.

Beantwoord

SimyoApp voor Android?

  • 29 April 2012
  • 30 reacties
  • 15345 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Is of komt er misschien nog een Simyo App, waarin je actuele tegoed en verbruik (minuten, smsjes, dataverbruik) worden weergegeven? Zo ja, wanneer dan

Ik moet zeggen dat ik regelmatig via de website check, maar ik vroeg me af of dit ook makkelijker kan?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Manisha 3 May 2012, 12:17

Bekijk originele reactie

30 reacties

Je kan in de Play store de "Gratis beltegoed checker "downloaden deze is van Daniel Westerbeek en die gebruik ik zelf ook en werkt perfect
gr Hutje
Badge
Oohw, Tof, dankjewel!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Shini,

Welkom op het Simyo forum!
Een applicatie registreert slechts wat de programmeur heeft ingesteld om te registreren. Uit onze ervaring blijkt dat veel apps bij hetzelfde verbruik verschillende aantal MB's registreren. Het netwerk registreert echter al het verbruik. Je kan helaas geen rechten te ontlenen aan applicaties van derden. Op het moment dat wij onze app aanbieden zal dit een specifieke weergave van uw verbruik weergeven. Momenteel zijn we nog bezig met de ontwikkeling deze applicatie.

Groetjes,

Manisha
Beste Shini, Welkom op het Simyo forum! Een applicatie registreert slechts wat de programmeur heeft ingesteld om te registreren. Uit onze ervaring blijkt dat veel apps bij hetzelfde verbruik verschillende aantal MB's registreren. Het netwerk registreert echter al het verbruik. Je kan helaas geen rechten te ontlenen aan applicaties van derden. Op het moment dat wij onze app aanbieden zal dit een specifieke weergave van uw verbruik weergeven. Momenteel zijn we nog bezig met de ontwikkeling deze applicatie. Groetjes, Manisha




Hoi, Waarom is er op de Duitse Simyo site wel een app te vinden die je verbruik en tegoed laat zien?

Graag deze service ook voor NL geven.
Reputatie 3
Badge +5
Beste Shini,

Welkom op het Simyo forum!
Een applicatie registreert slechts wat de programmeur heeft ingesteld om te registreren. Uit onze ervaring blijkt dat veel apps bij hetzelfde verbruik verschillende aantal MB's registreren. Het netwerk registreert echter al het verbruik. Je kan helaas geen rechten te ontlenen aan applicaties van derden. Op het moment dat wij onze app aanbieden zal dit een specifieke weergave van uw verbruik weergeven. Momenteel zijn we nog bezig met de ontwikkeling deze applicatie.

Groetjes,

Manisha


Wat is de huidige status hiervan? Kun je ons misschien een tijdsindicatie geven?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Niels,

We kunnen op dit moment nog niet veel zeggen over de Simyo applicatie. Zodra er meer over bekend is, zal dit wereldkundig gemaakt worden.

Groetjes,

Alex
Als jullie nu gewoon bij je Duitse collega's eens gaan navrgaen hoe die app in elkaar zit kun je hem toch zo omzetten en gebruiken.

Hoe moeilijk kan het zijn? 1 dag werk? misschien een week voor een goed programmeur.

Kom op doe eens wat en kom aub niet met eenstandaard antwoord.

Het is er en maak daar gebruik van.

Groet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi renev,

Als het zo makkelijk zou zijn, was het wel gebeurd. Simyo Duitsland staat helemaal los van Simyo Nederland. Een app maken hoeft inderdaad niet veel tijd te kosten. In een bedrijf heb je echter wel te maken met een hiërarchie, goedkeuringen, prioriteiten etc.

Groetjes,

Alex
Ik heb deze app net gedownload en geprobeert.Jamer dat deze app niet voor prepay klanten is.Er staat wel betegoed boven in scherm dat is een beetje vreemt.Ik lees nu wel dat er storing is zins appril.

Groetjes Ron.
Reputatie 7
Badge +9
Voor ontwikkelaars is het lastig om als losse partij beltegoed applicaties te maken. Ontwikkelaars kunnen niet zien en testen hoe functies binnen mijn simyo werken. Voor zover ik weet geeft simyo geen test accounts uit waarop ontwikkelaars hun applicatie kunnen testen. Ze zijn afhankelijk van gebruikers voor feedback. Uit ervaring weet ik dat Sinopia goed werkt voor abonnementen.
Voor pre-paid durf ik het niet te zeggen. Ik heb er geen ervaring mee...
Dit zelfde probleem heeft de ontwikkelaar van Sinopia en van deze app.
Simyo kan op vele wijze helpen. Maak een paar test accounts eventueel in een test omgeving en geeft ontwikkelaar toegang tot die test accounts.
Maak een makkelijk leesbare interface. XML, Json, CSV maakt niet echt uit als er gewoon maar instaat welk abonnement, welke bundels, hoeveel minute/sms/MB deze bundels hebben en wat het gebruik is. Voor prepaid is gewoon pre-paid het abonnement en moet het beltegoed vermeldt worden. Daarmee heb geeft je ontwikkelaars een goeie basis om dan maar zelf on-officiele apps te maken.
Natuurlijk is het beste om een eigen app te maken. Eventueel zelfs met wat hulp om bekende problemen te verhelpen(Instellen van APNs bijvoorbeeld)
Ik ben het met iedereen eens dat het niet zo moeilijk moet zijn / veel geld hoeft te kosten voor een provider om een app te maken die direct toegang heeft tot de servers van Simyo (waar de webpagina ook z'n gegevens vandaan haalt).
Tot die tijd is de "Bundeltegoed Checker" app gratis beschikbaar in de Google Play Store. Deze werkt weer. De storing die enkele maanden heeft geduurd is verholpen. Simyo is niet verantwoordelijk voor deze app!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum MarchingHome,

Dat klopt deels wel natuurlijk. Simyo is groeiende. Een app. kan dan eigenlijk niet achterblijven. Het feit dat we groeiende zijn, brengt echter ook een hoop andere werkzaamheden met zich mee.

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum MarchingHome,

Dat klopt deels wel natuurlijk. Simyo is groeiende. Een app. kan dan eigenlijk niet achterblijven. Het feit dat we groeiende zijn, brengt echter ook een hoop andere werkzaamheden met zich mee.

Groetjes,

Alex


Dat begrijp ik ook heel goed. Een app heeft natuurlijk geen prioriteit boven de werkzaamheden die stabiliteit van de groeiende organisatie garanderen.
Het valt me echter wel op hoeveel klanten er vragen om een manier die ze gemakkelijker inzicht geeft in hun gebruik en ze eventueel waarschuwen wanneer hun bundel bijna op is.
Hoe meer klanten dit zijn / hoe meer deze wens geuit wordt, en hoe langer Simyo achterblijft om die wens te vervullen, hoe groter het risico wordt dat klanten gaan overstappen naar (op andere aspecten) vergelijkbare providers die wel een mogelijkheid daartoe bieden.
Daarom voor Simyo de tip om niet te onderschatten wat de toegevoegde waarde is tegenover de kosten die het met zich meebrengt. Maargoed, als buitenstaander heb ik natuurlijk geen inzicht in jullie bedrijfsprocessen en natuurlijk hoop ik dat jullie dit soort dingen heel goed doorhebben :)
Bedankt voor het antwoord in ieder geval!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MarchinHome,

De roep om de app wordt uiteraard besproken met de betreffende afdeling. We negeren het zeker niet en kijken serieus naar de mogelijkheden om zo'n app te ontwikkelen.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Kwestie van prioriteiten stellen Alex... En als het goed is en Simyo wil BLIJVEN groeien dan is het slim om aan een zeer veel voorkomend verzoek gehoor te geven. Jullie zijn onderdeel van een groot bedrijf waarvoor een app ontwikkelen een koud kunstje is. Laten we eerlijk zijn en blijven!
Reputatie 7
Badge +9
De storing die enkele maanden heeft geduurd is verholpen.

http://www.kolobok.us/smiles/standart/scratch_one-s_head.gifEen storing van enkele maanden? Dat klinkt niet erg hoopvol. Goed dat het nu wel weer werkt maar ik zelf zou dan al lang en snel naar een alternatief gezocht hebben en deze app vergeten zijn.
http://www.kolobok.us/smiles/standart/scratch_one-s_head.gifEen storing van enkele maanden? Dat klinkt niet erg hoopvol. Goed dat het nu wel weer werkt maar ik zelf zou dan al lang en snel naar een alternatief gezocht hebben.

Iedereen heeft die keuze natuurlijk.
Je moet wel in gedachten houden dat het een gratis app is en dat het uit die uit een hobby is voortgekomen.
Als Simyo de structuur van de pagina's aanpast, dan dient dit ook doorgevoerd te worden in de code van de app. Als hierdoor geen tijd wordt gevonden door de maker, dan is het jammer maar helaas. Het zou een ander verhaal zijn als je voor de app betaald zou hebben in mijn opinie.
Reputatie 7
Badge +9
Het is niet mijn bedoeling om jouw app af te kraken, MarchingHome. Ik kan hem sowieso niet gebruiken want ik heb een iPhone. Daar gebruik ik nu 3 gratis beltegoed apps op (zei de gek ;)) en die bevallen prima en doen hun werk altijd. Waarom 3? Eentje geeft al snel nieuwe facturen + bedragen aan (zelfs nog voordat Simyo deze aanbiedt in 'Mijn Simyo'). Eentje kan gebruikt worden i.c.m. meerdere telefoonnummers. En de laatste is de eenvoud zelve, recht toe recht aan. Wat ik wilde zeggen; als een van deze apps het langere tijd niet zou doen, dan gaat 'ie achter mekaar van mijn telefoon af. Zo simpel is het.
Ik vatte het ook niet op als afkraken, maar ik dacht wel dat jij misschien het idee wat dat het een commercieel product is. Maar daar zat ik fout dus :)
Ik ben het verder helemaal met je eens. Mijn app heeft in die maanden ook heel wat gebruikers verloren (die dus ook niet automatisch de update hebben ontvangen). Ik vind het natuurlijk jammer dat ze nu waarschijnlijk nooit meer door zullen hebben dat de app het weer doet, maar dat is het risico dat ik bewust nam door de app niet volle prio te geven op dat moment.

Op dit moment is er overigens voor Android geen andere gratis app voor Simyo accounts beschikbaar, dus veel mensen (die geen betalingsgegevens aan Google door willen/kunnen geven) hebben niet de keuze om een andere app te gaan gebruiken hiervoor.
We zijn inmiddels een jaar verder en volgens mij is er nog steeds geen app. De kunst is om realistische verwachtingen te wekken als je je als organisatie uit op een forum. 
Badge +6
We zijn inmiddels een jaar verder en volgens mij is er nog steeds geen app. De kunst is om realistische verwachtingen te wekken als je je als organisatie uit op een forum. 

Hoi Eligius,

Welkom op het forum!
De app zal voor de zomer worden gelanceerd.
Bedoel je dan voor de zomer 2013? Binnen een paar weken dus. 
Reputatie 3
Badge +9
Als we uit gaan van de meteorologische kalender dan is dit voor 1 juni 2013.
Badge +6
Hoi Eligiuis & Martijn®,

Welke datum het precies word dat is niet bekend wel komt de app er nog voor de zomer 2013.
Ik heb zojuist de nieuwe "Mijn Simyo" app vanuit de Android appstore gedownload. Na het inloggen crasht de app (Samsung Galaxy S, Android 4.1). Ik zal in de loop van de week updaten naar Android 4.2 en het nogmaals proberen.

Reageer