.

Beantwoord

Waarom werkt de voicemail van mijn prepaid aansluiting niet meer?

  • 31 January 2020
  • 5 reacties
  • 623 Bekeken

Ik heb vorige week, week 4 van 2020, met de klantenservice van Simyo gebeld.

Het betreft het niet meer werken van mijn voicemail.

De voicemail heeft altijd gewerkt en mensen konden inspreken en ik kreeg dan een sms dat er ingesproken was in de voicemailbox.

Ik kan mijn voicemail nu niet meer aan of uit zetten.

Bellers krijgen na  ± 1 minuut te horen : " piep piep piep dit nummer is niet in gebruik, controleer het nummer en bel opnieuw. "

Op geen enkele manier is de voicemail meer aan te zetten, noch met sms naar  1233 AAN noch met 12331.

Ik wil u vragen dit op te lossen daar ik deze telefoon voor noodgevallen gebruik voor mantelzorg en het belangrijk is dat de voicemail werkt.

Of kunt u mij een code geven om de gehele voicemail geheel te resetten zodat ik hem daarna weer opnieuw in kan stellen, misschien dat dat werkt.

icon

Beste antwoord door Tessanne 3 February 2020, 10:26

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Henk180157,

 

Welkom terug op het Simyo Forum!

 

Goed dat je nogmaals contact met ons opneemt, het is zo te horen erg belangrijk dat we de voicemail zo snel mogelijk weer aan de praat krijgen! 

 

Graag zou ik de simkaart even voor je resetten, hiermee gaan geen gegevens verloren, maar eventuele blokkades op de simkaart worden hiermee verwijderd. Kun jij aangeven wanneer ik de reset in gang kan zetten? Na de reset moet je namelijk de telefoon voor 15 minuten helemaal uitschakelen.

 

Ook kun je proberen om de voicemail eerst uit te zetten: 12339 bellen en daarna weer aan te zetten: 12331 bellen. Dan zou ik graag van je willen weten welke melding je krijgt te horen. Mocht dit niets uithalen dan zou ik je willen vragen om de simkaart in een ander toestel te stoppen en dan te testen of de voicemail werkt. Zo komen we er achter of we het probleem bij de simkaart of bij de telefoon moeten zoeken.

 

Ik ben benieuwd wat de uitkomst is! 

 

Groetjes,

Tessanne 

Hallo Tessanna

Ben gisteren gebeld door Rachmali met het advies om proberen de voicemail te resetten met de code ##002#
Ik krijg dit niet verzonden - de telefoon geeft dan weer : bericht niet verzonden
Ik weet dus niet hoe ik deze code moet verzenden


( Ook ben ik gebeld door KPN maar had op dat moment echt geen tijd, moest naar de 1e hulp met mijn moeder )

Ik heb nu de simkaart in een Samsung SGH-B220B

Gisteravond kreeg ik bij bellen van 12331 en 12339 de boodschap : Attentie op dit moment is er een storing voor deze keuze wij verzoeken u het later nog eens te proberen

Vanmorgen weer 12331 gebeld en kreeg de boodschap : uw voicemail wordt over enkele minuten aan gezet

Ik heb daarna gebeld maar geen voicemail, wel de boodschap ; dit nummer is niet in gebruik

We kunnen een tijdstip afspreken vandaag dat ik de telefoon een kwartier uit zet, lieft na 12:00 uur want moet voor mantelzorg nog voor de middag wat regelen.

 

M.v.g. Henk van Nispen

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Henk,

 

Allereerst hoop ik dat alles goed gaat jouw moeder, dat er niks ernstigs aan de hand is. 

 

De code ##002# verstuur je overigens niet als bericht maar toets je in wanneer je iemand wilt bellen. Ik denk dat een reset op de simkaart sowieso even handig is, ik kan dit zeker na 12:00 doen. Stuur je mij een privéberichtje wanneer dit kan, ik ben tot 17:30 aanwezig. Mocht het niet lukken kunnen we gelijk kijken wat er nog meer mogelijk is.

 

Groetjes,

Daisy

Hallo  mensen.


Daisy heeft me goed geholpen. Het probleem is opgelost.

  • Mijn voice mail kan weer ingesproken worden
  • en ik krijg een SMS bericht als er een bericht is achtergelaten in mijn voicemail.

Voor mensen die misschien willen weten wat er aan de hand was :

Een recent nieuwe functie, genaamd “Volte” , die beschikbaar is voor klanten, heeft men uitgezet en dit was dus de oplossing van het probleem wat ontstaan is na die nieuwe functie.

( Ik heb geen smartphone maar nog een ouder type mobile telefoon die werkt met 3G )

Henk van Nispen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Henk,

 

Goed dat je dit nog even hier achterlaat! (de oplossing is alleen niet voor iedereen/alle aansluitingen van toepassing)

 

Groetjes,

Daisy

Reageer