.

Beantwoord

Al meer dan een maand geen bereik thuis meer. Wat nu?

  • 22 September 2016
  • 2 reacties
  • 113 Bekeken

Al sinds begin Augustud hebben wij geen mobiel bereik meer thuis, en zeer beperkt in de wijk. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn toestel lag. Maar toen ik later buren sprak die ook KPN hebben, bleek dat het probleem gewoon bij KPN ligt. Op 25 Augustus is er een officiele storingsmelding gedaan en erkend. Het heeft te maken met sloopwerkzaamheden aan een flatgebouw waarop een antenne stond. KPN heeft nu, een maand later, nog steeds geen oplossing hiervoor.

Aangezien zowel ik als mijn vriendin beiden een Simyo abonnement hebben, zijn wij beiden niet meer bereikbaar als wij thuis zijn. Dit betekent in de praktijk zo'n 40 tot 50% van een dag.

Gaan wij gecompenseerd worden voor deze verminderde dienstverlening?
icon

Beste antwoord door Angela 23 September 2016, 14:51

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jeroen-1234,

Ik weet dat er plannen waren vanuit Den Haag om een compensatieregeling te maken, deze compensatie zou in geld of minuten/MB's kunnen zijn bij GEEN bereik van minimaal 1 dag ononderbroken. Ik weet niet of dit ooit wetgeving is geworden.
Een moderator zal hier meer over kunnen zeggen, de voorgestelde compensaties waren 1/30 deel van de abonnementskosten per 24 uur ononderbroken storing. Bron: https://tweakers.net/nieuws/89234/klant-krijgt-recht-op-vergoeding-bij-lange-internet-of-telefoniestoring.html
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jeroen-1234,

Wat ontzettend vervelend om te zien dat je hier last van hebt. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten wat we hieraan kunnen doen.

Zojuist heb ik contact gehad met de netwerkspecialisten van KPN. Zij geven aan dat er helaas nog niet bekend is wanneer het netwerk weer gaat verbeteren. Er wordt onderhandeld met de gemeente over waar er een nieuwe mast geplaatst kan worden en hoe snel dit kan gebeuren.

Uiteraard wil ik vanuit ons graag kijken naar een mogelijke vergoeding voor het ongemak wat jullie hebben. Dit kan ik pas doen op het moment dat de storing verholpen is. Dan weet ik namelijk hoe lang deze heeft geduurd en kan ik zoeken naar een passende oplossing. Helaas kan ik er op dit moment niet voor zorgen dat je direct beter bereikbaar bent.

Je kunt op dit moment het beste de 'storingspagina' op KPN.com in de gaten houden. Sorry voor het ongemak.

@Franswon, bedankt voor je reactie 🙂

Groetjes,
Angela

Reageer