.

Beantwoord

Simkaart voor LG L Fino D290, krijg de melding: netwerk of simcard fout, wat nu?


Ik heb een LG L Fino D290 Black gekocht. Hierin moet blijkbaar een microsimkaart. Nu heb ik een normale simcard van Simyo, waar het middendeel is uit te halen, zodat er een formaat microsimkaart overblijft. Als ik die gebruik, kan ik echter geen telefoongesprekken maken of ontvangen.
Ook de accu lijkt snel leeg te zijn.

Het toestel herkent wel dat er een Simyo kaart in zit, want dat wordt getoond bij opstarten. Ook de contacten die op de simkaart staan zijn zichtbaar.
Maar er lijkt een 'netwerk of simcard fout' te zijn.
Als ik een microsimcard van iemand anders gebruik, werkt alles wel. Ook de accu staat dan op 100%

Nu heb ik inmiddels een microsimcard besteld bij jullie, maar het lijkt erop dat ik weer een 'universele' krijg, waar ik de microcard uit kan halen. Het zou jammer zijn als dat niet de oplossing is.

Wat is wijsheid ?
icon

Beste antwoord door Naomi 9 March 2015, 14:36

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Mogelijk in een ander toestel eens proberen of je het zelfde probleem hebt?
Even om een goed beeld van het probleem te krijgen. De huidige simkaart gebruikte je al in je vorige telefoon voor je die LG kocht? 
Even om een goed beeld van het probleem te krijgen. De huidige simkaart gebruikte je al in je vorige telefoon voor je die LG kocht?

Inderdaad. Ik had een oude samsung. Daarin zat de simcard (normaal formaat). Daarop werkt alles prima. Nu stop ik het microcard deel ervan in de LG met bovenstaand resultaat.

Als ik de kaart nu weer terugstop in de oude telefoon, werkt die nog steeds prima.
Het is dus alleen de combinatie oude simcard nieuwe LG die probleem geeft
Mogelijk in een ander toestel eens proberen of je het zelfde probleem hebt?

In het (oude) toestel doet ie het nog steeds
Lijkt het me eerder een instellings of toestel probleem. Er is dan niks mis met je Simkaart. 
Reputatie 5
Badge +10
Mss een tip om de APN instellingen na te kijken?
Lijkt het me eerder een instellings of toestel probleem. Er is dan niks mis met je Simkaart. 

Waarschijnlijk is het de combnatie. Alle instellingen heb ik meerdere keren bekeken. En het toestel werkt prima met een andere simkaart. Dus hopelijk is er iemand met een soortgelijke ervaring. Wellicht relevant: Het betreft een prepaid kaart van Simyo (KPN netwerk). De andere simkaart is een abonnement van Vodafone.
Wat ook kan is dat de sim ergens hapert in zijn verbinding met het netwerk van Simyo zodra deze in de LG zit. Moderators kunnen je Sim een reset geven mocht dit zo zijn. Ik denk wel dat je daarmee tot morgen moet wachten aangezien het nu weekend is. 
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JoranM, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Android. Zo kunnen anderen met een soortgelijke vraag je topic sneller vinden.

Ik zie dat een paar forumgebruikers je al hebben geholpen 🙂 Het lijkt inderdaad te wijzen op de combinatie van je nieuwe telefoon en de micro simkaart.
Even als controlevraag, je nieuwe telefoon is wel simlockvrij?

Er is door je een nieuwe simkaart aangevraagd. Wil je ons laten weten of deze nieuwe simkaart werkt in je LG? :o

@maikel.martens en Raytje; dank jullie wel voor het meedenken 😃 Top!
Afgaande van zijn start bericht wel Naomi :)



Het toestel herkent wel dat er een Simyo kaart in zit, want dat wordt getoond bij opstarten. Ook de contacten die op de simkaart staan zijn zichtbaar.
Maar er lijkt een 'netwerk of simcard fout' te zijn.
Als ik een microsimcard van iemand anders gebruik, werkt alles wel. Ook de accu staat dan op 100%

Reputatie 3
Badge +7
Hoi JoranM, welkom op het Simyo forum!

Even als controlevraag, je nieuwe telefoon is wel simlockvrij?



Afgaande van zijn start bericht wel Naomi :)

Bedankt Raytje. Ik zou ook zeggen van wel. Wel vreemd dat de simkaart verder niet reageert.

Ik zie dat de nieuwe simkaart van JoranM gisteren verzonden is. Hopelijk weten we binnen 2 dagen meer 🙂
Mss een tip om de APN instellingen na te kijken?
Maikel, bedankt.

Het lijkt er inderdaad op: Als ik bij de APN instellingen aangeef dat alleen 2G gebruikt mag worden, dan werkt alles.
Voor mij is dat goed, want ik gebruik nu alleen bellen over 2G en internet over WiFi.

Dus een nieuwe simcard is dan niet nodig.
Reputatie 5
Badge +11
Gelukkig maar, JoranM :o
Mocht je de instellingen voor 3G et cetera nog eens langs de officiële Simyo instellingen willen houden, dan kan dat hier. Dit toestel lijkt erg op de jouwe en heeft dezelfde instellingen.

Reageer