Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom verstuurd mijn GPS tracker dubbele sms'jes?


Ha Simyo,

Kunnen jullie controleren waarom ik dubbel betaal voor SMS berichten? Zie bijv 29/07 13:00, 15/07 15:52 en verder.

Deze berichten zijn
1) niet langer dan 160 tekens
2) bevatten geen vreemde karakters
3) worden slechts 1maal ontvangen.

Voorbeeld van een bericht (en ja dit betreft een GPS tracker, locatie door '0' vervangen):
code:

Time:2017/07/29 12:59
Speed:0.0 KM/H
http://maps.google.com/maps?q=N00.000000,E0.000000


thx,
Matthijs
icon

Beste antwoord door Caspar 2 augustus 2017, 14:23

Hoi Mattie112,



Welkom op 't forum :)



Wat vervelend dat jouw GPS tracker dubbele sms'jes verstuurd. Als de sms'jes niet meer dan 160 tekens bevatten, en geen vreemde karakters bevatten, dan zal het waarschijnlijk aan je GPS tracker liggen. Ik zie ook terug dat de sms'jes niet direct achter elkaar worden verzonden, wat wel zo is als het sms'je bijvoorbeeld 200 tekens bevat. Er zit wat tijd tussen het versturen. Wel vreemd dat ze maar één keer binnen komen.



Je kan eens proberen om een andere simkaart te plaatsen en kijken of hetzelfde gebeurt. Probeer gelijk je Simyo simkaartje in een ander toestel, en kijk of er daar wel normale sms'jes worden verstuurd.



Je kan ook eens langs de leverancier van de GPS tracker gaan. Dan kan je kijken of dit probleem vaker voorkomt.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mattie112,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat jouw GPS tracker dubbele sms'jes verstuurd. Als de sms'jes niet meer dan 160 tekens bevatten, en geen vreemde karakters bevatten, dan zal het waarschijnlijk aan je GPS tracker liggen. Ik zie ook terug dat de sms'jes niet direct achter elkaar worden verzonden, wat wel zo is als het sms'je bijvoorbeeld 200 tekens bevat. Er zit wat tijd tussen het versturen. Wel vreemd dat ze maar één keer binnen komen.

Je kan eens proberen om een andere simkaart te plaatsen en kijken of hetzelfde gebeurt. Probeer gelijk je Simyo simkaartje in een ander toestel, en kijk of er daar wel normale sms'jes worden verstuurd.

Je kan ook eens langs de leverancier van de GPS tracker gaan. Dan kan je kijken of dit probleem vaker voorkomt.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar
Ha Casper,

Bedankt voor je antwoord. Ik zal navraag doen bij de leverancier. Maar aangezien het korter is dan 160 tekens én geen bijzondere tekens bevat lijkt het me vreemd als de tracker de berichten "door midden" knipt. Ik heb het hier wel met andere ontvangers getest, die ontvangen ook slechts één bericht.

Ik zal ook eens kijken of ik er achter kan komen in hoeverre mijn telefoon de berichten aan elkaar plakt.
Ha Casper,

Weer even een update, helaas geeft de leverancier tot op heden nog geen antwoord. Wel valt me het volgende op:

Wanneer ik het IMEI nummer opvraag krijg ik het volgende antwoord:
code:

IMEI: xxxxxxxxxxxxxxx

Dit staat wél als 1 smsje op de rekening. Maar vraag ik de locatie weer op dan staan er 2. Beide zijn toch echt < 160 karakters en bevatten geen vreemde tekens.

Kunnen jullie aan jullie kant nog iets zien?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mattie112,

Ik vind het lastig om je hiermee te helpen. Dit omdat je de simkaart in een GPS-tracker gebruikt, en wij dit niet kunnen ondersteunen. Ik ben Google even ingedoken en ook daar vind ik niet veel terug. Ik heb het idee dat wellicht de link met daarin de locatie zorgt voor te weinig ruimte binnen 1 sms. We hebben het steeds over 160 tekens, maar eigenlijk bestaat een sms'je uit 'bytes'. De meeste tekens zijn 1 Byte of zelfs kleiner waardoor je gemiddeld 160 tekens kan gebruiken.

Bepaalde tekens - denk aan €, ^ of ¤' - zijn minimaal 2 bytes of meer. Dit zorgt er direct voor dat het aantal tekens redelijk rap daalt. Ook een enter in een bericht kost je veel meer bytes dan een teken. Ik durf niet precies te zeggen hoeveel een link doet met het aantal tekens in je bericht. Maar als er meerdere 'alinea's', of enters in je bericht staan, maakt dit het dus ook al kleiner.

Kun je hier wat mee en heb je toevallig al antwoord van de leverancier?

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Ik begrijp hoe dat werkt inderdaad en ik probeer het ook uit te zoeken (leverancier laat helaas niks van zich horen).
De enige "vreemde" tekens zijn
":", "/" en "?"

Al deze character zitten in de GSM character set: https://en.wikipedia.org/wiki/GSM_03.38 Alleen ik weet natuurlijk niet via welke set de tracker de berichten encoded.

Is er voor jullie een manier om dat te zien? Ik zal dan nogmaals mijn vraag voorleggen aan de leverancier.

Matthijs
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Mattie112.

Jammer dat je nog geen antwoord hebt van de leverancier. Heb je al eens een ander simkaartje getest? Gebeurt daar hetzelfde en worden er daar ook twee sms'jes verstuurd?

Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Caspar
Ha Casper,

Tja die leverancier weet het allicht ook niet ik heb het daar maar opgegeven.

En andere simkaart zou ik kunnen proberen ja, zal wel even duren heb die tracker niet hier op mijn bureau liggen namelijk :)

Matthijs
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mattie112,

Laat maar gerust weten wat hiervan de uitkomst is. We helpen je dan graag verder!

Groetjes,
Asma
Is hier al een oplossing voor? Ik ervaar namelijk hetzelfde. De smsjes die de GPS verstuurd zijn namelijk maar 50 karakters lang en worden toch dubel berekend.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Robert,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat jij hier ook last van hebt! Heb jij al contact opgenomen met de leverancier van je GPS apparaat? Zoals Angela hierboven aangaf, is het moeilijk voor ons om te zien wat er precies aan de hand is omdat het automatisch gegenereerde sms-berichten zijn.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Ik had hierover ook al contact gehad via de Whatsapp mogelijkheid van Simyo. Het ligt aan de parameters die via SMS worden meegestuurd door de GPS tracker. Het staat dus los van Simyo/ Sommige leestekens nemen meer karakters in beslag dan dat het lijkt. Als je de karakters telt in het bericht zijn het er op het oog iets van 75. Door de bijzondere karakters zoals een hele google maps url zijn het er echter meer en wordt het bericht verdeeld in 2 smsjes. Door het smsje te lezen met de Berichten app van Googl zie je niet alleen de tekst maar ook een complete google maps view. Handig

De parameters die worden verstuurd zijn volgens andere forums aan te passen... In mijn geval check ik de GPS eens in de zoveel dagen dus neem ik op de koop toe dat het mij 20 cent ipv 10 cent kost.

Zie ook
https://nl.checkmarket.com/kb/maximumlengte-van-een-sms/


Gr Robert
Reputatie 6
Badge +5
Hi Robert,

Aha, vandaar 🙂 Bedankt voor de heldere uitleg en de link. Het klopt inderdaad dat bepaalde tekens meer waard zijn dan anderen. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer