Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy A20e. Hier heb ik mijn oude simkaart van simyo ingedaan. Mijn telefoon kan het wifi netwerk van mijn werkgever niet vinden. Het netwerk toevoegen lukt ook niet. Met mijn oude telefoon (een Samsung Galaxy S4 mini) had ik geen probleem. Thuis en op andere plekken kom ik wel op de wifi. De helpdesk van mijn werkgever en van Samsung hebben geen idee wat er aan de hand is. Mijn telefoon zou volgens de specificaties geen problemen moeten hebben met het netwerk van mijn werkgever. Heeft iemand op dit forum een idee?
Waarom kan mijn nieuwe telefoon niet verbinden met wifi?
Beste antwoord door Ouael
Hey Thieske,
Welkom op het Simyo forum!
Wat gek dat zowel Samsung als de helpdesk op je werk hier niet mee uit de voeten kan. De wifi wordt namelijk geregeld door aparte antennes in je toestel. Deze antennes staan los van de Simyo simkaart. De simkaart heeft dan ook geen invloed op het feit dat je wel of niet kan verbinden met een wifi-netwerk. Als je geen problemen hebt met het andere wifi-netwerken, bijvoorbeeld thuis of in het OV, dan kan het zijn dat het wifi-netwerk bij je werkgever je toestel blokkeert. Maar zeker weten doe ik dat niet. Je de ICT-helpdesk op je werk kan je hiermee het beste verder helpen.
@ Scotsman & Ray: dank jullie wel voor de goede info!
Groetjes,
Ouael
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.