.

Beantwoord

Verbinding iPhone 5 valt weg als ik gebeld wordt. Hoe kan dit?

  • 27 April 2017
  • 9 reacties
  • 887 Bekeken

Badge
Als ik gebeld wordt valt de verbinding na een paar seconden weg. In plaats van KPN nl staat er dan geen service. Mijn postcode is 1261. In het verleden heb ik dit probleem ook gehad, toen een hele tijd niet en nu ineens weer.
icon

Beste antwoord door RicoK 28 April 2017, 09:44

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ondervind u het probleem op het adres, wat u in Mijn Simyo heeft staan of elders. Indien u het niet op het adres wat in mijn Simyo staat ondervind, dan wensen we graag ook de 2 letters van de postcode te ontvangen. Staat al zo een mast of 8 in dat gebied, dus die 2 letters zijn echt nodig!
Reputatie 7
Nu schijnt het wel zo te zijn dat er issues bekend zouden zijn met de iPhone 5 op het KPN netwerk. Heb je een iPhone 5 misschien?

Zie: https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/mijn-bereikbaarheid-valt-steeds-weg-nu-37514
Badge
Ik ondervind het probleem op 1261 PX maar ook buiten. Nog steeds postcode 1261. Ik heb inderdaad een iPhone 5. Hoe kan ik het probleem oplossen?
Reputatie 7
Naar ik heb begrepen zou het probleem met de iPhone 5 vanaf 30 april moeten zijn opgelost. Maar ik heb geen idee waar de problemen door zijn ontstaan en wat de oplossing is.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Karinascho,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat je oproepen worden beëindigd. Ik kan mij voorstellen dat dit helemaal niet fijn voor je is! :(

Ik zie dat RicoK je heel goed op weg heeft geholpen, want het klopt wat hij zegt. Op dit moment ondervinden klanten op jouw postcode problemen met hun verbinding met een iPhone 5. Wat hiervan de oorzaak is weten wij helaas niet. Wel zie ik dat KPN op dit moment in gesprek is met de fabrikant om een oplossing te zoeken voor dit probleem. Omdat de verwachte hersteltijd niet helemaal duidelijk is, is de einddatum van dit probleem één maand verschoven. Ik hoop dat KPN en Apple voor 30 mei een goede oplossing hebben gevonden.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit aan je simkaart ligt. Hierom heb ik je simkaart voor de zekerheid gereset. Ik zou je graag willen vragen je telefoon even uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart met de juiste instellingen op het netwerk.

Kun je mij laten weten of het probleem hiermee is verholpen?

@ RicoK en Groentjuh, bedankt voor het meedenken! :D

Hartelijke groet,
Asma
Ik heb hetzelfde probleem. Heb een Iphone 5, maar het gebeurt niet alleen in mijn eigen postcodegebied maar overal, en voornamelijk als ik gebeld wordt door een nieuw nummer dat mij nog nooit heeft gebeld heb ik het idee.
Ik heb het ook al eerder gemeld. Het is een tijdje weggeweest, maar nu weer in alle hevigheid terug.
En idd KPN.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Patrijs,

Welkom op het Forum!

Ik vind het ontzettend vervelend dat jouw oproepen worden beëindigd. :(

Zojuist heb ik contact opgenomen met KPN, om na te gaan wat er aan de hand is. Helaas is het probleem nog niet verholpen.

Volgens onze gegevens heb je inmiddels één van mijn collega's gesproken en zijn jullie samen tot een oplossing gekomen. Dat is mooi om te zien!

Laat je het mij weten als je vragen hebt?

Groetjes,
Asma
Inmiddels heb ik een nieuwe iphone. Nieuwe simkaart hielp niet. Iphone 5 heeft na verloop van tijd problemen met moederbord vertelde reparatiebedrijf. Niet te repareren. Probleem dus niet bij kpn en niet bij simyo! Ik ben weer bereikbaar en blij.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Patrijs,

Als jij blij bent, dan zijn wij dat ook! Bedankt dat je ons nog even laat weten wat het probleem precies was. Wel super jammer dat je hiervoor een nieuwe telefoon hebt moeten kopen!

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden! :)

Groetjes,
Els

Reageer