.

Beantwoord

Mobiel internet buitenland Sony Ericson xperia werkt niet

  • 10 August 2014
  • 16 reacties
  • 1560 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Hallo,
Ondanks alle installingen die op de Simyo site staan krijg ik geen mobiele internetverbinding hier in Oostenrijk.
Uiteraard staat alles aan zoals mobiele internet in buitenland en ook in mijn telefoon staat voor zover ik het kan beoordelen alles goed.
In Nederland werkt het normaal.

Deze instellingen heb ik opnieuw aangemaakt, toestel opnieuwe opgestart maar geen resultaat,
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer **Mobiel Internet** in.
• Bij APN, voer **portalmmm.nl** in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer **204** in.
• Bij MNC, voer **08** in.
• Bij Verificatietype, kies **PAP**.
• Bij APN-type, kies **Internet** of **default**.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Help!!
icon

Beste antwoord door mar10 11 August 2014, 21:29

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Welkom op het forum mar10,

Probeer onderstaande instellingen eens:

APN: fastinternet

Gebruikersnaam: (leeg laten)

Wachtwoord: (leeg laten)


Proxy: (leeg laten)

Poort: (leeg laten)

MCC: 204

MNC: 08

Verificatietype: PAP

Type toegangspunt: internet


OF:

APN: internet

Gebruikersnaam: (leeg laten)

Wachtwoord: (leeg laten)

Proxy: (leeg laten)

Poort: 5080

MCC: 204

MNC: 08

Authenticatie type: PAP

APN type: default (of internet)


Succes!
Frans,
bedankt voor het meedenken. Helaas niet de oplossing.
Extra info, het betreft model LT15i deze staat niet in de lijst van https://simyo.tweakker.com/choose/Sony en bij het opvragen van de imei code met #06# krijg ik de melding verbindingsprobleem of ongeldige MMI code.

Martien
Ter controle staat data roaming aan?
Bij gebruik wifi ........ uit. 

Groet,
Friesian
ja dataroaming staat aan,  wifi uit.
Wanneer je de batterij uit je toestel neemt vindt je daar de imei-code. (zit altijd achter de batterij)

Groet,
Friesian
Hoi Friesian,

ja ook gevonden maar ook hier geen suc6. Zal wel geen internet op mobiel worden deze vakantie, is ook geen mega probleem hoor.
Werkte ook niet in een plaatsje verderop waar de ontvangst uitmuntend is.
Uiteraard heb ik ook geprobeerd met de wifi uit om mobiel internet te krijgen.

Ook vreemd is het dat ik met de hier anwezige wifi ook geen verbinding kan krijgen, lukt wel met andere apparaten zoals de laptop waarmee ik dit typt.
De Sony telefoon ziet wel de wifi SSID en ik heb ook verbinding, maar met deze SSID heb je alleen toegang tot een soort inlogscherm maar dit inlogscherm komt niet tevoorschijn. In de instellingen van de standaard brouwser op de Sony telefoon kom ik niet verder.

O ja in Nederland werkte het uiteraard tot op de dag van vertrek.

Mocht er nog iemand zijn met DE GOUDEN TIP ik hou mij aanbevolen

Martien
Het is gelukt de instellingen voor de Sony LT15i is:

• Bij Naam, voer ** internet** in.
• Bij APN, voer **internet** in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer **204** in.
• Bij MNC, voer **08** in.
• Bij Verificatietype, kies **PAP**.
• Bij APN-type, kies **default,supl**

Bedankt iedereen en mss heeft iemand wat aan deze tip.

Martien
Reputatie 7
Badge +9
Gefeliciteerd Martien, ik zal deze instellingen morgen op mijn Acer Z130 testen in België, op mijn Samsung S4 doen KPN4G.nl (met 4G) en portalmmm.nl het prima, op de Acer doet portalmmm.nl het niet 😞
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mar10, welkom op het Simyo forum!

Waar ik nu benieuwd naar ben is waar je deze instellingen gevonden hebt?
In elk geval mooi dat je het aan de praat hebt gekregen :)

Dank voor de hulp, franswon en Friesian!
Reputatie 7
Badge +9
Jammer, maar ook deze instellingen deden het niet op de Acer vandaag in België, SIM-kaart trug in de Samsung en weer 4G in Antwerpen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi franswon,

Wat jammer dat je het nog niet voor elkaar hebt gekregen met je Acer 😞 Welke APN's heb je nu ondertussen geprobeerd? Of heb je dat al in het buitenland test topic gezet?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Tiury,

portalmmm.nl
basicinternet.nl
fastinternet.nl
internet

dit ook nog met variaties wel of geen poort 5080, wel of geen gebruikersnaam/wachtwoord..... Ik heb, Alex weet dit, het vemoeden dat het ergns niet goed staat in Groningen. Ik had ook eerst geen internet in België op mijn Samsung S4, dat is na veel moeite en wat druk door Alex door Groningen opgelost.
De testperiode is bijna voorbij, ik denk niet dat ik vóór zaterdag nog in België zal zijn, de weersverwachting is niet bijster goed voor een rit op de scooter.

Gisteren ook plots een zware regenbui, voordat ik mijn regenpak aan had was ik al doornat. Het was zo donker dat de straatverlichting aanging. Overal grote knallen van de hagelkanonnen (fruitteeltgebied). Toen ik de thuisbasis weer naderde scheen een vriendelijk zonnetje.....
Reputatie 5
Badge +11
Hi franswon,

Ik weet niet of 'ze in Grunn' iets kunnen doen met jouw Acer. Toch alleen iets met je aansluiting?
Reputatie 7
Badge +9
Hi -Ernst,

Ze hebben al zoveel aan mijn instellingen gedaan (stonden zaken geblokkeerd) dat het me niets zou verbazen dat het aan de geforceerde 4G ligt, deze is op de Acer niet aanwezig.

Maar de test is zo goed als voorbij, ik was van plan vandaag met een oude Wolfgang dual-sim wat uit te proberen, maar ik kon jammer genoeg niet weg vanmorgen.
Beste allemaal,

bij mij vondt ik de oplossing uiteindelijk in https://simyo.tweakker.com/choose en via het imei nummer, opvragen via * # 06 # (dus: sterretje, hekje, nul, zes, hekje) en je o6-nummer.
Je krijg dan een sms en na het intoetsen van de code 1234 wordt de juiste verbindingen gemaakt. Ik heb overigens vooral alle instelingen uit het toestel verwijderd.

Hopelijk is dat voor jullie ook de oplossing./

Martien
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mar10,

Werkt die site nog? Dan heb je geluk 😉 Er is namelijk besloten om te stoppen met de Tweakker website.

Reageer