.

Beantwoord

Na 3 weken klant al ontevreden door kapotte telefoon. Hoe gaan we dit oplossen?

  • 6 October 2023
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Drie weken geleden ben ik klant geworden en heb ik een abonnement i.c.m. een Oppo A17 afgesloten. De vreugde was echter van korte duur, ik kwam erachter dat de backlight van het display flikkert, hoe helderder het scherm staat hoe meer het opvalt. Het enige wat Simyo erover te zeggen had, stuur maar naar Teleplan voor reparatie. Dit is onacceptabel voor een nieuw toestel, die hoort niet bij een reparateur te liggen. Ik heb ook contact gehad met Oppo zelf en de door hun erkende reparateur, beide waren verbaasd over hoe Symio (KPN) hier mee omgaat en het toestel niet direct omruilden. 

Er werd mij door Simyo ook nog even gemeld dat het 3-4 weken ging duren, dit is een belachelijke duur voor een apparaat die je tegenwoordig niet meer kan missen en helemaal als je net 3 weken klant bent. Het is echt te belachelijk voor woorden dat je op deze manier wordt afgescheept, wat mij betreft wordt alles ook gewoon beëindigd, telefoon terug, abonnement stopgezet, zo ga je niet met je klanten om. 

Dus Simyo, hoe gaan we dit echt oplossen?

icon

Beste antwoord door Seren 7 October 2023, 16:27

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Drie tot vier weken is inderdaad lang. Heb je geen reserve toestel bij de hand?

Alles opzeggen lijkt me lastig, want volgens mij is de cancel tijd 2 weken.

Helaas geen reservetoestel, vorige is na meer dan 4 jaar overleden, vandaar een nieuw toestel. 3 - 4 weken is echt belachelijk, helaas kan je niet meer zonder smartphone, internetbamkieren, gewoon bereikbaar zijn etc.

Reputatie 7
Badge +6

 Hoi @LexH3,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat dit niet echt lekker binnenkomen is bij Simyo. Heel erg vervelend dat jouw toestel niet werkt zoals het hoort. Excuses voor dit ongemak. 

Onze garantie voorwaarden stelt dat je 2 jaar garantie krijgt op de telefoon die je bij ons koopt. En op de batterij van je telefoon heb je 6 maanden garantie. Bij schade kun je jouw toestel opsturen en wordt deze (kosteloos) gerepareerd. De reparatie duurt ongeveer 2 weken. Zoals @wimj12 is annuleren binnen 14 dagen mogelijk, als ik het goed begrijp zit je daar nu wel overheen. 

Ik zou graag voor je willen uitzoeken wat de status is bij Reconext, zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw reparatienummer en IMEI? Dan zal ik dit zo spoedig mogelijk voor je uitzoeken en kijken naar een oplossing. 

Groetjes,
Seren

Reageer