.

Beantwoord

Afrekenen per seconde bij Simyo?

  • 23 January 2015
  • 5 reacties
  • 805 Bekeken

Badge +2
Beste simyo,

SInds dat t-moble en kpn nieuwe abonnementen hebben waarbij er per seconde afgerekend word vroeg ik mij af of simyo hier ook mee bezig is? en zo nee waarom niet?

Verder heb ik een suggestie voor de app. Je zou er een notificatiedienst in kunnen bouwen die waarschuwt als je beltegoed of internet tegoed bijna of geheel op is.
icon

Beste antwoord door Ali 26 January 2015, 12:29

Bekijk originele reactie

5 reacties


Verder heb ik een suggestie voor de app. Je zou er een notificatiedienst in kunnen bouwen die waarschuwt als je beltegoed of internet tegoed bijna of geheel op is.

Wat betreft deze vraag lijkt het me dat je dit stelt m.b.t. prepaid niet sim only.
Beltegoed, valt wat voor te zeggen. Sta ik niet verkeerd tegenover, een goede suggestie.
Bij internet (sim only) is het wel zo dat dat veel harder kan gaan bijvoorbeeld filmpjes kijken
Ik lees wel eens dat men in zeer korte tijd een waarschuwingssms ontvangt bij 50 en 100%verbruik van de databundel.
Bij simyo wordt de app met vertraging bijgewerkt.
De waarschuwingssmsjes worden realtime verzonden door KPN.
In jou meer dan goede suggestie lijkt het me dan ook beter als de app ook realtime bijgewerkt kon worden.
Ik hoef je niet te vertellen dat MB buiten bundel behoorlijk in de financiën kan lopen.:(
Wat voor telefoon je hebt weet ik niet maar een goede data monitor is dan ook onmisbaar.
Misschien zit dat op je telefoon, anders is mijn advies aan jou indien mogelijk de app 3G watchdog of bijvoorbeeld de app 
Activity Monitor.
Badge +2
Het gaat mij voornamelijk om mijn belminuten want voor data word je al gewaarschuwd bij 50 en 25%. Ik zou het liefst een waarschuwing krijgen als ik nog maar 10 belminuten in mijn bundel heb. het gaat juist om sim only en niet om prepaid want bij prepaid heb je geen belminuten.
Ah, maar je sprak over beltegoed.. Vandaar de verwarring.. 😉
Hoi darkhunta.

Toch een paar dingen ff melden, en neem het me vooral niet kwalijk dat ik het doe. :D
Je hebt 2 topics
1. Afronden per seconde.
2. Afronden in abonnement.

Met daarin eigenlijk hetzelfde van vraagstuk, verder heb je een topic geopend met de vraag om een notificatie bij de simyo app die je in 1 van deze topics ook aankaart. Ben je bang dat een moderator je topic/vraag mist? 
Dat hoeft echt niet hoor, maak je daar maar geen zorgen over.

Verder is het zo dat wat betreft data bij 50 en 100% internetverbruik (sim only) je van KPN een sms ontvangt als waarschuwing /leidraad.

Dan nog even een vraag.
Je vergelijkt o.a. KPN en Simyo afrekenmodule.
Wanneer ik dan als voorbeeld neem enkel en alleen bellen en sms.
KPN 100 min/sms €12.50 (na 24 mnd 13.50)
Simyo 100 min/sms €4.00.

Dan kost mij dit per maand al gauw 3 keer zoveel.
Kijk ik per jaar kan ik voor het verschil wanneer ik lang doe met dezelfde telefoon voor mezelf van wat ik uitspaar een keer een luxere soort kopen.
Ik ben dus heeeeeeeel benieuwd wat jij verstaat onder "iets" meer betalen voor de maandbundel!🆒😕

En Simyo is een budgetprovider, ik hoop dat simyo dat blijft.
Anders trek ik daar mijn conclusie uit.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi darkhunta,

Friesian heeft gelijk. Je hoeft je vraag/suggestie niet in meerdere topics te plaatsen. Wij proberen altijd binnen één werkdag te reageren op de geplaatste forumberichten. Je hoeft dus niet bang te zijn dat we je reactie over het hoofd zien.

In je vorige post heb ik zojuist een antwoord gegeven over het berekenen per seconde.

Het antwoord op je suggestie voor de Simyo App kan je [URL='https://forum.simyo.nl/mijn-simyo-and-mijn-simyo-app-63/toevoeging-de-app-26140/"]hier[/url] vinden.

Reageer