.

Beantwoord

Sinds een update zie ik steeds: "Ongeldige IMEI" in mijn scherm. Hoe los ik dit op?

  • 30 September 2015
  • 2 reacties
  • 1693 Bekeken

Hallo,

ik heb een dringende vraag over mijn toestel, Samsung S6. Ik heb nooit problemen gehad met mijn IMEI-nummer, totdat ik vanmiddag een nieuwe update kon uitvoeren op mijn toestel. Sinds de update (die ik er meteen weer vanaf heb gegooid omdat mijn toestel er helemaal door flipte) krijg ik de melding dat ik een "ongeldige IMEI" heb, hierdoor kan ik niet meer bellen en/of SMS'en.. Heel vervelend. Ik heb al zooo veel geprobeerd via "how to"-filmpjes en andere forums, maar niks blijkt te helpen. Kunnen jullie me misschien helpen? O ja, als ik bij instellingen kijk naar mijn IMEI-nummer staat er bij "IMEI": Onbekend, en bij "IMEI SV": 78. Als ik vervolgens mijn IMEI opvraag via het nummer *#06# komt er te staan:"null / 01" Ik ben me ten einde raad....

Groetjes Celine.
icon

Beste antwoord door Ray 1 October 2015, 06:13

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi, dit is geen Simyo aangelegenheid maar ga je toch proberen te helpen. Probeer eens een reset naar de fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back-up van je persoonlijke gegevens. Lukt dat niet dan voor reparatie aanbieden bij je verkoper cq Samsung. Zie onderstaande stappen voor de harde reset naar fabrieksinstellingen.


Samsung Galaxy S6 (Edge) terugzetten naar fabrieksinstellingen

1 ► Startscherm

2 ► Apps

3 ► Instellingen

4 ► Scroll naar beneden en kies Back-up maken en terugzetten

5 ► Indien gewenst, kies Back-up mijn gegevens. Standaardgegevens herstellen

6 ► Apparaat resetten

7 ► Alles verwijderen

Alle opgeslagen data en persoonlijke instellingen worden van het toestel verwijderd.
Het toestel zal vervolgens automatisch opnieuw opstarten met de fabrieksinstellingen.


Succes, laat aub weten of het gelukt is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi CeMaux,

Welkom op het Simyo Forum.

Ai, dat is lastig zeg! Je wilt natuurlijk gewoon gebruik kunnen maken van jouw telefoon. Zoals Raytje aangeeft, kunnen wij hierin niets anders dan tips geven. De uitleg die Raytje geeft is de beste optie die je hebt. Vergeet inderdaad niet om een back-up van jouw gegevens te maken. Het zou zonde zijn als je hierdoor gegevens kwijtraakt. Laat je ons weten of dit het probleem verholpen heeft?

@Raytje, bedankt voor je duidelijke en volledige uitleg 🙂 Fingers crossed en hopen dat het werkt!

Ik heb dit topic verplaatst naar 'Android'. Hier komt jouw vraag beter tot zijn recht.

Groetjes,
Angela

Reageer