.

Beantwoord

Waarom is mijn pukcode niet juist?

  • 13 March 2024
  • 3 reacties
  • 15 Bekeken

Beste forumleden,

Heb een nieuwere Samsung A40 gekregen te vervanging van mijn Samsung J5.

In deze J5 zit een Simyo sim kaart die naar behoren functioneerde,

Pincode en ook de pukcode zijn bekend en voor de zekerheid opgeschreven.

Het Simkaartje uit de J5 gehaald en in de A40 gedaan.

Bij de instellingen van de A40 werd de simkaart herkend, echter kon de Simyo provider niet gevonden worden en ook werd mijn telefoonnummer niet meer weergegeven in 'Mijn Nummer”, nummer werd niet herkend.

Gebruiksaanwijzing doorgeworsteld en alles leek goed te zijn, maar geen Simyo provider in beeld en ik kon ook niet bellen met de A40.

Opnieuw sim kaart verwijderd en weer geplaatst in de J5, bij opstarten wordt na de beveiligingscode altijd gevraagd om de pincode, deze ingevoerd en tot mijn stomme verbazing gaf het toestel aan dat dit de verkeerde code was. Opnieuw ingevoerd (typfoutje?) maar bleef melden dat het niet goed was.

Na 3 keer was de simkaart geblokkeerd, logisch maar nu komt het andere vreemde probleem.

Na invoeren pukcode en het opnieuw 2 maal invoeren van de nieuwe pincode kwam de mededeling, “Pincode geblokkeerd door de pukcode”. Na opnieuw de voorgaande actie te herhalen kreeg ik de zelfde mededeling echter met 1 poging minder,.

Kan dit 10 keer blijven doen maar dan is hij ECHT geblokkeerd, dus doe ik dat maar niet.

Simkaart uit het J5 toestel gehaald zodat ik wel kan appen en mailen via wifi thuis.

Een lang verhaal maar door alleen maar het simkaartje verplaatsen van het ene toestel naar het andere en dan al deze problemen krijgen is wel heel bizar.

Ben zelf techneut en met technische problemen wel wat gewend, maar dit is echt heel gek.

Hoop dat iemand zijn licht er over kan laten schijnen,of moet ik voor de zekerheid een vervangende simkaart aanvragen.

Groet John v Someren

 

 

Admin: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Amy 14 March 2024, 09:47

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @J v Someren,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg verwarrend is, zeker omdat de simkaart al die tijd goed heeft gewerkt in de Samsung J5. 

Het kan zijn dat een toestel de pukcode niet accepteert van een Simyo simkaart, meestal gebeurt dit bij Samsung toestellen maar het kan ook in andere merken voorkomen. Zou je de volgende stappen eens willen doornemen en uittesten of dit ook de oplossing voor jou is? 

Stap 1. Plaats de Simyo simkaart in een ander merk telefoon. Het maakt niet uit welk merk telefoon het is, als het maar geen Samsung is.
Stap 2. Voer de pukcode in die bij de Simyo simkaart hoort (deze vindt je terug via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart). Daarna kies je een nieuwe pincode, die je dan vervolgens bevestigt door de nieuwe pincode nog een keer in te voeren.
Stap 3. Haal de simkaart uit de telefoon en plaats deze weer terug in je eigen Samsung telefoon (Samsung A40). Je kan nu de nieuwe pincode invoeren en de simkaart ontgrendelen.

Hopelijk lukt het hiermee! Ik hoor het graag van je 😊.

Groetjes,
Amy

Hallo Amy,

Bedankt voor de tip, probleem verholpen.

Simkaart in een wat oudere Iphone gestopt en met de puk code ontgrendeld. De sim code weer hersteld, na opstarten werd de provider direct gevonden.

Na plaatsing in de Samsung kon ik de sim direct ontgrendelen. Geen foutmeldingen.

Het vinden van de provider duurde wel veel langer, maar het werkt.

Nogmaals dank.

Groet, 

John v Someren 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @J v Someren,

Fijn om te horen dat het is opgelost! Soms kan het inderdaad even duren tot de simkaart verbinding maakt met het netwerk  😊. 

Groetjes,
Seren

Reageer