.

Beantwoord

Waar vind ik de internet instellingen voor Samsung Galaxy A3 16GB 4G Duos?

  • 28 July 2016
  • 7 reacties
  • 1803 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar de internet instellingen voor mijn Samsung Galaxy A3 16GB 4G Duos. Ik heb een aantal instellingen geprobeerd (waaronder de Samsung Galaxy A3 2016) maar die werken geen van allen.
Op zich kan ik met de tweede sim wel een internetverbinding maken, maar ik wil ook via mijn Simyo verbinding kunnen maken.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,
Harry
icon

Beste antwoord door franswon 29 July 2016, 15:57

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo HGe,

Gelukkig is er het Simyo forum voor je vragen!

Via deze link https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/samsung/galaxy-a3-2016 vind je de juiste instellingen voor jouw toestel.

Ik heb een andere Samsung Dual Sim, bij mij kan ik maar op 1 kaart met 4G of 3G, de andere kaart kan dan alleen internet op 2G, je kan eenvoudig aangeven welk slot op dat moment de 4G/3G krijgt.
Hallo Frans,

Bedankt voor je snelle reactie!. Ik dacht dat ik de A3 2016 al geprobeerd had, maar dat ging toen niet goed.
Bij het netwerk heb ik de naam wel aangepast in "Mobiel Internet" EN merk ik dat bij
Instellingen/simkaartenbeheer>Gegevensservicenetwerk op Prive gezet (ik heb de keuze Prive of Werk).
Weet jij of ik dit dan elke keer moet "meeschakelen als is van sim wissel?
Dus alleen Sim Prive aan, en dan dus Gegevensservicenetwerk ook naar Prive en
Stel als ik allebeid sims aan heb deze naar Werk schakelen?
Lijkt een beetje omslachtig maar ik heb wel de indruk dat het dit nu werkt.
Nogmaals bedankt,
Harry
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Harry,

Ik weet het alleen van mijn S5 Duos....

Ik heb mijn simkaarten de naam Simyo en Base gegeven, naamgeving is vrij op mijn toestel.
Als ik overschakel naar simkaart 2 (Base België) én ik wil snel internet op die kaart moet ik dat aangeven, dan gaat de Simyokaart naar 2G. Ik doe dat vrijwel nooit, alleen op vakantie in Praag vorig jaar had ik een Vodafone simkaart in slot 2,, na overschakelen naar simkaart 2 en kiezen voor 3G kwam de vraag of ik door wilde gaan en accepteerde dat simkaart 1 naar 2G ging. Verder ging het vrij intuïtief, weinig nadenken dus. Alleen bij terugkeer in NL en overschakelen naar 4G lukte dat pas na opnieuw starten van de telefoon, dat is iets wat bij iedereen voorkomt geloof ik, ook geen groot probleem, daarna de Tsjechische Vodafonekaart uit het toestel gehaald en de Belgische Base kaart weer in slot 2....... ze zitten er nog steeds en werken allebei perfect.
Hoi HGe..Harry.

Het ligt er maar aan wat je gebruikt. De simslot die ingesteld staat op 3G/4G heeft een hogere snelheid van gegevens laden. De 2G is aanzienlijk trager, dit zie je duidelijk aangegeven bij de coverage checker. Goed genoeg voor bijvoorbeeld WhatsApp of een mailtje.

Verder is het zo dat er in je verdere opmerking een stukje techniek om de hoek komt kijken.
Voorbeeld dat franswon aangeeft is de dual sim technologie met 1 antennemodule.
Staat er in de specificaties van je telefoon i.p.v. dual sim.......dual sim standby, dan zou je telefoon 2 antennemodules hebben. En kun je in dat geval op beide simslots 3G/4G hebben.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi HGe,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet meteen de instellingen voor je toestel kon vinden! Gelukkig is dat nu intussen wel gewoon gelukt. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik niet bijster veel weet over dat specifieke toestel, maar gelukkig is Franswon wel een held met dat soort dingen!

Laat je 't weten als we nog iets voor je kunnen betekenen?

@ Franswon en Friesian: Fantastisch, dank voor de antwoorden!

Groetjes,
Jihane
Hallo Allemaal,

Hartelijk dank voor de tips. Het lijkt erop dat het nu werkt, wel een groot verschil in snelheid, zoals Friesian al aangaf. (2G vs. 3G/4G) De dekking hier in Drenthe is niet overal geweldig.

Goed weekend verder,
Harry
Reputatie 7
Badge +10
Hoi HGe,

Ik denk dat ik namens iedereen in dit topic mag spreken: heel graag gedaan! We zijn hier allemaal om je zo goed mogelijk te helpen. Ook als de onderwerpen niet altijd binnen ons kennisveld vallen 🙂 Fijn dat het allemaal goed lijkt te gaan. Mocht er toch iets misgaan, laat het dan weten. We staan voor je klaar!

Groetjes,
Angela

Reageer