.

Beantwoord

Waarom wijkt mijn MB meter af sinds een update?

  • 18 February 2015
  • 7 reacties
  • 585 Bekeken

zijn er nog meer mensen die een systeem update voor de samsung s5 hebben gehad,en zo ja als je hier mobiel internet gebruikt is de data limiet dan ook ineens meer dan voor de update???
van mij wel...
hoe kan dit???
icon

Beste antwoord door Tiury 19 February 2015, 19:09

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
De datalimiet? Bedoel je hier de maandbundel mee? Die kan niet zijn aangepast na een update van een telefoon!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi r de ruiter, welkom op het Simyo forum!

Wat vreemd dat je verbruik ineens afwijkt met wat het was! Het zou praktisch gezien niet kunnen, maar er zijn een hoop wijzigingen in je telefoon bij een update. Daarom kan het technisch lijken of zijn dat je meer hebt verbruikt of dat de meter afwijkt.

Het zou ook kunnen dat je bijvoorbeeld per ongeluk de update via 3/4G hebt gedaan en dat de gehele update van je databundel af gaat. Bij updates moeten er ook een hele boel applicaties zichzelf opnieuw synchroniseren en bijwerken naar een nieuwe systeemversie. Denk hierbij aan Facebook, Dropbox, Gmail en ga zo maar door.

Buiten dit alles, heb ik persoonlijk gemerkt dat de weergave van de Android 5.0 (lollipop) update een ietwat onduidelijkere meter op de telefoon staat. Deze meter geven Gigabytes weer, in plaats van Megabytes. Misschien verkijk je je hier op? 😕

Bedankt voor je reactie, RicoK!
heb de update natuurlijk via wifi gedaan,raar dat het data verbruik dan toch hoger ligt na de update  ,synchronisatie verloopt alleen via wifi.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi r de ruiter,

Weet je zeker dat dit synchroniseren nog steeds via wifi verloopt? Dit moet je na zo'n grote systeem update weer vaak opnieuw instellen. Even voor de duidelijkheid: de laatste Samsung update was naar Android 5.0, toch? 🙂
ja synchroniseren alleen via wifi en  update van android 5,hebben hier meer mensen last van?????
Reputatie 3
Badge +9
Helaas nog geen Android 5.x, maar als ik de update ontvang zal ik ook even testen.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi r de ruiter,

Wat vervelend dat je meter afwijkt. Ik begreep dat de ingebouwde meter na een update naar Android 5.0 soms onnauwkeurigheden vertoond.:( Ik heb zelf de update nog niet binnen. Ik kan je dus vanuit mij ook geen ervaring mededelen.

Heb jij een andere data verbruiksmeter(Onavo count oid) op je toestel geïnstalleerd? Zo kunnen we de resultaten even naast elkaar leggen;)

@Martijn® Ik ben benieuwd wat er bij jou uit komt. Ik ga het ook zeker even testen als ik de update binnen heb.

Iemand hier op het forum al meer ervaring?

Reageer