.

Stopt een samsung s3 met laden als hij vol is?

  • 11 February 2015
  • 5 reacties
  • 574 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Is het waar dat je s3 stopt met opladen als hij vol is

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Ja dat is waar. Je telefoon vertelt de accu "ik zit vol". Maar na verloop van tijd is de accu weer iets leger en nu vertelt je telefoon "ik wil weer wat stroom".
Dit gaat eindeloos door...net een mantra. Dus zou je dit heel vaak doen, dan zal de capaciteit van je accu hierdoor afnemen. 

Deels opladen is beter, tussen de 40 en 80%. 
Reputatie 7
Ik weet niet of ik mij hierin kan vinden...:o.

Dus, Martijn met het erretje, zoals jij het stelt, gaat het ten koste van de/een accu als je je telefoon een nacht, dus langer als de benodigde laadtijd, aan het stopcontact hangt?

Is de huidige techniek tegenwoordig niet meer zover, dat de negatieve invloed hiervan minimaal is? Een oplader/telefoon gaat toch over op druppelladen als de accu vol is?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi l.D,

Je toestel geeft het aan als hij vol is. Het beste kun je hem er dan uithalen. Nu is dat natuurlijk niet altijd mogelijk :zzz 😉 En pin me er niet op vast, maar het beste kun je je batterij houden tussen de 10% en 90%.

Ik ben geen expert in dit soort zaken, dus ben eigenlijk ook wel heel benieuwd..
Reputatie 3
Badge +9
@RicoK nee, niet als je dit een nachtje doet. Maar als je iedere nacht je telefoon aan de lader laat laden dan zal het opden duur afnemen. Maar dat is minimaal.

Ik ben ook geen expert, maar deze info staat op meerdere sites. En niet boven de 100% staat weer haaks op dat het niet uitmaakt of je doorlaad in de nacht.
Reputatie 5
Badge +11
Maar als je iedere nacht je telefoon aan de lader laat laden dan zal het opden duur afnemen. Maar dat is minimaal.

Is het bij smartphones niet zo dat er gestopt wordt met opladen als de accu vol is?
Volgens mij neemt de levensduur sowieso al af na verloop van tijd, of je 'm nu telkens volgooit of niet.

Reageer