Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom heb ik altijd slechte ontvangst?

  • 4 december 2020
  • 5 reacties
  • 313 Bekeken

Badge

Goedemiddag Simyo,

 

Ik ben al erg lang klant bij Simyo en altijd zeer tevreden geweest. Echter heb ik nu al zeker zo'n 5 maanden last van een erg slechte telefoon ontvangst, niet alleen thuis maar ook buiten en onderweg. Als ik gebeld word, door wie dan ook, dan versta ik die persoon bijna niet, zo zachtjes hoor je die persoon. Ook vallen er steeds woorden weg waardoor ik niet goed kan horen wat diegene zegt. Zodoende krijg je miscommunicaties en kunnen er naar aanleiding daarvan strubbelingen ontstaan. Dit is heel vervelend en toch niet de bedoeling lijkt me, Aan de andere kant is de ontvangst altijd goed waardoor het bij Simyo lijkt alsof er niets aan de hand is.

 

Ik heb deze week al 3x naar Simyo gebeld over mijn slechte telefoon ontvangst, eergisteren, gisteren en vandaag. Ik zou vandaag 04-12-2020 om 11.00 uur terug gebeld worden door ene mevrouw Jade, maar er werd niet gebeld waarna ik zelf een aantal uren later voor de 3e keer moest bellen. Ik had volgens de dame die ik vandaag aan de lijn kreeg mijn smartphone niet op 4G staan. Ik heb dit gecheckt maar mijn telefoon staat wel op 4G en heeft daar de hele afgelopen tijd steeds op gestaan. Er is niets opgelost helaas, de ontvangst is nog steeds even belabberd (al maandenlang). Nadat ik de nieuwe nano simkaart in mijn smartphone deed heb ik last van het wegvallen van woorden van degene waar ik een gesprek mee heb en ook is de ontvangst zeer zachtjes terwijl ik mijn smartphone op het allerluidste signaal heb staan. Wat kan er in hemelsnaam aan de hand zijn? Misschien is de nano simkaart niet goed? Dit vraag ik omdat de problemen zijn begonnen toen de nano simkaart in mijn toestel kwam. Graag ontvang ik nu wel een goede oplossing want anders moet ik helaas overwegen om mijn abonnement bij Simyo op te zeggen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tineke

 

icon

Beste antwoord door Bas 5 december 2020, 14:31

Hoi Tineke, 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je al maandenlang niet goed gebruik kunt maken van onze diensten. Maar dat gaan we voor je oplossen!

Je geeft aan dat je deze problemen niet op één locatie hebt maar overal. Dat doet mij (en waarschijnlijk ook Ron H hierboven) vermoeden dat het aan je simkaart of toestel ligt. Om uit te sluiten wat de boosdoener is, moet je even een andere simkaart in je eigen toestel stoppen en je eigen simkaart in een ander toestel. Op die manier kunnen we achterhalen wat de oorzaak van je slechte bereik is.

Kun je ons laten weten wat er uit deze kruistest komt? 😊

Groetjes, 
Bas

PS: zoals hierboven ook al is aangegeven hebben we je persoonlijke gegevens uit je eerste bericht verwijderd. Die kunnen wij moderators namelijk gewoon inzien en daarnaast is het niet aan te raden om je adres en telefoonnummer op een openbare website te plaatsen 😉

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7

Een moderator zal z.s.m..uw contact gegevens verwijderen. Het is niet toegestaan om deze omwille de privacy hier te plaatsen. Simyo kan dit zien aan de hand van uw gebruikersnaam. 

U kunt dit overigens zelf doen tot een uur na plaatsing. 

Fijn weekend🙂

Reputatie 6
Badge +6

Hallo Tineke
Indien je de mogelijkheid hebt wat gebeurt er als je je simkaart in een andere goed werkende smartphone doet, en een andere simkaart in jouw toestel?

Reputatie 6
Badge +4

Hoi Tineke, 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je al maandenlang niet goed gebruik kunt maken van onze diensten. Maar dat gaan we voor je oplossen!

Je geeft aan dat je deze problemen niet op één locatie hebt maar overal. Dat doet mij (en waarschijnlijk ook Ron H hierboven) vermoeden dat het aan je simkaart of toestel ligt. Om uit te sluiten wat de boosdoener is, moet je even een andere simkaart in je eigen toestel stoppen en je eigen simkaart in een ander toestel. Op die manier kunnen we achterhalen wat de oorzaak van je slechte bereik is.

Kun je ons laten weten wat er uit deze kruistest komt? 😊

Groetjes, 
Bas

PS: zoals hierboven ook al is aangegeven hebben we je persoonlijke gegevens uit je eerste bericht verwijderd. Die kunnen wij moderators namelijk gewoon inzien en daarnaast is het niet aan te raden om je adres en telefoonnummer op een openbare website te plaatsen 😉

Badge

Goedemiddag Simyo,

 

Inmiddels heb ik mijn Simyo simkaart in een andere goed werkende smartphone gedaan en de resultaten daarvan zijn goed. In die andere smartphone is de ontvangst een heel stuk beter en duidelijker en ook vallen daar geen woorden weg. Een andere simkaart in mijn eigen Sony Experia XA1 lukt helaas niet omdat ik een nano simkaart van Simyo heb. De andere smartphones hebben allemaal een grotere simkaart en deze passen niet in mijn toestel. Maar omdat mijn Simyo simkaart wel een goede ontvangst heeft in een andere smartphone lijkt het mij dat het probleem niet aan de nano simkaart van Simyo ligt. 

In verband met bovenstaande bevindingen heb ik vanochtend met Belsimpel contact opgenomen, hier heb ik mijn Sony Experia XA1 2 jaar geleden gekocht. Ik heb het probleem voorgelegd en zij zeiden dat ik alles kon terugzetten naar fabrieksinstellingen (wel eerst een back-up maken), dit zou misschien kunnen helpen. Ook zou het kunnen helpen om de APN instellingen handmatig aan te passen. Belsimpel heeft mij een mail met links toegestuurd welke stappen je hiervoor moet volgen

Omdat terugzetten naar fabrieksinstellingen voor mij een laatste oplossing is heb ik eerst geprobeerd om de APN instellingen handmatig aan te passen. Ik hoop dat dit gaat helpen maar ik weet het niet zeker, dit zal ik de komende tijd in de gaten moeten houden als ik gebeld word door mensen die allemaal op andere afstanden wonen.

Bovenstaande wilde ik jullie even laten weten, het is dus nu even afwachten.

 

Met vriendelijke groet,

 

Tineke

Reputatie 7
Badge +5

Hoi Tineke,

 

Goed dat je contact hebt opgenomen met belsimpel, ik zal mee duimen dat het met deze andere instellingen allemaal weer goed werkt.

 

Groetjes,

Daisy

Reageer