.

Beantwoord

Waarom ben ik regelmatig onbereikbaar?


Hoi,

Sinds een paar weken komen niet alle inkomende gesprekken binnen. De ene keer gaat mijn telefoon wel over, de andere keer weer niet en dan krijg ik een kwartier erna een smsje dat ik een oproep heb gemist. Erg onhandig! Nu lees ik bij meerdere topics dat je bij zulke problemen de simkaart kan resetten. Zouden jullie dit willen doen, misschien lost dit het probleem op.
Raak ik dan verder geen telefoonnummers die op mijn simkaart staan kwijt?

Groet Nadia
icon

Beste antwoord door Jihane 6 May 2017, 14:56

Bekijk originele reactie

17 reacties

Nee, je raakt geen contacten met nummers kwijt. Trouwens ik zou ze niet op de simkaart opslaan. Je nummer wordt opnieuw op het netwerk geplaatst..niet (direct)je sim.
Oke, bedankt voor je reactie! Waarom zou je ze trouwens niet op je sim opslaan? Ik vond het wel handig toen ik van telefoon wisselde. Had ik al mijn nummers nog.
Een simkaart verslijt nu eenmaal eerder. Zodra die om welke reden dan ook wordt vervangen ben je alle contacten kwijt.

Voorbeeld...Google account.
https://www.google.nl/search?q=telefoonnummers+opslaan&oq=telefooonnummers+ops&aqs=chrome.1.69i57j0l3.15879j0j4&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Daar heb je gelijk in. Ga ze gelijk om zetten 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Nadia-06,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat lastig dat je niet zo bereikbaar bent 😞 Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je instellingen gewoon goed staan. Je zou dus prima bereikbaar moeten zijn. Daarom heb ik een reset uitgevoerd op je simkaart, waarmee ik alle instellingen op netwerkniveau voor je vernieuwd heb. Wil jij je toestel uit en aanzetten? Geen zorgen 🙂 Je contacten blijven gewoon intact, want dit is alleen een reset op het netwerk. Wat Friesian zegt over de contacten klopt inderdaad - het is handig om ze op je telefoon te hebben. Tegenwoordig is het zelfs gemakkelijk om je contacten over te zetten naar een nieuwe telefoon.

Als de reset niet werkt, wil jij dan je simkaart in een andere telefoon proberen en andersom? En dat iemand je dan weer belt, als test? Zo komen we erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Laat je 't me weten?

@ Friesian, dankjewel voor je hulp!

Groetjes,
Jihane
Bedankt voor je reactie Jihane. Ik heb mijn telefoon opnieuw opgestart en hoop dat het daarmee verholpen is. Het is niet continue dus kan het niet direct checken. Mocht het niet werken kijk ik of het met mijn simkaart in een andere telefoon hetzelfde probleem heb. Wanneer het niet opgelost is hoor je van me 😉

Alvast bedankt!

Groetjes Nadia
Badge +7
Hoi Nadia-06,

Helemaal super! Dan wachten we geduldig af :)

Groetjes,
Samantha
Hoi,

De reset leek te werken maar helaas ben ik sinds gister weer slecht bereikbaar. Ook in een andere telefoon. Is een nieuwe simkaart de enige oplossing nog dan?

Groetjes Nadia
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Nadia-06,

Oh, balen dat je nog steeds slecht te bereiken bent!

Ik heb even voor je op onze dekkingskaart gekeken en zie dat je voldoende bereik zou moeten hebben op je postcode. Aangezien het probleem blijft bestaan in een andere telefoon, heb ik je zojuist kosteloos een vervangende simkaart toegestuurd.

Je nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen op de adresgegevens die bij ons bekend zijn. Nadat je 'm hebt ontvangen kun je de meegestuurde instructies volgen om je simkaart te activeren via Mijn Simyo onder het tabblad Instellingen > Simkaart.

Als je extra hulp nodig hebt bij het activeren van je simkaart, dan kun je ons dit gerust laten weten. Wij helpen je graag verder! :D

Mocht het toch zelf lukken, ben ik erg benieuwd of je onbereikbaarheidsprobleem hiermee wordt verholpen. Houd je mij hiervan op de hoogte?

Groetjes,
Asma
Goede service van jullie! Hopelijk zal het hiermee opgelost zijn. Je hoort van me 🙂
Groetjes Nadia
Reputatie 5
Badge +9
Hoi nadia-06,

Graag gedaan namens mijn collega's. We zijn benieuwd of de nieuwe simkaart heeft geholpen. Laat je het ons snel weten?

Groetjes,
Caspar

Ik heb hetzelfde probleem en lees hier net dat ik (gelukkig?) niet de enige ben. 
Is een simkaart reset dé oplossing?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Em055,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je soms niet bereikbaar bent als je gebeld wordt! Heb je misschien per ongeluk de '’Niet storen'’ modus aan staan in de telefoon? De simkaart reset optie bieden wij op dit moment niet meer aan. Heb je de simkaart ook al eens in een andere telefoon getest? Zo kunnen we sneller achterhalen waar het probleem zich bevindt. Mocht de simkaart dit probleem ook geven in een andere telefoon dan kan ik kosteloos een nieuwe simkaart voor je aanvragen.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Mijn telefoon staat niet op stil/niet storen.

Het ene moment komt er gewoon ‘normaal’ een telefoontje binnen, incl geluid enz, een kwartier later krijg ik een melding via sms dat ik een volgend telefoontje gemist heb (maar geen ‘gemiste oproep’-icoontje bovenaan mijn scherm!), terwijl de telefoon dus gewoon nog naast me lag.
Sms die om 17.15 ‘s middags is verstuud en om 22.33 binnen komt (ook met ontvangsttijd 22.33). Terwijl smsjes verder wel gewoon binnenkomen. (voor zover ik weet 😐).
Geen logica in te vinden.

Simkaart in een andere telefoon doen: dan moet ik dat 3 wk lang doen ofzo, want het gebeurt zo onregelmatig, dat ik er bijv na één dag nog niets over kan zeggen.

 

Dus mocht je nog andere suggesties hebben.. 😏

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Em055,

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp zou je dus gebeld zijn om 17:15 maar heb je deze oproep niet binnen gekregen en kreeg je hier om 22:33 een sms over. Dat is inderdaad erg vreemd. Op welke datum heeft dit plaatsgevonden? Dan kan ik dit meenemen in het onderzoek voor de Netwerk Specialist. Ook ontvang ik graag welk merk + model telefoon je gebruikt. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Nee, dat voorval van 17.12 (! ipv 17.15) en 22.33 ging om een sms die dus pas uren later aankwam. Dat was op 21-03-’24.

De gemiste oproepen zijn op div tijdstippen geweest, dit is al een hele poos zo.

Ik heb een Samsung Galaxy A13.
 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Em055,

Bedankt voor je reactie. Aha, duidelijk. Als je 3 voorbeelden hebt van deze '’niet'’ inkomende gesprekken dan ontvang ik dit graag. Hiervan kan je dan het tijdstip en datum doorgeven dat je hierdoor gebeld zou zijn mocht je dit nog in jouw telefoon hebben staan. 

Groetjes,
Amy

Reageer