Heb in eigen huis geen verbinding, htc zegt echter van wel; zowel wifi als mobiel internet, maar niet dus. Krijg bijv bij aanzetten van buienradar of Maps bericht ; geen verbinding met server, of kan geen verbinding maken.
Wel als ik wifi uitzet. Dan doet mobiel internet het wel.
Op wifi buiten de deur wel verbinding!
Rara, wie kan helpen?
Cees o
Bladzijde 1 / 1
Alvast dank voor goede tips
Hoi ceeso.
Ken je iemand met nog een smartphone, dan zou ik eens vragen om te testen, bij jou thuis en jij bij die ander.
Een reset van de router al geprobeerd?
En anders misschien indien het de router is een computerspecialist eens laten kijken.
Hoe groot is de afstand "buiten" dat wifi dan wel werkt? Dit is toch beperkt i.t.t. via een provider mobiel dataverkeer?
Al geprobeerd telefoon naar factory reset zetten?
Groet,
Friesian
Ken je iemand met nog een smartphone, dan zou ik eens vragen om te testen, bij jou thuis en jij bij die ander.
Een reset van de router al geprobeerd?
En anders misschien indien het de router is een computerspecialist eens laten kijken.
Hoe groot is de afstand "buiten" dat wifi dan wel werkt? Dit is toch beperkt i.t.t. via een provider mobiel dataverkeer?
Al geprobeerd telefoon naar factory reset zetten?
Groet,
Friesian
hoi Friesian,
reset heb ik al geprobeerd, geen resultaat.
wifi doet het wel bij andere mensen in huis of bij bedrijven ..alleen niet in eigen huis.
mijn partner ondervindt geen problemen met haar mobiel. zij heeft t-mobile, al weet ik niet of dat er iets toe doet.
als een factory reset helpt doe ik dat; maar hoe werkt dat?
dank en groet ceeso
reset heb ik al geprobeerd, geen resultaat.
wifi doet het wel bij andere mensen in huis of bij bedrijven ..alleen niet in eigen huis.
mijn partner ondervindt geen problemen met haar mobiel. zij heeft t-mobile, al weet ik niet of dat er iets toe doet.
als een factory reset helpt doe ik dat; maar hoe werkt dat?
dank en groet ceeso
Hey Ceeso,
Heb je je al is op andere wifi signalen ingelogd bij jou in de buurt?
Wat voor een Router heb je thuis staan? en heeft het ooit al is goed gedaan op de router?
Heb je je al is op andere wifi signalen ingelogd bij jou in de buurt?
Wat voor een Router heb je thuis staan? en heeft het ooit al is goed gedaan op de router?
router is van ziggo, heeft hetv wel gedaan, geeft gewoon aan dat iuk verbonden ben, maar krijg desondanks melding dat er een serverfout is,
mvg,
ceeso
mvg,
ceeso
Dus als ik het goed begrijp alleen thuis op zowel wifi van Ziggo en je data van Simyo?
lijkt wel of er is bij jouw woning die signalen dusdanig verstoord.
En bellen thuis?
lijkt wel of er is bij jouw woning die signalen dusdanig verstoord.
En bellen thuis?
Om even duidelijkheid te scheppen.
Je zegt hier:
Mag ik dan stellen dat de fout geheel bij de router ligt? want zodra Wifi uit is, heb je wel internet. Wanneer Wifi aan is en verbonden is, gaat je toestel namelijk niet via het Mobiele netwerk van Simyo op internet.
Daarnaast in de op mijn vraag beantwoorde reactie:
Je zou kunnen kijken met de app: Wifi Analyzer. Of jou netwerk verstoord wordt door een ander netwerk.
Daarnaast zou het kunnen dat jou telefoon een IP Adres van een al verbonden apparaat probeerd aan te nemen (hoogst onwaarschijnlijk)
Ik vermoed namelijk dat de fout dan toch in jou Ziggo Router ligt.
Je zegt hier:
Wel als ik wifi uitzet. Dan doet mobiel internet het wel.
Mag ik dan stellen dat de fout geheel bij de router ligt? want zodra Wifi uit is, heb je wel internet. Wanneer Wifi aan is en verbonden is, gaat je toestel namelijk niet via het Mobiele netwerk van Simyo op internet.
Daarnaast in de op mijn vraag beantwoorde reactie:
router is van ziggo, heeft hetv wel gedaan, geeft gewoon aan dat iuk verbonden ben, maar krijg desondanks melding dat er een serverfout is
Je zou kunnen kijken met de app: Wifi Analyzer. Of jou netwerk verstoord wordt door een ander netwerk.
Daarnaast zou het kunnen dat jou telefoon een IP Adres van een al verbonden apparaat probeerd aan te nemen (hoogst onwaarschijnlijk)
Ik vermoed namelijk dat de fout dan toch in jou Ziggo Router ligt.
Hoi ceeso,
Wat vervelend dat je telefoon helemaal geen verbinding lijkt te maken. Ik heb het donkerbruin vermoede dat je gegevensverbinding uit staat in je telefoon. Dit kun je als het goed is uitzetten, terwijl je alsnog verbonden bent met een wifi of mobiel netwerk. Deze functie moet uiteraard aan staan, om verbinding te krijgen!
Heb je trouwens al eens geprobeerd om je telefoon opnieuw op te starten? :)
Bedankt voor jullie reactie, Raytje, Koen87 en Friesian!
Wat vervelend dat je telefoon helemaal geen verbinding lijkt te maken. Ik heb het donkerbruin vermoede dat je gegevensverbinding uit staat in je telefoon. Dit kun je als het goed is uitzetten, terwijl je alsnog verbonden bent met een wifi of mobiel netwerk. Deze functie moet uiteraard aan staan, om verbinding te krijgen!
Heb je trouwens al eens geprobeerd om je telefoon opnieuw op te starten? :)
Bedankt voor jullie reactie, Raytje, Koen87 en Friesian!
Tiury?
Uitzetten als ie uit staat? Je bedoelt het denk ik anders? ;)
Oh enne Ceeso, maak je niet per ongeluk met de wifispot van Ziggo? (als je dit heb geactiveerd tenminste)
Heb begrepen dat je namelijk niet op je "eigen"spot kan verbinden namelijk.
Uitzetten als ie uit staat? Je bedoelt het denk ik anders? ;)
Oh enne Ceeso, maak je niet per ongeluk met de wifispot van Ziggo? (als je dit heb geactiveerd tenminste)
Heb begrepen dat je namelijk niet op je "eigen"spot kan verbinden namelijk.
Inderdaad, daar hoorde nog iets achteraan. Bedankt voor het opmerken, Raytje!
wow wat een reacties, mijn dank aan jullie allen daarvoor.
echter tot op heden kom ik er niet uit.
nog even alles op een rij:
telefoon geeft wel aan verbonden te zijn met mijn eigen Ziggo-wifi.
maar toch kan ik niks internet; functies als mail, buienradar, maps, niks doet het, en ik krijg melding dat er geen verbinding is met de server.
Ook mijn 3G of hoe heet doet niks als ik via wifi verbonden ben.
Als ik de wifi verbinding verbreek heb ik wel mobiel internet.
en ja, dit is dus alleen op mijn eigen ziggo-wifi het geval; elders werkt alles normaal.
En ook: andere mobiele telefoons geven geen probleem.die doen het gewoon
ik heb van alles geprobeerd, toestel aan /uit, resetten router, wifi aan uit, vliegtuigstand aan uit, enz.
Mijn Ziggo opnieuw ingetypt; hij blijft nu maar IP-adres ophalen... en dan zegt ie; slechte internetverbinding vermeden..
terwijl als ik daar op klik aangeeft dat de signaaklsterkte uitstekend is, klik dan weer op verbinden, gaat ie weer in cirkeltje rond; ip adres ophalen...
gegevensverbinding uit staat in je telefoon ;; die functie kan ik nergens vinden, heet het misschien anders bij HTC?
Ik voel dus wel wat voor een volledige reset naar fabrieksinstelling, aals het niet anders kan..
maar weet niet hoe dat moet en wat ik daarmee kwijtraak..hopelijk niet alle contactgegevens???
groet ceeso
echter tot op heden kom ik er niet uit.
nog even alles op een rij:
telefoon geeft wel aan verbonden te zijn met mijn eigen Ziggo-wifi.
maar toch kan ik niks internet; functies als mail, buienradar, maps, niks doet het, en ik krijg melding dat er geen verbinding is met de server.
Ook mijn 3G of hoe heet doet niks als ik via wifi verbonden ben.
Als ik de wifi verbinding verbreek heb ik wel mobiel internet.
en ja, dit is dus alleen op mijn eigen ziggo-wifi het geval; elders werkt alles normaal.
En ook: andere mobiele telefoons geven geen probleem.die doen het gewoon
ik heb van alles geprobeerd, toestel aan /uit, resetten router, wifi aan uit, vliegtuigstand aan uit, enz.
Mijn Ziggo opnieuw ingetypt; hij blijft nu maar IP-adres ophalen... en dan zegt ie; slechte internetverbinding vermeden..
terwijl als ik daar op klik aangeeft dat de signaaklsterkte uitstekend is, klik dan weer op verbinden, gaat ie weer in cirkeltje rond; ip adres ophalen...
gegevensverbinding uit staat in je telefoon ;; die functie kan ik nergens vinden, heet het misschien anders bij HTC?
Ik voel dus wel wat voor een volledige reset naar fabrieksinstelling, aals het niet anders kan..
maar weet niet hoe dat moet en wat ik daarmee kwijtraak..hopelijk niet alle contactgegevens???
groet ceeso
Voordat je de telefoon terugzet naar een factory reset ( terug naar fabrieksinstelling).
Contacten opslaan cloud (google play, ff op zoek) of een htc programma op je computer.
i.i.g eerst je contacten opslaan.
Contacten opslaan cloud (google play, ff op zoek) of een htc programma op je computer.
i.i.g eerst je contacten opslaan.
Ceeso, zoals in mijn eerdere post vermeld. Als jij via de Wifi verbonden bent, probeert de telefoon via het Wifi verbinding te maken. Dus niet meer via het 3G netwerk, ookal heeft hij daar bereik. Dit is standaard voor een android telefoon.
Het probleem ligt hem dus in jou Ziggo router. Deze kan door Ziggo zonder dat jij het merkt geactualiseerd worden, waardoor er dus software op kan staan zodat jou HTC One problemen heeft.
De melding "Slechte internetverbinding vermeden" is een typische melding van een DHCP server op de router die in de war is. Dit kan komen doordat er te vaak updates naar toe worden gestuurd of dat deze al heel lang non stop aan staat (doe je niets aan)
Een "Harde" reset op de router moet dan helpen. Dit betekend wel dat de router alles vergeet. Als je daadwerkelijk een reset gedaan hebt, dan zou dit de vorige keer ook gebeurd moeten zijn.
Het probleem ligt hem dus in jou Ziggo router. Deze kan door Ziggo zonder dat jij het merkt geactualiseerd worden, waardoor er dus software op kan staan zodat jou HTC One problemen heeft.
De melding "Slechte internetverbinding vermeden" is een typische melding van een DHCP server op de router die in de war is. Dit kan komen doordat er te vaak updates naar toe worden gestuurd of dat deze al heel lang non stop aan staat (doe je niets aan)
Een "Harde" reset op de router moet dan helpen. Dit betekend wel dat de router alles vergeet. Als je daadwerkelijk een reset gedaan hebt, dan zou dit de vorige keer ook gebeurd moeten zijn.
Klinkt gek maar probeer die optie van "slechte verbindingen vermijden" op je HTC eens uit te zetten.
Ik zit bij UPC en was eergisteren wat testen (5 Ghz verbinding op telefoon) en dat werkte niet. Daarna wilde ik terug naar 2.5 Ghz maar dat lukte niet. Ik had vol wifi bereik maar verbinden ho maar. Nadat ik ik die optie op de telefoon had uit gezet werkte het wel.
Het klinkt gek maar niet geschoten is altijd mis toch? 🙂
Ik zit bij UPC en was eergisteren wat testen (5 Ghz verbinding op telefoon) en dat werkte niet. Daarna wilde ik terug naar 2.5 Ghz maar dat lukte niet. Ik had vol wifi bereik maar verbinden ho maar. Nadat ik ik die optie op de telefoon had uit gezet werkte het wel.
Het klinkt gek maar niet geschoten is altijd mis toch? 🙂
Hoi ceeso,
Het blijft vreemd dat je geen verbinding hebt met je Wifi.
Zou de tips van Koen87 en Raytje willen opvolgen en de router willen resetten, voordat je je toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?
Benieuwd naar de uitkomst.
Het blijft vreemd dat je geen verbinding hebt met je Wifi.
Zou de tips van Koen87 en Raytje willen opvolgen en de router willen resetten, voordat je je toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?
Benieuwd naar de uitkomst.
Zou de tips van Koen87 en Raytje willen opvolgen en de router willen resetten, voordat je je toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?
Voordat je dit doet zet op alle wi-fi ontvangende apparaten Wi-Fi uit.
Als andere telefoons wel werken, zit er een max op de router hoeveel apparaten gebruik kunnen maken van die dienst?
Wow dat klinkt hoopgevend !
Ik ga er morgen maar eens aan zitten.
Nog twee vraagjes aan jullie;
1: waarvind ik die optie uitzettend van slechte verbinden vermijden?
2:voordat ik harde reset doe van de router:alle apparaten in de uitstand goed genoeg? Of actief op elk apparaat wifi uitschakelen?
Als het niet lukt kom ik graga nog terug met een laatste vraag over factory reset.
Voorlopig alvast weer heel veel dank allemaal.
Ik ga er morgen maar eens aan zitten.
Nog twee vraagjes aan jullie;
1: waarvind ik die optie uitzettend van slechte verbinden vermijden?
2:voordat ik harde reset doe van de router:alle apparaten in de uitstand goed genoeg? Of actief op elk apparaat wifi uitschakelen?
Als het niet lukt kom ik graga nog terug met een laatste vraag over factory reset.
Voorlopig alvast weer heel veel dank allemaal.
Je antwoord op je 1ste vraag.
Op je telefoon naar het lijstje gaan met alle mogelijke wifi verbindingen, dan op menu en geavenceerd klikken. Daar moet het tussen staan. (kan zijn dat het bij je HTC net even anders eruit ziet)
Vraag 2;
Gewoon alle apparaten die verbonden zijn met je wifi netwerk even niet laten verbinden.
Start je modem even opnieuw op en maak dan alleen verbinding met je telefoon als je stap 1 en 2 heb gedaan.
Op je telefoon naar het lijstje gaan met alle mogelijke wifi verbindingen, dan op menu en geavenceerd klikken. Daar moet het tussen staan. (kan zijn dat het bij je HTC net even anders eruit ziet)
Vraag 2;
Gewoon alle apparaten die verbonden zijn met je wifi netwerk even niet laten verbinden.
Start je modem even opnieuw op en maak dan alleen verbinding met je telefoon als je stap 1 en 2 heb gedaan.
Tip is al gegeven, dus n.v.t.
yes!!
eerste kon ik niet vinden; slechte inetrnetverbinding vermijden.
toen stap 2 gedaan, en jawel, het heeft gewerkt!
heel veel dank allemaal jongens (en meiden?)
echt super , super bedankt!!
ceeso
eerste kon ik niet vinden; slechte inetrnetverbinding vermijden.
toen stap 2 gedaan, en jawel, het heeft gewerkt!
heel veel dank allemaal jongens (en meiden?)
echt super , super bedankt!!
ceeso
heel veel dank allemaal jongens (en meiden?)
echt super , super bedankt!!
ceeso
Volgens mij vergeet je un paerdjuh.:D:D
Alle paardjes ook bedankt!
Top dat we je hebben kunnen helpen. 🙂
eerste kon ik niet vinden; slechte inetrnetverbinding vermijden.
toen stap 2 gedaan, en jawel, het heeft gewerkt!
heel veel dank allemaal jongens (en meiden?)
echt super , super bedankt!!
ceeso
Mooi om te zien dat de tips je geholpen hebben :)
Bedankt dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te houden!
We zien je graag weer terug op het forum.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.