.

Beantwoord

Waarom krijgt ik de update naar Android Marshmellow niet?


Dag,

Ik heb een Samsung galaxy s6 en er is al 2-3 maanden een update naar 6.0 (marshmellow) maar ik krijg geen melding binnen. Ik heb al van alles geprobeerd en ik zie anderen (met een samsung s6 telefoon) wel met de update. Hoe kan het dat ik geen update krijg??? Ik weet ook niet of het aan de provider ligt maar ik weet het even niet meer.

Groetjes,

Ruud
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 June 2016, 17:05

Bekijk originele reactie

14 reacties

Upgraden worden in fases uitgerold. Zodra jij aan de beurt komt krijg je de melding.
Alleen bij branded telefoons (provider simlock om het zo te zeggen) is er een verschil mogelijk.
Maar nu zorgt samsung voor de juiste gang.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi RV1987,

Welkom op het forum.

Vervelend dat je niet als eerste de update naar 6.0 kreeg, maar dit gaat inderdaad in verschillende fases zoals Friesian zegt. Hopelijk ben je snel aan de beurt!

@Friesian, bedankt voor je snelle hulp!!

Groetjes,
Caspar
Dag Friesian en Caspar,

Bedankt voor jullie reacties. Ik was in de veronderstelling dat alle toestellen (galaxy s6) al geupdate waren maar dat is dus niet zo.

Dan wordt het gewoon even wachten, geen probleem.

Groetjes,

Ruud
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ruud,

Graag gedaan namens Friesian en Caspar!

Uiteraard zullen alle telefoons uiteindelijk de update gaan krijgen. Samsung kiest er vaak voor om dit in fases uit te rollen en beschikbaar te maken. Nog even geduld dus 🙂

Groetjes,
Angela
Ik heb een Samsung galaxy note 3 met android 4.3, wanneer krijg ik een update? Als ik kijk naar actuele updates staat er dat alles al is geïnstalleerd, echter ik heb nogsteeds 4.3 terwijl Android 5 allang beschikbaar is. Hoe zit dit? En waar kan ik de updaten downloaden??
Reputatie 7
Badge +9
Hoi nath84,

Hier is een link, ik hoop dat jouw update er tussen zit. http://samsung.youmobile.org/
We zijn ondertussen weer een maand verder, ik vind het toch vreemd dat ik nog steeds geen update heb ontvangen. De meesten hebben in maart hun update gekregen, 5 maanden geleden dus. Ik zal Samsung maar eens benaderen aangezien dit dus niet aan de provider ligt.
Badge +2
Mijn S6 heb ik sinds eind febr dit jaar en heb al 3 updates gehad.
Ik neem aan dat je handmatig ook al naar updates gezocht hebt?
Tik in de telefoon-kiezer eens *#1234# en vertel eens wat er bij CSC staat?
CSC: G920FAUV3QOJ1

vast bedankt voor je hulp


edit: ik zie nu al dat mijn toestel een import is. Daar zou het dus wel mee te maken hebben. Ik zal dan maar proberen om handmatig mijn toestel te updaten, hopelijk is het niet al te moeilijk :?
Badge +2
AUV hoort bij Zwitserland, en sommige webwinkels importeren vaak toestellen uit het buitenland zoals ook Polen omdat ze daar meer op verdienen, maar de gebruiker zit met sommige regio's dan met de gebakken peren.
Uit het S6-topic van Tweakers weet ik dat er meerderen zijn met AUV die nog geen update gehad hebben en waarschijnlijk ook niet gaan krijgen, waarom niet weet ik helaas niet.
Maar je kunt 6.0.1 PHN (Nederland) er ook met de hand opzetten middels Odin, zie hier;
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/47500261#47500261
Ah yes, zo ver was ik ook bijna, bedankt PCfreak, ik ga het proberen.
Reputatie 7
Badge +9
Mijn S5 Duos komt uit Polen (model in NL niet leverbaar), ik kreeg wel, met 3 weken vertraging, de update naar 6.01.
Badge +2
Met toestellen uit Polen en bijv ook Duitsland krijg je wel altijd update's, sterker nog, een Pools toestel krijgt vaak eerder een update dan een NL (PHN) toestel.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat vervelend om te zien dat de update's nog even op zich laten wachten of wellicht helemaal niet komen 😞 Gelukkig hebben wij een aantal slimme koppen op het forum die jullie wat extra informatie kunnen geven op het gebied van telefoons!

Het enige wat ik kan benadrukken, is dat wij er als provider niet tussen zitten. Wij houden niets tegen om te controleren of om zelf in fases uit te rollen.

@PCfreak & Franswon, heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
Angela

Reageer