Beantwoord

NL Alert wordt niet ontvangen. Hoe kan dat?

  • 18 maart 2019
  • 6 reacties
  • 416 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Toestel is een Iphone 7 met de laatste update van IOS.
Inmiddels nu al de derde keer dat er niets wordt ontvangen.
2x Alles opnieuw ingesteld.
Vervolgens naar Amac [Apple dealer] gegaan om het te laten doen.
Je weet het maar nooit. Er kan wat verkeerd ingesteld staan toch?
Wederom instelling een keer uit en aan. Netwerkinstellingen nagekeken en toestel een keer gereset.
Maar nu weer........... niets.
Hiervoor met de Iphone 5 nooit problemen gehad. je gaat bijna geloven dat het aan de Iphone 7 of de IOS versie zou liggen. Maar op andere toestellen werkt het wel. Blijft toch de provider over........
icon

Beste antwoord door Ray 18 maart 2019, 16:34

U woont in de provincie Utrecht? Behalve dat dat de zendmasten van Nederlandse providers worden gebruikt staan deze er verder buiten.

Voor de zekerheid. Deze uitleg gevolgd?

Hier meer uitleg van de Rijksoverheid.
Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
U woont in de provincie Utrecht? Behalve dat dat de zendmasten van Nederlandse providers worden gebruikt staan deze er verder buiten.

Voor de zekerheid. Deze uitleg gevolgd?

Hier meer uitleg van de Rijksoverheid.
Badge
Dat het regiogebonden kan zijn heb ik even niet bij stilgestaan.
Dat zou heel goed kunnen.
Bedankt voor de snelle reactie!
Dan toch even afwachten op de volgende test.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi JBW,

Welkom terug op 't Forum!

Goed dat je dit even navraagt! Slim ook dat je langs de Apple Store geweest bent om dit uit te laten zoeken. Zoals Ray aangeeft staan providers eigenlijk los van het NL Alert-systeem, behalve dat de zendmasten gebruikt worden om het signaal te verspreiden. Hier kun je nog voor de zekerheid meer lezen over NL Alert.

Laten we inderdaad de volgende test afwachten! Ik ben benieuwd.

Groetjes,
Jihane
Mijn probleem betreft een iPhone 5S die de NL-alerts niet ontvangt. Noodmeldingen diverse keren uit en aangezet. Telefoon werkt verder zoals het hoort. Curieus is dat een tweede iPhone -maar nu model 6- op dezelfde locatie wél de NL-alert geeft. Het enige verschil zou kunnen zijn dat de twee telefoons verschillende providers (en dus waarschijnlijk ook andere netwerken) gebruiken. De model 5S (geen NL-alert ontvangst) zit bij Simyo en de model 6 (wél NL-alert ontvangst) zit bij T-MOBILE. Is er in het forum nog iemand anders die eenzelfde ervaring heeft?
Ik kan je helaas niet verder helpen. 2 simkaarten in telefoon geeft meerdere meldingen. Helaas niet via welk netwerk. 😉
Reputatie 6
Badge +5
Hi AdUitDrachten,

Welkom op het Simyo Forum!

Je wilt op je iPhone 5S natuurlijk ook NL alerts ontvangen. Heb je alleen afgelopen maandag geen bericht gekregen? Dan kan dat kloppen, omdat KPN op dat moment te kampen had met een storing. Simyo werkt met het KPN netwerk. Mocht het vaker voorkomen, dan is de telefoon waarschijnlijk niet goed ingesteld. Meer informatie over hoe dit te doen kan je vinden op deze website.

Kom je er verder uit zo?

Bedankt voor je reactie, Friesian.

Groetjes,
Niels

Reageer