.

Beantwoord

Ik heb geen netwerk. Wat moet ik doen?


Ben op Texel en heb geen netwerk, hoe kan ik dat oplossen
icon

Beste antwoord door Thomas 8 August 2018, 20:46

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Henfrie,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je problemen hebt met het netwerk. De dekking op Texel is over het algemeen prima en er zijn ook geen storingen bij ons bekend. Ik heb je simkaart daarom opnieuw aangemeld op het netwerk door middel van een reset. Om deze reset te voltooien wil ik je vragen je telefoon even uit en weer aan te zetten.

Laat je me weten of dit het probleem heeft opgelost?

Groetjes,
Sean
Nee ik heb nog steeds geen netwerk, heeft niet geholpen, groetjes Verena
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Verena,

Wat jammer dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Is het mogelijk om een kruistest uit te voeren? Dit betekent dat je jouw simkaart tijdelijk in een andere telefoon plaatst en tegelijkertijd een andere simkaart in jouw toestel probeert.
Zo kunnen we erachter komen waar het probleem ligt.

Ik hoor graag de uitkomst van je!

Groetjes,
Sean
Dit kan jammer genoeg niet, maar ik denk dat het aan de locatie ligt want er hebben meer mensen last van. In ieder geval bedankt voor de moeite, groetjes Verena
IK zit hier anno 2018 ook op Texel en het is drama, ik zit nota bene in de Koog, the place to be zou je zeggen. Ik heb een E als ontvangststerkte. Mobiel paar keer volledig herstart geen enkele sjoegen. Op het strand bij de Koog hetzelfde verhaal en dan zou je denken je zit toch op het KPN Netwerk, maar nee, Simyo zal echt niet op de A netwerken van KPN zitten, want dan heb je oneerlijke concurrentie.
Ik overweeg om zsm van provider te switchen, dan maar wat meer geld uitgeven!
Alle providers evaren plekken op Texel met verminderd bereik. Tenminste als ik de Dekkingskaarten van KPN, T-Mobile en Vodafone mag geloven.

En wie zegt dat het in jouw geval aan het netwerk ligt?
Je komt lijkt me, @PeterPedro meer te weten via een kruistest, jouw sim andere telefoon en andersom.
Hoi Friesian,

Ik heb een Samsung Galaxy Note 8, je zou toch denken dat dit een geavanceerd en up to date model is.
Hoi Friesian,

Ik heb een Samsung Galaxy Note 8, je zou toch denken dat dit een geavanceerd en up to date model is.


Ook nieuwe / geavanceerde producten kunnen vanuit de fabriek een soft of hardware fout hebben.

Maar het is een advies, je hoeft hem natuurlijk niet op te volgen.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo PeterPedro,

Welkom op het Simyo Forum! :)

Het is jammer om te lezen dat je op Texel geen goed bereik krijgt met je telefoon en daarom overweegt om over te stappen. We willen je natuurlijk niet kwijt als klant daarom ga ik mijn best doen om je te helpen. Zoals je op de dekkingskaart kunt zien is de dekking op Texel dik in orde. Er zijn wel nog een aantal andere factoren waardoor je bereik minder goed is dan je verwacht; je simkaart en je telefoon.

Zoals Ray en Friesian aanraden kun je jouw simkaart in een andere telefoon plaatsen en een andere simkaart in jouw telefoon. Op deze manier kun je erachter komen waar het knelpunt zit. Werkt jouw simkaart prima in een andere telefoon dan ligt het aan (de instellingen van) je telefoon. Werkt een andere simkarat prima in jouw telefoon dan kan het zijn dat het aan je simkaart ligt die alweer 4 jaar oud is. Ook heb ik je simkaart even gereset, als jij je telefoon 10 minuten uit laat staan en daarna opnieuw opstart dan is de reset voltooid. Met een beetje geluk lost dit het direct voor je op. Zo niet, dan raad ik je de kruistest aan zoals hierboven beschreven.

Hou je ons op de hoogte?

Ray en Friesian, bedankt voor de tips en assistentie! 🙂

Groetjes,
Thomas

Reageer