.

Beantwoord

Waarom heb ik geen netwerk of internet als ik 3g/4g aanzet?

  • 20 January 2015
  • 3 reacties
  • 519 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een samsung galaxy s4 met een 4g flex.
Sinds vorig week heb ik geen netwerk of internet als ik 3g/4g aanzet, als ik bij "mobiel netwerken" de "netwerkmodus" op "alleen GSM" zet kan ik wel bellen en heb ik 2g internet. 

Ik heb al een algehele reset gedaan en de apn instellingen gecontroleerd. 

Kunnen jullie controleren of er misschien iets met mijn sim kaart mis is??

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Groet Mark.
icon

Beste antwoord door Ernst 21 January 2015, 12:41

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Mark B,

Ik heb je topic even naar het subforum Android verplaatst. Dan is het makkelijker te vinden voor anderen met dezelfde vraag.

Omdat je zelf al je instellingen hebt gecheckt en je telefoon hebt gereset heb ik zoals je vraag je simkaart nagekeken.
Die staat goed aangemeld op het netwerk. Ook heb ik even contact opgenomen met een Netwerkspecialist van KPN om dieper in je aansluiting te kijken. Daar werden ook geen bijzonderheden geconstateerd.
Wél is te zien dat je sinds 17 januari inderdaad enkel maar met GSM/GPRS verbinding maakt en niet meer met 3G/WCDMA of 4G/LTE.

Er rijzen hierdoor een paar vragen:
Heb je je telefoon op 'Automatisch verbinden' staan?
En heb je dit overal, of op een bepaalde locatie? Als je dit op een bepaalde locatie hebt, hebben anderen daar er ook last van? En wat is de volledige postcode van die locatie?

Kun je deze vragen beantwoorden voor me?
Badge
Hoi Ernst,

Als ik mijn telefoon op automatisch vebinden zet dan kan ik niet meer bellen of internetten. ik heb dit overal waar ik deze week geweest ben, regio tilburg waalwijk. Mijn postcode is 5021TK.

Ik ga morgen ook even bij een samsung service punt langs om mijn telefoon te laten nakijken. Missschien is er een antenne los of software fout.

Groetjes Mark
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Mark B,

Wat fijn dat je langs een winkel gaat om in ieder geval uit te sluiten of het aan je telefoon ligt of aan de Simyo simkaart. Wil je ons op de hoogte houden? 🙂

Reageer