.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet in mijn Samsung?

  • 24 June 2015
  • 2 reacties
  • 315 Bekeken

Kan mijn sim kaart niet activeren, heb het op een ander toestel gedaan en daar lukte het wel. Ik heb een samsung callary fame.
icon

Beste antwoord door MichD 25 June 2015, 00:33

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste jaimyjoyce,

Welkom op het forum van Simyo,

Zoals ik het nu kan inschatten, zit er op jouw Samsung Galaxy Fame een simlock, aangezien je simkaart wel gewoon werkt in een ander toestel.
Dit houdt dus in, dat jouw Samsung alleen werkt met de simkaart van de provider waar je hem hebt gekocht, vaak zit er een simlock op prepaid toestellen, maar ook steeds vaker op toestellen die je gratis en direct met abonnement bij de provider krijgt.

Als het goed is, krijg je ook een melding in het display van je Samsung te zien, zodra je de simkaart van Simyo hebt geplaatst en hem aanzet, klopt dat?

Mocht je Samsung een simlock hebben, dan kun je bij je vorige provider (waar je hem hebt gekocht) een unlockcode aanvragen.
Dit kun je in de meeste gevallen gewoon via de klantenservice aanvragen, en krijg je dan vervolgens per brief of email toegestuurd, met daarbij een stappenplan om jouw Samsung met de unlockcode te kunnen ontgrendelen.
Als jouw Samsung ouder is dan een jaar, dan is het opvragen van een unlockcode gratis, is jouw toestel jonger dan kan de provider een vergoeding vragen.

Zodra de simlock is verwijderd, kun je probleemloos bellen en sms'en met je Simyo simkaart.

Graag hoor ik van je, of het inderdaad om een simlock gaat.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jaimyjoyce,

We zien hier dat je simkaart goed is geactiveerd. Dat merk jij ook, omdat je simkaart het in een andere telefoon het wel doet. Laat ik voorop stellen dat wij het hartstikke waarderen dat je dit al hebt getest!

Wat voor melding krijg je van je telefoon als je de simkaart plaatst en je pincode intoetst?

Groetjes, Tiury

Bedankt MichD voor (vermoedelijk) het antwoord!

Reageer