Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan geen SMS verzenden [iPhone]

  • 4 augustus 2017
  • 18 reacties
  • 27881 Bekeken

Hoi,

Mijn moeder vertelde mij dat ze geen SMS kon verzenden op haar iPhone 5. Zij heeft Simyo prepaid met automatisch opwaarderen en voldoende beltegoed. Vervolgens ging ik op mijn eigen iPhone SE proberen of ik wel een SMS kon verzenden. Ik heb een Simyo sim-only abonnement, dus ook voldoende beltegoed. Dat lukte ook niet. Wij krijgen beiden de melding



Vervolgens loop ik de checklist uit jullie FAQ langs.
- De berichtencentrale is goed ingesteld:




- Het type (formaat) bericht kan ik zo te zien niet instelling op de iPhone. Ik zie het nergens terug in de instellingen en op google vind ik er ook niets over.

- Een outbox van berichten lijkt er niet te zijn, maar vol zit deze m.i. niet. Ik verstuur namelijk zelden een SMS, want ik heb mobiel internet. Is er een manier om op de iphone te checken of de simkaart vol zit? Dit kan ik nergens op jullie website of google terugvinden.

- Toestel uit- en aangezet, maar dit biedt geen soelaas. Toestellen zijn beiden volledig geüpdate naar IOS 10.3.3

- SMS versturen is niet geblokkeerd. Zie onderstaande pic:



Tot slot:
- Ik heb niemand geblokkeerd
- Ik heb verschillende mensen proberen te SMS-en.
- Op het laatste plaatje zie je dat er voldoende bereik is

Enig idee waar het aan kan liggen?
icon

Beste antwoord door Marrc67 5 augustus 2017, 13:56

Oplossing gevonden!



Als mijn iPhone zelf de keuze niet kan maken om te schakelen tussen iMessage en SMS (zodra er geen internet beschikbaar is), moet ik hem die keuze ook niet geven.



Voor de mensen met hetzelfde probleem werkt dit misschien:

Als ik persoon X een SMS wil sturen en dat lukt niet via berichten, ga dan naar contacten --> persoon X --> dan onder de naam van de contactpersoon op het 'berichtknopje' tikken en dan in de popup kiezen voor het telefoonnummer. Vervolgens verstuur je het bericht als SMS.



Blijkbaar geeft Apple de voorkeur aan berichten sturen naar het aan je Apple ID verbonden e-mailadres en kan het soms niet automatisch schakelen naar het ook aan je Apple ID verbonden telefoonnummer. Dat moet je blijkbaar handmatig doen als dit probleem zich voordoet (bij de meeste mensen zal het wel normaal werken, net zoals bij mij tot voor kort het geval was).
Bekijk originele reactie

18 reacties

Reputatie 7
Ik ben niet zo thuis met Imessage. Maar er is een verschil tussen Imessage (zeg maar de Whatsapp van iPhone) en sms. Dat nummer van de sms centrale is alleen van toepassing als je een sms wilt sturen zonder gebruik te maken dus van internet.

https://support.apple.com/nl-nl/HT207006
Dank je voor je reactie, maar dat weet ik. Het gaat hier dan ook om het probleem dat SMS niet werkt. Mijn moeder heeft geen mobiel internet en wilde SMSen. Dat werkt niet. Vervolgens probeer ik hetzelfde door mijn wifi en mobiel internet uit te zetten en merk precies hetzelfde.
Reputatie 7
Oeps. Ik zat te typen en dacht hebben geannuleerd.. Wilde nog zeggen, zet iMessage eens uit, probeer het dan.

Kan ook een storing zijn bij iMessage. Ik ga even iemand vragen of die mij kan smsen.
Reputatie 7
Collega van mij met Iphone heeft mij een sms gestuurd. Belt met een andere provider, bericht is niet aangekomen. Ik heb zelf Android. Hij en ik vermoeden storingen bij of Simyo of iMessage.
Dank je voor je reactie, maar dat weet ik. Het gaat hier dan ook om het probleem dat SMS niet werkt. Mijn moeder heeft geen mobiel internet en wilde SMSen. Dat werkt niet. Vervolgens probeer ik hetzelfde door mijn wifi en mobiel internet uit te zetten en merk precies hetzelfde.

Dit is niet verwonderlijk want iMessage vereist een dataverbinding (WiFi of mobiel internet). Voor SMS (is iets heel anders, daarom is het beter om een iMessage bericht geen SMS te noemen) is geen dataverbinding nodig, alleen maar een ouderwetse mobiele spraakverbinding.

Als beide iPhones een werkende dataverbinding hebben dan zou iMessage moeten werken. Zo niet dan is er wellicht een storing bij iMessage.
Ho, er dreigt een misverstand te ontstaan. Goed lezen s.v.p. 🙂 Anders worden er hier problemen opgelost die er niet zijn :)

Er is maar één probleem: SMS werkt niet.

Alles met data werkt wel.
Reputatie 5
Badge +6
Oke marc,

echter komt de spraakverwarring door jou. Als SMS wilt SMS'en moet je namelijk geen IMessage gebruiken. Als je IMessage het niet doet is dat niet Simyo zijn/haar fout.
Je stuurt een SMS op een IPhone door berichten te openen...
Ik ben zelf een Android gebruiker en zelfs ik weet dat.
Dus wat is het nou een SMS versturen of een IMessage bericht. Dit zijn 2 compleet andere dingen.
IMessage is niet SMS.
Ja je kunt nu zeggen met IMessage zou je SMS berichten kunnen versturen maar het enige waarbij je sowieso een SMS verstuurd is via berichten.
Bij IMessage is de standaard over internet whatsapp achtig berichten versturen.

zie voor meer info:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201287.

Groet Paul.
Ik geef het op en bel Simyo wel, want hier gaan we er hier niet uit komen. Ook jij leest toch niet goed, want ik zeg nergens dat iMessage niet werkt (quote mij maar als ik het mis heb).

De enige plek waar ik het woordje iMessage gebruik is in het onderwerp, tussen haakjes notabene, om aan te geven dat bij het versturen van een SMS deze bekende foutmelding over iMessage zich voor doet. Verder heb ik het in de inhoud van al mijn forumposts voortdurend over SMS en nergens over iMessage. Ik snap dus echt niet waarom iedereen hier steeds over begint. Had ik het maar nooit ter verduidelijking in het onderwerpveld gezet, want i.p.v.antwoorden gaat het nu al de hele middag over iMessage :? ondanks dat de inhoud van mijn posts louter een SMS probleem beschrijven.

Dat ik bij het versturen van een SMS een foutmelding krijg over iMessage is juist het probleem. Als ik op geen enkele manier een internetverbinding heb en probeer iemand te bereiken via SMS (dat doe je via 'berichten') wil de SMS niet versturen en krijg ik een foutmelding over iMessage (eerste plaatje in de eerste post). Maar dat wil niet zeggen dat ik een iMessageprobleem heb, want die popup krijg ik als ik een SMS probeer te versturen. Ik ben niet de eerste bij Simyo die dit heeft (google!) maar heb nog nergens een definitieve oplossing gelezen. Wel een stappenplan, maar in post 1 geef ik aan die helemaal gevolgd te hebben zonder dat het probleem is opgelost.
De verwarring is ontstaan omdat in het onderwerp "iMessage" vermeld staat en ook in het plaatje van de foutmelding. Veel mensen en met name niet-iPhone gebruikers weten namelijk niet dat iMessages en sms'jes door dezelfde iOS app (Berichten) verstuurd worden. Een bericht zal in eerste instantie als iMessage verstuurd worden als bekend is dat de ontvanger een iOS apparaat is, maar als dat niet lukt wordt een gewone sms verzonden (dit laatste is instelbaar).

Op de vraag : Is er een manier om op de iphone te checken of de simkaart vol zit? luidt het antwoord: de iPhone slaat geen berichten op op de simkaart, dit gebeurt in het interne geheugen. Het sms probleem lijkt dus niets te maken te hebben met onvoldoende geheugen. Wat dan wel de oorzaak is moet Simyo maar proberen te beantwoorden.
Dank je voor de uitleg Scotsman! Het eerste wat je typt lijkt een logische verklaring voor de ontstane verwarring en het laatste (simkaart kan niet vol) wist ik nog niet.

Ik heb Simyo net gebeld en na uitvoerig van alles proberen en een simkaart reset bestaat het probleem nog steeds. Het probleem ligt volgens Simyo echter bij Apple. Na wat gegoogle op een nieuwe zoekterm (conflict SMS iMessage) zie ik dat het niet kunnen versturen van SMSjes door de jaren heen al meerdere en willekeurige gebruikers van iPhones heeft getroffen. Als ik een oplossing vind, zal ik deze hier posten voor het geval andere Simyo gebruikers tegen hetzelfde probleem aanlopen.

Iedereen bedankt voor de berichtjes en de moeite om te helpen. Ook al was het in sommige gevallen niet waar ik op gehoopt had, ik stelde het wel op prijs! 🙂
Reputatie 7
Je was dus niet de enige vandaag Marc zoals ik eerde in een bericht plaatse. Ook mijn collega ondervond last toen hem vanmiddag vroeg mij een sms te sturen (hij heeft T-Mobile). Bericht is nooit aangekomen. Als er dus bij Simyo geen storing is zal het bij Apple liggen. Alleen kreeg hij geen foutmelding(en).
Thanks, dat tweede berichtje van jou had ik over heen gelezen.
Misschien helpt dit (ik geef geen garanties!): synchroniseer eens met iTunes, en als dat niet helpt probeer terugzetten naar de fabrieksinstellingen (reset network settings).
Oplossing gevonden!

Als mijn iPhone zelf de keuze niet kan maken om te schakelen tussen iMessage en SMS (zodra er geen internet beschikbaar is), moet ik hem die keuze ook niet geven.

Voor de mensen met hetzelfde probleem werkt dit misschien:
Als ik persoon X een SMS wil sturen en dat lukt niet via berichten, ga dan naar contacten --> persoon X --> dan onder de naam van de contactpersoon op het 'berichtknopje' tikken en dan in de popup kiezen voor het telefoonnummer. Vervolgens verstuur je het bericht als SMS.

Blijkbaar geeft Apple de voorkeur aan berichten sturen naar het aan je Apple ID verbonden e-mailadres en kan het soms niet automatisch schakelen naar het ook aan je Apple ID verbonden telefoonnummer. Dat moet je blijkbaar handmatig doen als dit probleem zich voordoet (bij de meeste mensen zal het wel normaal werken, net zoals bij mij tot voor kort het geval was).
Reputatie 7
Ik neem, misschien onterecht aan, dat dit dan een bugje is in iOS 10.3.3?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Marrc67,

Welkom op het Forum!

Ik vind het erg vervelend dat je moeder geen sms'jes kon versturen, maar ben erg blij dat je hier inmiddels een oplossing voor hebt gevonden! :D

Nu hopen dat Apple gauw met een definitieve oplossing komt. Dat scheelt ook weer een hoop tijd!

@ Ray, Scotsman en PaulH, bedankt!

Groetjes,
Asma
Reputatie 5
Badge +6
Ik gok trouwens dat het probleem in IOS 11 opgelost zal zijn. Maarja dat duurt nog even voordat die uitkomt en beschikbaar voor alle apple apperaten.
Reputatie 7
Badge +10
Wie weet, PaulH! Dat is allemaal nog maar even afwachten :)

Groetjes,
Angela

Reageer