.

Beantwoord

temperatuur van de batterij te laag HTC Desire 516 om op te laden. Hoe komt dat?

  • 7 May 2015
  • 2 reacties
  • 3959 Bekeken

Sinds ik vanmorgen mijn HTC smartphone op de oplader zet krijg ik de melding, dat de temperatuur van de batterij te laag is.
Vervolgens laadt de batterij niet meer op.
De telefoon heb ik sinds september 2014.
Ik begrijp niet hoe het komt: de telefoon staat iedere nacht op de oplader en tot op vandaag zonder probleem.
De omgevingstemperatuur is normale kamertemperatuur. Ik heb vandaag de telefoon de hele dag op de oplader laten staan, maar dit is zonder resultaat. Hoe moet ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Tiury 8 May 2015, 13:57

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi HTC gebruiker.

Het duurt dan wel wat langer, maar sluit de telefoon eens aan op de computer om na te gaan of het dan wel gaat.
Dan zou je een andere lader kunnen gebruiken.
Verder is vaak een reset de oplossing.

En verder is het van belang de batterij op te laden vanaf 19 tot 90%
Verder kan het zijn dat de batterij vervangen moet worden.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi HTC gebruiker,

Wat een vreemde melding. Deze kende ik nog niet, dus ik heb er wat onderzoek naar gedaan, maar dit blijkt toch vaker voor te komen bij Android telefoons.

Het kan aan een aantal dingen liggen:

- Je gebruikt niet de originele opladen en de van de huidige lader spanning is te laag. (tip; gebruik een andere oplader of manier van opladen)
- De batterij is daadwerkelijk te koud. (tip; draag 'm tijdelijk in je broekzak, zo komt hij op de perfecte temperatuur)
- Er is iets mis met de thermometer in je telefoon.
- Je batterij is aan vervanging toe.

Ik hoop dat je hiermee het probleem kan lokaliseren en hopelijk zelf al kunt oplossen. Hou je ons hiervan op de hoogte?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je reactie Friesian 🙂!

Reageer