.

Beantwoord

tapsnake virus

  • 16 August 2015
  • 4 reacties
  • 483 Bekeken

mijn zoon heeft een tapsnake op zijn telefoon gekregen via een spelletje, hoe kan ik deze veilig verwijderen
icon

Beste antwoord door Angela 17 August 2015, 16:45

Bekijk originele reactie

4 reacties

Een goede scanner er op zetten CM security is erg goed, laten scannen. Een 2e (niet als extra ) Avast.
Verder Malwarebytes volledig laten scannen.

Helpt dat niet afdoende, terugzetten naar fabrieksinstellingen, nieuw account bij opstarten en voorzichtig zijn met wat er op de telefoon gezet wordt. Gratis is niet altijd veilig....
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Sijpje,

Welkom op het Simyo Forum.

Ai! Dat is niet fijn. Ik kan me voorstellen dat je dit zo veilig mogelijk wilt verwijderen. Helaas kan ik jou hierin niet ondersteunen. In deze gevallen verwijs ik je het liefst door naar de fabrikant van het toestel. Zij weten het best hoe je kunt reageren en handelen in deze situaties. Zij kennen de software natuurlijk door en door. Zo voorkom je dat het eventueel erger wordt. Daarnaast hebben we het deskundige advies van Friesian nog 🙂 Uiteraard zijn dit goede tips (heb ik geleerd na een rondje Google ;)) Je kunt deze zeker gebruiken en opvolgen. Laat je ons weten of het gelukt is?

Een goede scanner er op zetten CM security is erg goed, laten scannen. Een 2e (niet als extra ) Avast.
Verder Malwarebytes volledig laten scannen.

Helpt dat niet afdoende, terugzetten naar fabrieksinstellingen, nieuw account bij opstarten en voorzichtig zijn met wat er op de telefoon gezet wordt. Gratis is niet altijd veilig....


Bedankt voor je hulp Friesian!

Groetjes,
Angela
Nog een kleine toevoeging, over het algemeen zul je een virus niet zomaar aantreffen eerder is er sprake van malware.
En die malware zit op sommige apps. Lees dus voor het installeren sowieso heel goed waar je toestemming voor gevraagd wordt en wees daar zeer kritisch in.

Suuk 6.
Friesian, ut paerdjuh.
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor deze waardevolle toevoeging Friesian! Hoe meer informatie, hoe sneller iets opgelost kan worden. Dank u, dank u!

Groetjes,
Angela

Reageer