.

Beantwoord

Wanneer komt de update om het beveiligingslek in Samsung-toetsenbord te dichten?

  • 17 June 2015
  • 8 reacties
  • 373 Bekeken

Badge
 
Er is een beveiligingslek gevonden in het toetsenbord van veel Samsung-toestellen. Onder andere de S4, S5 en S6. Zie
http://androidworld.nl/nieuws/beveiligingslek-standaard-samsung-toetsenbord-ontdekt/ .

Ter geruststelling: het lek is alleen gevaarlijk als je verbinding maakt via een onbetrouwbaar wifi-netwerk.
Aan de andere kant: ook een gehackt of een gespooft wifi-netwerk kan onbetrouwbaar zijn.

Het lek is zelfs nog gevaarlijk als je je Samsung-toetsenbord hebt vervangen door een andere toetsenbord-app.

Samsung verspreidt een update, maar volgens Samsung hangt het van de provider af op welk moment die update bij de gebruikers terechtkomt.

Wat kan Simyo doen voor haar Samsung-gebruikers?

Erick
 
icon

Beste antwoord door Ray 17 June 2015, 09:59

Bekijk originele reactie

8 reacties

Samsung verspreidt een update, maar volgens Samsung hangt het van de provider af op welk moment die update bij de gebruikers terechtkomt.


Dat geldt alleen voor zogenoemde Branded toestellen. Denk hierbij aan toestellen die je krijgt bij een abonnement van bijv. T-Mobile die de toestel een T-Mobile achtig jasje meegeeft met enkele van hun eigen apps.

Simyo heeft dit niet, want ze hebben geen abonnementen met toestellen en de toestellen in de shop zijn Unbranded.

Simyo is dan ook een SimOnly provider en zal toestellen niet voorzien van Apps of updates.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Erick,

Bedankt voor deze update. Ik heb het toevallig ook voorbij zien komen vanmorgen en was een beetje bezorgt over de manier waarop Samsung zei dat het afhankelijk van de providers is. Over het algemeen is het een kleine update vanuit Samsung zelf, die via het netwerk wordt verspreid. Wanneer dit gebeurt weten we niet, want zoals je misschien weet gaat dit via het KPN netwerk. Daarbij heb je de telefoon ook niet via Simyo gekocht.

Je hoeft je geen zorgen te maken dat dit lang duurt, gezien de urgentie 😉.

Op deze manier check je of er updates zijn op je telefoon. Als je dit zo nu en dan doet, heb je als eerste de update te pakken!

Groetjes, Tiury
Badge
 
Bedankt voor je uitleg, Tiury.

Ik heb automatisch checken of er updates zijn aangezet, dus als het goed is zou ik snel bericht moeten krijgen als er een update is.
 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Erick,

Super:D, nu hopen dat het er snel is. Of heb je de update al binnen?
Badge
 
Ik heb geen idee of ik de update al binnen hebt. Ik heb wel wat updates van bepaalde services voorbij zien komen, maar ik weet niet of daar de toetsenbord-update bij zit. Ik weet ook niet hoe ik erachter kan komen of ik inmiddels een veilig toetsenbord heb.
 
Badge
 
Simyo is dan ook een SimOnly provider en zal toestellen niet voorzien van Apps of updates.Van wie heb ik dan ruim twee maanden geleden mijn upgrade naar Lollipop gekregen?
 
 
Simyo is dan ook een SimOnly provider en zal toestellen niet voorzien van Apps of updates.Van wie heb ik dan ruim twee maanden geleden mijn upgrade naar Lollipop gekregen?
 


Van Android / Samsung aangezien je telefoon daarop draait.

Edit: Op de vraag of het opgelost is heb ik geen antwoord, kan het zo snel niet vinden. Je kan altijd contact opnemen met Samsung zelf.

Samsung Support site
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Erick,

Ik verwacht overigens dat de update niet heel veel aandacht/openheid krijgt. Bedrijven proberen dit soort nieuws altijd zo snel mogelijk weg te moffelen, voordat het bij de verkeerde terechtkomt of een deuk in hun betrouwbaarheid maakt. De release zal ook niet opvallend zijn in verband met de kwetsbaarheid.

Groetjes, Tiury

Reageer