.

Beantwoord

Hoe zit het met afronden binnen het abonnement?

  • 23 January 2015
  • 13 reacties
  • 652 Bekeken

Badge +2
Beste simyo,

Ik heb een vraag over jullie afronden op hele minuten beleid. Word dit ook in het abonnement gedaan.
Ik ben namelijk over mijn bundel gegaan en heb alle seconden en minuten bij elkaar opgerekend en ik kom niet op de 100 waar ik voor betaal. Ik weet dat er buiten de bundel op hele minuten word afgerekend word dit ook binnen de bundel gedaan?

Want ik kan jullie niet de beste provider noemen als dit zo blijft.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Ali 26 January 2015, 12:09

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ja,  binnen de bundel wordt dit gedaan
Juist omdat dit gebeurt is de maandbundelprijs relatief laag.
Zou men rekenen per seconde zou de maandprijs hoger zijn.
Badge +2
Dan maken ze het maar weer duurder. Ik betaal liever een iets hogere prijs en dat je per seconde word berekend dan iets goedkoper en ze steeds veel seconden wegstelen. Want zo mis ik wel 1/5 van mijn belminuten en dat vind ik verdomd veel.
Badge +2
Even ter aanvulling Kpn gaat het per seconde afronden in hun abonnementen invoeren. (http://corporate.kpn.com/kpn-actueel/nieuwsberichten-1/hogere-snelheden-en-ruimere-databundels-voor-4gabonnees.htm) dus ik hoop dat simyo kpn gaat volgen en dit nog voor het eind 2015 dit gaat volgen.
Voor de duidelijkheid. Ik kan me best wel vinden in je gedachten, ook wat bijvoorbeeld betreft belminuten die je niet kunt meenemen naar de volgende maand met laat zeggen een max van 3 maanden.
Natuurlijk is het wel zo (nog steeds) dat voor een moederbedrijf niet dezelfde regels gelden als voor een dochterbedrijf.
Maar net als ik zijn er ook mensen die liever wat minder betalen per bundel en dan wat verlies voor lief nemen.
Stel dat alles 1 of 2 euro per bundel duurder wordt. Je zult zeggen, is niet veel. Maar het betekent wel 12 tot 24 euro per jaar.
Die ik nu niet kwijt ben en voor iets anders kan gebruiken.

Ben een zuinig paerdjuh. :D:D
Badge +2
nee maar anders gooi je zoiezo 1/5 weg van je abbo en dat komt ongeveer op het zelfde neer. Dan heb ik liever dat je het eerlijk berekenen per seconde dan oneerlijk per minuut en dat je een grote kans loopt om buiten je bundel te komen want dat is de enige reden waarom ze het per minuut afrekenen. 

Je kan het ook zo zien. met een bundel van 100 minuten kan je maar maximaal 100 mensen in een maand bellen, met 500 is dat 500 mensen. Want ze rekenen altijd 1 minuut af.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi darkhunta,

Binnen de bundel worden gesprekken korter dan een minuut afgerond op een hele minuut. Als een gesprek langer duurt dan 1 minuut wordt het niet naar boven afgerond. Verder worden de verstuurde sms'jes meegerekend in het verbruik. De Simyo 100 bundel dat je hebt kan je namelijk gebruiken voor zowel bellen als sms'en.

De Telecomwet schrijft voor dat providers minimaal één abonnement moeten aanbieden met afrekening per seconde zonder starttarief. Simyo zelf heeft niet zo'n abonnementsvorm. Binnen de KPN groep biedt KPN wel een abonnement aan zonder starttarief en waarbij er per seconde wordt afgerekend. Op deze pagina kan je meer informatie vinden over het bellen per seconde abonnement.

@Groentjuh en Friesian, bedankt voor jullie reacties.
Badge +2
Dat abbonement per seconde bellen slaat natuurlijk nergens op want je hebt daar niks aan omdat er maar 250mb internet bij zit en je tegenwoordig minimaal 500mb nodig hebt. Dus dat laat zien dat je als klant geen keuze hebt. Gelukkig gaat kpn het nu zelf veranderen maar ik hoop nog steeds dat simyo hierin gaat volgen of dat anders de overheid de wet aanpast.
Dat abbonement per seconde bellen slaat natuurlijk nergens op want je hebt daar niks aan omdat er maar 250mb internet bij zit en je tegenwoordig minimaal 500 mb nodig hebt.

Hoi darkhunta.

Nu maak je me toch nieuwsgierig..
Denk je echt dat er geen mensen zijn die alleen bel-sms als abbo hebben en Wi-Fi gebruiken voor data?
Badge +2
ik denk dat, dat maar heel erg weinig mensen niet meer dan 5% van alle gebruiker in Nederland en voor de rest is het dus geen aantrekkelijk abbonnement dus de gemiddelde gebruiker heeft niks aan zo'n abbonnement en zitten dus vast aan het per minuut afrekkenen zodat telecom bedrijven de maximale winst kunnen behalen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi darkhunta,

Dat abbonement per seconde bellen slaat natuurlijk nergens op want je hebt daar niks aan omdat er maar 250mb internet bij zit en je tegenwoordig minimaal 500 mb nodig hebt.
Hoi darkhunta.

Nu maak je me toch nieuwsgierig..
Denk je echt dat er geen mensen zijn die alleen bel-sms als abbo hebben en Wi-Fi gebruiken voor data?


Volgens mij heeft Friesian hier wel een punt, want deze klanten heeft Simyo in overvloed 🙂. Waarschijnlijk nog meer dan andere providers.

Helaas kan ik nog niet voorspellen of Simyo dit gaat aanpassen op korte of zelfs lange termijn, maar ik begrijp dat jij er enorm aan toe bent.
Badge +2
maar bij simyo heb je niet zo'n abonnement dus die klanten hebben er niks aan om bij simyo te zitten.
Ik hoop dat er dit komende jaar dan meer duidelijkheid bij komt anders ga ik bij het einde van mijn contract toch maar eens verder kijken.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi darkhunta,

Het zou jammer zijn dat je om deze reden weg zou gaan.

Je weet nu in ieder geval dat alle providers minimaal 1 abonnement hebben waarbij ze gesprekken per seconde berekenen.

Benieuwd naar je keuze binnenkort.

Reageer