.

Beantwoord

simyo..vertellen jullie wel de waarheid????

  • 13 June 2013
  • 7 reacties
  • 1420 Bekeken

Badge
Ik ben nu al 2 weken bezig om een fatsoenlijk signaal te krijgen van simyo. U belooft van alles maar doet niks. Ik krijg geen antwoord op mail. Wordt niet teruggebeld terwijl mij dat toegzegd is meerdere malen. Ik geloof niets meer van het verhaal dat er gelijkwaardige toegang is tot het kpn netwerk. Dat is onmogelijk omdat kpn en overigens ook t-mobile een normale ontvangst heeft in mijn omgeving. Als simyo zo laks blijft als ze nu doen dan ga ik maar eens fora bestoken met dit bericht omtrent simyo. En trouwens ook de telecom waakhond van een klacht voorzien. Het wordt tijd dat de claim van simyo dat er sprake is van gelijkwaardigheid met kpn klanten wordt geverifieerd. En als blijkt dat dat een leugen is dan wens ik de directie van simyo nu alvast veel sterkte toe. U heef nog 2 dagen=48 uur=2880 belseconden om mijn ontvangstprobleem op te lossen!!!!  GOOD LUCK!!!!
icon

Beste antwoord door Charlene 13 June 2013, 12:28

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
(Ben ook klant.)
Het is niet te bedoeling om dit twee keer te posten. Zet je vraag/klacht in een eigen topic zoals hier of antwoord in een gerelateerd topic zoals hier. Doe het echter niet beiden, want dat maakt het best rommelig voor de mods!

Verder geeft je weinig informatie over het probleem en wat je al gedaan hebt om het op te lossen/het een en ander uit te sluiten. Zoals:
Heb je gekeken of het een probleem is op 1 lokatie of meerdere of zelf overal? Indien je het op een of meerdere lokatie hebt, maar op andere plekken wel goed bereik, geeft dan de volledige postcodes eens door.

Heb je jouw simyo simkaart in een ander toestel geprobeerd? Het zou kunnen dat het toestel niet goed werkt of dat de simkaart niet helemaal goed contact maak in het toestel. Als het mogelijk is, kijk of een ander toestel ook het probleem heeft op deze wijze weet je dat het niet je toestel is.

Heb jij een vriend/familie met een simkaart bij KPN/HI/telfort/Simyo etc etc? Probeer die eens in je eigen toestel. Ook hiermee kan je je toestel verder uitsluiten.

Met een combinatie van deze antwoorden kan je achterhalen of je simkaart niet het probleem is. Als je toestel bijvoorbeeld wel bereik heeft met een andere simyo(of KPN/HI/Telfort etc etc) simkaart en de simyo simkaart ook niet zorgt voor goed bereik in het andere toestel, dan zou het misschien de simkaart zijn(of andere technische fouten aan de kan van simyo..)

Is het slechts een lokaal probleem maar hebben wel alle toestel het op die plek, dan is er misschien iets mis met een mast van KPN in die regio.

Het is allemaal een heel globaal antwoord, maarja je jouw post staat nou niet echt een schat aan informatie over het probleem.
Badge +8
Ik ben nu al 2 weken bezig om een fatsoenlijk signaal te krijgen van simyo. U belooft van alles maar doet niks. Ik krijg geen antwoord op mail. Wordt niet teruggebeld terwijl mij dat toegzegd is meerdere malen. Ik geloof niets meer van het verhaal dat er gelijkwaardige toegang is tot het kpn netwerk. Dat is onmogelijk omdat kpn en overigens ook t-mobile een normale ontvangst heeft in mijn omgeving. Als simyo zo laks blijft als ze nu doen dan ga ik maar eens fora bestoken met dit bericht omtrent simyo. En trouwens ook de telecom waakhond van een klacht voorzien. Het wordt tijd dat de claim van simyo dat er sprake is van gelijkwaardigheid met kpn klanten wordt geverifieerd. En als blijkt dat dat een leugen is dan wens ik de directie van simyo nu alvast veel sterkte toe. U heef nog 2 dagen=48 uur=2880 belseconden om mijn ontvangstprobleem op te lossen!!!!  GOOD LUCK!!!!

Hoi simyo_waarbentumeebezig,

Welkom op het forum.
Zoals Groentjuh al aangeeft, kun je je vraag het beste in een nieuw topic stellen, zoals je hier gedaan hebt. Ik zal je hier dan ook verder helpen.
Ik heb gelukkig toegang tot je gegevens, dus ik heb al iets meer informatie kunnen inzien. Ik snap dat je al veel contact met ons hebt gehad, en niet zo'n zin hebt gehad om hier weer alles uit te leggen. Om je goed te helpen, moet ik je misschien wel nog wat dingen vragen.

Ik vind het jammer dat je het gevoel hebt dat er niks voor je gedaan wordt. Aan wat ik allemaal zo zie, is er wel al een hoop gebeurd. Je aansluiting is gereset, er is contact geweest met netwerkservices, er is geprobeerd om je te bellen op het vaste nummer dat je had opgegeven, en er is een vervangende simkaart naar je toegestuurd, die je vannacht hebt geactiveerd.
Ik hoor graag of je met de nieuwe simkaart dezelfde problemen ervaart.

Één ding kan ik alvast voor je oplossen. Je 3g verbinding werkt nu niet, omdat je de optie "Internet op je mobiel" op 3-5-2013 hebt uitgezet op Mijn Simyo. Wanneer je die optie weer inschakelt, is het weer mogelijk om van internet gebruik te maken op het netwerk.
Mochten er nog vragen zijn over de instellingen, dan help ik je daar ook graag mee.

Voor alle duidelijkheid: Simyo maakt gebruik van exact hetzelfde netwerk, exact dezelfde masten als KPN. Iemand die een simkaart van KPN heeft, heeft echt hetzelfde bereik als iemand met een Simyo simkaart. Of jouw klachten aan de masten/het netwerk liggen, hebben we bij netwerkservices (KPN) gechecked, en zij geven aan dat er geen werkzaamheden zijn, en er voldoende dekking moet zijn op jouw postcode. Of jouw ontvangst goed is, heeft met meer factoren te maken. Die bekijken we allemaal, tot het werkt zoals het moet werken, dat verzeker ik je.

Ik hoor dus graag van je, hoe het met de nieuwe simkaart is. En of je wat Groentjuh aangeeft, al hebt geprobeerd om de simkaart in een ander toestel te proberen.

Groetjes,
Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Charlene,

Ik lees vaak over een hogere prioriteit die KPN heeft ten op zichte van haar dochter ondernemingen. (Hi-Simyo etc.)
Het schijnt dat KPN klanten dus voorrang hebben en een beter/sterker signaal hebben.
Reputatie 7
Badge +9
Is dat zo Martijn of zijn het rumours?
Ik heb nooit KPN gehad. Kan dus niet vergelijken. Eén ding weet ik wel. O.h.a. heb ik overal goede verbinding met Simyo, met alle drie mijn mobieltjes. 10 Km over de Duitse grens kan ik ook nog bellen. Daar waar Vodafone en t-Mobile verstek lieten gaan.
Maar Simyo is natuurlijk wel de basic dochter van KPN, daarom heeft ze ook de goedkoopste kleren aan. :p KPN kan het zich niet veroorloven dat ze haar in heur blote kont laten lopen. Toch?

Wat betreft het bovenstaande: ik denk dat Charlene een genuanceerd antwoord heeft gegeven op een ongenuanceerde vraag.
Ik hoop dat het probleem van de topicstarter alsnog opgelost wordt / is.
Reputatie 7
Badge +9
Ik kan me voorstellen dat KPN data verkeer van simyo een lagere prio geeft. Voor de rest is het simpelweg niet handig voor KPN om met bereik en dergelijk te gaan rommelen.

Mocht ik problemen hebben qua bereik bij Simyo, dan zal ik niet snel overstappen naar een andere provider die gebruik maakt van KPN. Dan zoek ik wel naar een provider op het netwerk van vodafoon of t-mobile.
Reputatie 3
Badge +9
Ik heb geen idee de leon,

Zelf heb ik ook geen problemen dat het signaal te zwak is, en ook over de grens heb ik prima verbinding.
Dus voor mij persoonlijk is het in orde!
Maar ik kan me voorstellen dat een duurder abonnement meer prio heeft op het KPN netwerk dan haar dochter onderneming.
En ben benieuwd of dit nu rumours zijn of dat er wel iets van klopt.
Mocht er iets van kloppen, waar zit het verschil dan in?
Badge +6
Hoi iedereen,

Het is niet zo dat KPN klanten voorrang krijgen ten opzichte van de klanten van Hi of Simyo. Wij maken allemaal gebruik van 1 netwerk en niet van een deel van het netwerk. Dit zijn geruchten en deze kloppen niet. Hopelijk heb ik je gerust gesteld Martijn®.

Reageer