en alvast een fijn weekend gewenst!
Groetjes,
Daisy
@Daisy
Ik heb één nummer bij Simyo (de ander was prepaid en al een tijdje vervallen) en daarmee ben ik dus ook gekoppeld aan dit account.
Als ik het goed begrijp is je hele bereik slechter wanneer je de optie internet op Mijn Simyo uitzet? En wanneer je deze aanzet heb je wel weer prima bereik?
Dat heb je inderdaad goed begrepen. Bij het uitzetten van internet in Nederland vervalt het bereik naar niks tot een heel klein beetje.
Op het moment van typen heb ik Internet in Nederland weer uitgezet, mijn mobiel herstart en is het bereik echt zeer verschillend, zitten op één plek. Het gaat van niks naar vol naar een beetje naar niks etc etc.
Ik hoop niet dat dit zo moet blijven..
PS. Die andere sim is van XS4ALL en die heeft continue vol bereik. Niet dat zenuwachtige van de Simyo sim.
@Daisy
Op dit moment ben ik thuis en geen bereik met de Simyo sim. Heel af en toe heb ik wel even bereik. De sim van XS4ALL toont geen verlies van bereik.
Dat het niet zou mogen snap ik, gebeurt dus wel.
Dus graag z.s.m. een oplossing..
Simkaarten verwisselen heeft geen zin.
Update 15:56 uur: Internet in Nederland weer aangezet. Anders telefonisch niet bereikbaar.
Hoi Ray,
Wat een bijzonder probleem! Ik heb dit dus echt nog nooit gehoord
Heb je onze simkaart al in een ander toestel geplaatst en getest of je daar hetzelfde ondervindt? Het zou ook gewoon aan je toestel kunnen liggen natuurlijk
Groetjes, Bas
@Bas ,
Ik denk dat het een beetje van beide is.
Wat heb ik nu gedaan is de Simyo sim in een andere telefoon. Toen internet in Nederland uitgezet. Telefoon aan. Vol bereik.
Simyo sim eruit gehaald en in m'n telefoon gedaan waar ik het probleem mee ervaar zonder de andere sim. Vol bereik.
Sim tray geopend, 2e sim erin en beide weer zoals het hoort.
Rara
Hoi Ray,
Als ik het goed begrijp werkt alles weer zoals het hoort dus?
Het lijkt erop dat dit echt iets van je toestel is!
Groetjes, Bas
Ben ik het niet mee je eens.
De problemen begonnen namelijk nadat ik een instelling heb gewijzigd op m'n MijnSimyo gisteravond. In mijn toestel had ik niks veranderd en dat heb ik nog steeds niet.
Dat ik mijn Simkaart eerst even in een andere telefoon plaats om hem vervolgens weer terug te plaatsen en dan geen problemen ervaar doet mij sneller vermoeden dat de simkaart een "schopje" nodig had door hem even alleen in een toestel te plaatsen.
Maar ik ben geen technicus, ik omschrijf wat ik ervaar.
Hi Ray,
Dat zou kunnen. Je simkaart wordt namelijk opnieuw geregistreerd op het netwerk zodra je ‘em er een tijdje uit hebt gehaald en weer terugzet. Dit kan er voor hebben gezorgd dat het weer werkt. :)
In ieder geval goed om te horen dat alles het weer doet!
Groetjes,
Sarah
Ik wil graag nog even terug komen hierop.
Dat ik mijn Simkaart eerst even in een andere telefoon plaats om hem vervolgens weer terug te plaatsen en dan geen problemen ervaar doet mij sneller vermoeden dat de simkaart een "schopje" nodig had door hem even alleen in een toestel te plaatsen.
Helaas heb ik nu blijkt ten onrechte gemeld dat het probleem verholpen was. Maar ik was toen in de veronderstelling dat Internet in Nederland uit stond en dit was dus niet zo. Toen ik hier eergisteren achter kwam heb ik deze uitgeschakeld en mijn telefoon volgens instructie herstart. Wederom had de Simyo simkaart problemen met het verkrijgen van signaal. Uit ellende heb ik hem weer aangezet en werd het bereik op de Simyo simkaart weer als “normaal”.
Ik heb tevens contact gezocht met de servicedesk van Nokia en verschillende testen gedaan. Zij kwamen tot de conclusie dat dat de simkaart van Simyo ofwel een reset nodig heeft of vervangen moet worden. Ik wilde dit nog even afwachten om de reden dat ik op het werk een inpandig KPN netwerk heb voor mobiele telefonie. Vanmorgen op het werk heb ik eerst weer Internet in Nederland uit gezet. En ik heb nu gemerkt dat ik constant vol bereik heb op beide simkaarten, Simyo & XS4ALL.
Toen moest ik aan dit topic denken. Hier is gebleken dat waar ik woon op een scheidingslijn van de straling van de zendmast zit. Omdat KPN deze week ook bezig met werkzaamheden is aan de zendmasten, wilde ik nog even afwachten of dit enige verbetering gaat opleveren. Maar ik blijf het raar vinden dat de Simyo simkaart amper tot geen bereik heeft als ik thuis ben en als internet in Nederland uit staat.
Voor de juistheid.. Op dit moment staat internet in Nederland uit, ben ik op het werk en heb ik vol bereik.
Graag een oplossing dus.
Update 16:32 uur
Ik ben thuis en geen bereik.
Update 2: Vanmorgen om 05:45 uur begonnen op het werk en stabiel vol bereik.
Hoi Ray,
Super balen dat het toch niet opgelost lijkt te zijn, aangezien je op je werkt wel vol bereik hebt lijkt het wel aan de zendmasten in de buurt van jouw huis te liggen. Ik zal voor de zekerheid een reset op je simkaart uitvoeren, misschien dat je daar dan verschil in merkt. Kun je bij het lezen van dit berichtje nog wel je toestel 15 minuten uitzetten?
Groetjes,
Daisy
Hoi @Daisy
Ik heb om 11:35 uur mijn telefoon uitgezet. Ben pas na 16:00 uur thuis dus kan dan pas aangeven of de reset heeft geholpen.
Hoi ray,
Dat is prima, ik ben benieuwd! Werk ze!
Groetjes,
Daisy
Jij en jullie ook
@Daisy
Eindelijk thuis maar helaas geen verschil.
Update: nog maar een keer wat testen gedaan
1. Simyo simkaart uit het toestel gehaald en 1 van Vodafone geplaatst. Beide simkaarten (xs4all en Vodafone) beide vol bereik.
2. Simyo simkaart samen met Vodafone simkaart. Simyo amper tot geen. Vodafone goed.
3. Simyo simkaart alleen in Nokia 8.1, Nokia 8. Amper tot geen bereik. Was eerst beter.
Kortom Simyo simkaart is de zwakkere
He Ray,
Balen dat het niet heeft gewerkt. Ik heb de netwerkspecialist voor je gebeld en die geven aan verder geen gekke dingen op het netwerk te kunnen zien, er zijn wel werkzaamheden bij jou in de buurt nu natuurlijk die tot 7 december duurt. Ik wil daarom nog even wachten met een nieuwe simkaart versturen tot de werkzaamheden voorbij zijn. Wellicht is het daarna wel beter?
Ik hoor het dan graag van je!
Groetjes, Daisy
Hoi @Daisy
Ben het er mee eens dat wachten tot en met maandag i.v.m. de werkzaamheden.
Top, dan spreken we elkaar maandag weer!
Top, dan spreken we elkaar maandag weer!
Fijn weekend alvast.. :)
Jammer genoeg moet ik dit weekend werken, maar ik wens jou een fijn weekend!
Groetjes,
Daisy
Jammer genoeg moet ik dit weekend werken, maar ik wens jou een fijn weekend!
Groetjes,
Daisy
Ik werk morgen extra.
Hoi @Ray,
Het is maandag! Hopelijk heb je van je weekend kunnen genieten, ondanks de extra gewerkte uren. Daisy zit naast me, maar ik zit vandaag op het forum. :)
We vragen ons af of je al enige verbetering hebt gemerkt in het bereik?
Groetjes,
Tessanne
Hoi dames ( @Daisy en @Tessanne )
Op het werk geen probleem gemerkt.
Nu weer thuis heb ik geen tot amper bereik met de Simyo simkaart. Kortom, geen verschil helaas.
Verder wel een prima weekend gehad, jullie ook?
Hoi @ Ray,
Goed om te weten dat je op het werk geen problemen ervaart, waarschijnlijk ligt het dan toch aan de netwerk ontvangst bij jou thuis. Ik kan zoals Daisy al aangaf een vervangende simkaart naar je opsturen maar de kans bestaat dat dit probleem dan blijft. Daarom zal ik eerst nogmaals contact opnemen met de netwerk specialist, om na te gaan of zij misschien kunnen zien waarom de verbinding specifiek bij jou thuis minder is.
Ik kom hier op terug zodra ik een antwoord heb.
Groetjes,
Tessanne
Mijn weekend was top! Pizza gemaakt op zondag als beloning voor de ook door mij extra gemaakte uren. :)
Hoi @Tessanne ,
Ik wacht je bericht af.
Ter info, de Simkaart van XS4ALL geeft geen enkel probleem. Zelfde netwerk. Misschien kun je dat er bij vermelden?
Groetjes
Hoi Ray,
Tessanne is vandaag vrij dus ze zal hier morgen op terugkomen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.