.

Beantwoord

Samsung Mega voicemail sms


Badge +2
Hoi,
Ben op vakantie geweest dacht dat ik alles uit had staan maar blijkt nu dat ik kosten heb gekregen doordat op een of andere manier elke keer als er gebeld word er automatisch een sms word verzonden.
Niet de schuld van Simyo, maar mijn vraag is hoe kan ik dat helemaal uit zetten, in simpele stappen dit is mijn eerste smartphone dus ben niet echt een expert 🆒op dat gebied
Mvg strong woman
icon

Beste antwoord door Ernst 1 July 2014, 10:50

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi strongwoman,

In jouw gebruiksgegevens zie ik inderdaad 8 smsjes vanuit het buitenland in mei.
Wat je aangeeft; een sms die verzonden wordt zodra je gebeld wordt in het buitenland is nieuw voor mij 😕

Het zóu inderdaad kunnen zijn dat het een bepaalde instelling is. Dat er een soort van afwezigheidsmelding gestuurd wordt of iets dergelijks. Weet je toevallig ook wat er in die smsjes staat?
Misschien heeft een andere forum gebruiker die dit leest wel tips voor je?
Hallo Strongwoman.

Waar ik aan zit te denken is een instelling m.b.t. voicemail.
Ervan uitgaand dat de meeste smartphones hetzelfde werken, controleer het volgende.
* Klik op het groen hoorntje. (telefoon)
* Dan bijvoorbeeld als er bovenin staat toetsenbord of Logbestanden...
* Klik op linkertoets gevolgd door oproepinstellingen.
* Scroll naar beneden en klik op voicemailinstellingen.
Staat er een voicemailnummer, verwijder dat......

Het 2e waar ik aan denk is...

Ga naar
* Berichten, geen bericht openen
* Linkertoets (beneden)
* Instellingen
* Scroll naar beneden
Controleer of ontvangstbevestiging uitstaat.

Groet,
Friesian. 

Ik hoor graag of dit helpt :)
Badge +2
dan had iemand mij gebeld en daarna ontving ik een sms  waar 4 cijfers in staan en de melding dat ik op tijd mijn voicemail af moest luisteren
Maar ik heb nooit een voicemail gehad dus ik snap dat niet... en in het buitenland loopt dat op dus ik wil dat zo snel mogelijk oplossen
ontvangstbevestiging staat uit Friesian
staat ook geen  voicemailnummer
Snap er niks van
Mvg strong woman
Badge +2
Ik lees net dat ....bij simyo automatisch de voicemail aanstaat ......dus heb nu een nummer gebeld en hopenlijk is het nu over ?
groetjes strongwoman
Reputatie 5
Badge +11
Hi Strongwoman,

De tips van Friesian kan ik niets op afdingen, maar de voicemail dienst van Simyo weet ik natuurlijk meer over ;)
De voicemail dienst staat inderdaad standaard aan, maar om deze te gebruiken dien je die eerst in te stellen. Dit doe je door 12331 te bellen. Als je je voicemail uit wilt zetten bel je 12339, maar dat werkt enkel als je je voicemail eerst hebt ingesteld.
Wanneer je een voicemailbericht krijgt, ontvang je een SMS van 1233 met de tekst

U heeft 1 VoiceMailbericht(en).
VoiceMail functietoeten:
1=terugbellen; 2=bewaren
en volgend bericht;
3=wissen bericht;
4=herhalen bericht.

Als je dan niet afluistert krijg je een paar dagen later nog een bericht dat je nog een niet-afgeluisterd bericht hebt.
Dit zullen de berichten zijn die jij hebt gehad.

Er worden enkel berichten náár jou verstuurd, niet vanaf jou. Dat kunnen we niet en dat doen we niet.
Badge +2
Hoe kan ik nu checken of mijn voicemail aan staat................want k heb het nooit aangezet en kreeg dus inderdaad die sms’jes die jij beschrijft
Nu las ik ergens dat simyo dat aan heeft staan .....is niet erg wil het gewoon zeker weten voor het geval ik naar het buitenland ga en dit dan weer gebeurd.....
Ik heb toen een nummer gebeld weet niet meer welk om het uit te zetten...maar hoe zie je dat ...tja sorry ik ben een leek op smartphone gebied
Hallo Strongwoman.

Het is echt heel eenvoudig.
In Nederland.
Bel met een andere telefoon naar jouw 06 nummer, niet afnemen.
Luister met die andere telefoon of je verbonden wordt met voicemail.

Ten 2e wanneer je naar het buitenland gaat, lees dit topic goed door.

Alles duidelijk? 😕

Groet,
Friesian
Hoe kan ik nu checken of mijn voicemail aan staat................want k heb het nooit aangezet en kreeg dus inderdaad die sms’jes die jij beschrijft
Nu las ik ergens dat simyo dat aan heeft staan .....is niet erg wil het gewoon zeker weten voor het geval ik naar het buitenland ga en dit dan weer gebeurd.....
Ik heb toen een nummer gebeld weet niet meer welk om het uit te zetten...maar hoe zie je dat ...tja sorry ik ben een leek op smartphone gebied


Er is ook nog een andere optie.
Wanneer je zeker wilt zijn dat voicemail niet aanstaat, kan een moderator hem voor je laten uitzetten.
Uit is dan ook echt uit, dus ook geen sms berichten meer van voicemail.

Groet,
Friesian
Badge +6
Hoe kan ik nu checken of mijn voicemail aan staat................want k heb het nooit aangezet en kreeg dus inderdaad die sms’jes die jij beschrijft
Nu las ik ergens dat simyo dat aan heeft staan .....is niet erg wil het gewoon zeker weten voor het geval ik naar het buitenland ga en dit dan weer gebeurd.....
Ik heb toen een nummer gebeld weet niet meer welk om het uit te zetten...maar hoe zie je dat ...tja sorry ik ben een leek op smartphone gebied


Hoi strongwoman,

Ik heb het net even gecheckt voor je, maar momenteel staat je voicemail nog aan. Zou je nog eens naar 12339 willen bellen?

Laat je het even weten wanneer je dit hebt gedaan, dan ga ik checken of je voicemail nu wel uit staat :)

Overigens wat Friesian aangeeft is ook mogelijk: om door onze technische afdeling je voicemail te laten verwijderen.
Als je dit wil, dan hoor ik dit graag van je. Maar mocht je dan in de toekomst wel gebruik willen maken van je voicemail, dan zal je weer even contact met ons moeten opnemen om je voicemail weer toe te voegen.

Tot slot, omdat ik niet helemaal zeker weet of het nu helemaal duidelijk is geworden: de smsjes die je hebt ontvangen in het buitenland met betrekking tot je voicemail die kosten geen geld hoor 🙂 Alleen het zelf sturen van smsjes vanuit het buitenland daar worden kosten voor in rekening gebracht.

@Friesian, dankjewel voor het meedenken!
Badge +2
Hallo,

Ik heb net gebeld.....dus hoop dat het nu gelukt is.....
En nog een vraagje...stel ik zet mijn beltegoed op nul.....  wat kost het dan per minuut als ik toch een keer moet bellen

Groetjes
Hallo,

Ik heb net gebeld.....dus hoop dat het nu gelukt is.....
En nog een vraagje...stel ik zet mijn beltegoed op nul.....  wat kost het dan per minuut als ik toch een keer moet bellen

Groetjes

Hoi strongwoman....

Ik zou zeggen, maak het niet te moeilijk.
Stel je zet je prepaid op 0, je maakt meer dan een half jaar geen gebruik van je 06.
Wil je dan een keer bellen, is je 06 komen te vervallen, dus mission impossible.

Dan moet je weer een nieuwe sim, een nieuw 06 en je contacten laten weten dat je een nieuw nummer hebt.

Je zult geduld moeten hebben tot je bestelling er is, 3 dagen, en dan pas kun je weer bellen o.i.d. met Simyo.

Dan nog iets anders, over je vraag per minuut.
Ik zat het gisteren nog te denken, belkosten.

Prepaid > 100 minuten bellen kost € 10
Sim only > 100 minuten.................... € 4 (per maand)
(eenmalig 14.99 aansluitkosten sim only)

Afgezien van de € 5.00 kosten voor een prepaid simkaart, zou ik die keuze niet maken.

Kijk voor de volledigheid ook even naar...
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-kan-niet-bellen-22336722 en naar,

http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-ben-geblokkeerd-wat-nu-22371623

Begrijp je me?

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hi strongwoman,

Ik kan inderdaad zien dat je naar 12339 gebeld hebt, maar volgens mij heeft dat niet geholpen 😕 Ik heb nu onze IT afdeling gevraagd je voicemail te verwijderen.

Verder wil je je belbundel op 0 zetten, maar dit gaat niet. Het minste dat je dient te hebben is de 100 minuten/sms bundel waar Friesian het ook over heeft. Of je zou kunnen overstappen naar prepaid, maar dan bel je voor die €4 maar 40 minuten.


Friesian, dank je voor het meedenken!
Badge +2
Hoi Ernst,
Hoezo kun je je belbundel niet op nul zetten ? ik heb dan nog de bundel met internet.....
En als je daar gebruik van maakt moet je dan nog 1x per 6 weken bellen   ik bel eigenlijk nooit ik moet autopech hebben de rest van de tijd app ik

Groetjes
Hoi strongwoman.

In feite moet je het bij simonly zo zien.
100 min/sms is de basis, de rest (data) zijn toevoegingen die je maandelijks aan/uit kunt zetten.

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Ernst,
Hoezo kun je je belbundel niet op nul zetten ???? ik heb dan nog de bundel met internet.....
En als je daar gebruik van maakt moet je dan nog 1x per 6 weken bellen   ik bel eigenlijk nooit ik moet autopech hebben de rest van de tijd app ik

Groetjes


Hoi Strongwoman,

Friesian geeft hier antwoord op je vraag 🙂 We moeten uitgaan van een basis bij een abonnement (voor dingen zoals begin/einddatum). Omdat databundels pas later populair zijn geworden, wordt er dus verwacht dat je op zijn minst een bel/sms bundel hebt!

Misschien dat hier in de toekomst wel verandering in zit 🙂 Maar voorlopig is dit nog hoe het gaat bij de meeste providers.

Reageer