.

Vraag

Waarom lukt het niet om mijn contacten te uploaden naar mijn carkit?

  • 16 April 2023
  • 9 reacties
  • 1512 Bekeken

Sinds kort heb ik een nieuwe Samsung A54 van SIMYO en nu het lukt me niet meer om mijn contacten te uploaden naar mijn carkit. Ik kan de telefoon wel verbinden en handsfree bellen, alleen wordt mijn adresboek niet ge-upload naar het infotainmentsyteem/carkit van mijn auto.


Met mijn werktelefoon (Een Samsung A52) lukt dat wel.
Beide telefoons werken op Android 13 en ik heb alle telefooninstellingen vergeleken met elkaar.
Mogelijk staat er toch iets niet goed ingesteld, maar ik weet niet goed waar ik het moet zoeken.
Heeft iemand ook deze problemen met deze Samsung A54 in z'n auto (gehad) en zo ja, hoe heb je dat dan opgelost?
Alvast bedankt voor je hulp.

Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid. 
 


9 reacties

Hoi @PaulLikesSimyo 

Wat je zou kunnen proberen is het volgende.

Stap in je auto en maak contact, starten hoeft niet persé. Ga op je telefoon naar je Bluetooth instellingen. Klik daar op je infotainmentsyteem/carkit van mijn auto en check of het schuifje van contacten delen (of iets in die strekking) aanstaat. 

Waarom je in je auto moet zitten is omdat de Bluetooth verbinding tot stand gebracht moet worden alvorens je die settings aan of uit kan zetten.

 

Omdat de Bluetooth-verbinding maar een kort bereik heeft van, theoretisch, ongeveer 10 meter.

 

Omdat de Bluetooth-verbinding maar een kort bereik heeft van, theoretisch, ongeveer 10 meter.

 

Bluetooth connectie werkt alleen als beide apparaten aanstaan, vandaar dus dat het contact van de auto aan moet staan. Het is dan logisch dat je binnen die 10 meter bent. 

Het is dan logisch dat je binnen die 10 meter bent. 

Voor jou en mij misschien wel, maar weet iedereen dat? @Ray 

Dank voor je reactie @Ray Heb ik geprobeerd. Contacten delen staat aan.
Toch merci voor de moeite. Goede tip, 👍 maar helaas niet de oplossing. 😥
Groeten,
Paul

Het is dan logisch dat je binnen die 10 meter bent. 

Voor jou en mij misschien wel, maar weet iedereen dat? @Ray 

Start jij je auto verder dan 10 meter of loop je na het starten weg van je auto? Nee toch? 

Dank voor je reactie @Ray Heb ik geprobeerd. Contacten delen staat aan.
Toch merci voor de moeite. Goede tip, 👍 maar helaas niet de oplossing. 😥
Groeten,
Paul

Is je werktelefoon ook nog verbonden? Probeer het eens door alle connecties te verwijderen en dan je A54 te verbinden. 

Dank voor je reactie @Ray Heb ik geprobeerd. Contacten delen staat aan.
Toch merci voor de moeite. Goede tip, 👍 maar helaas niet de oplossing. 😥
Groeten,
Paul

Is je werktelefoon ook nog verbonden? Probeer het eens door alle connecties te verwijderen en dan je A54 te verbinden. 

Thanks again @Ray 
Ook dát was een goede tip 👍 en daar was ik zelf nog niet opgekomen.

Zojuist de beide telefoons uit het Bluetooth systeem van de auto verwijderd (én de bluetooth-koppelingen in de GSM) en alléén mijn A54 opnieuw gekoppeld met de auto.
Helaas met hetzelfde resultaat :-(  Vreemd genoeg laadt hij wel de belgeschiedenis en zie ik op het display van de auto dat de GSM verbonden is…

Dat bracht me op het idee om de A54  eens te koppelen met een andere auto en...dat lukte wonderwel.
Dit doet me vermoeden dat deze nieuwe telefoon mogelijk niet meer compatible is met het infotainmentsysteem van de auto en daarom zal ik een dezer dagen eens langs gaan bij mijn garage voor een mogelijke update van het infotainmentsysteem, hopelijk zal het daarmee opgelost zijn.

Hoe dan ook, dank voor je prettige en belangeloze hulp Ray. Sympathiek van je.
Nog een fijne avond.
Greetz,

Paul

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @PaulLikesSimyo,

Bedankt voor je bericht. Zelf heb ik hier weinig verstand van maar ik zie dat je al wordt/bent geholpen door @Ray en @JanD. Bedankt voor jullie hulp 😊!

Groetjes,
Amy

Reageer