.

Beantwoord

Mijn internetverbinding werkt niet, wat moet ik doen?

  • 11 July 2016
  • 6 reacties
  • 1124 Bekeken

Badge
Vanochtend, nadat mijn mobieltje de hele nacht in de sluimerstand had gestaan, had ik geen wifi, gebeurt wel vaker.

Ik ga dan altijd naar instellingen - wifi en dan even op Ziggo tikken/verbinden en dan wordt de wifi actief.
Ik zag wel, dat er plotseling iets anders stond, wat ik al had aangeraakt en plotseling kwam de melding " verificatiefout opgetreden ".
Ik zie nu het volgende op mijn mobiel staan :
Ziggo - verificatiefout opgetreden
Ziggo 92418
Beveiligd (WPS beschikbaar ).

Ik heb de wifi een aantal keren uit en aan gedaan, maar geen resultaat.
Ook het toestel heb ik uitgedaan en daarna weer aangedaan, helaas het probleem is nog steeds hetzelfde.

De bekende melding " Je internetverbinding lijkt niet goed te werken " verschijnt ook.

Ik denk dat het probleem bij Ziggo ligt, maar misschien is er wel iemand op dit forum die mij even kan Helpen ???

Wie kan mij even helpen? Hartelijk bedankt.
icon

Beste antwoord door sporten 11 July 2016, 17:20

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik heb de indruk dat je beter even contact kunt opnemen met Ziggo. Zou kunnen dat bijvoorbeeld er een overbelasting plaatsvindt wat betreft aantal kanalen. Misschien dat een monteur even langs moet komen of een reset van de router. Maar ik zou beginnen dus met contact opnemen met Ziggo, daar komt de router vandaan.
Badge
Hallo Friesian,

Ik heb zojuist de router gereset, helpt niets.
Ik wacht nog even vandaag af, of er wellicht nog iemand anders reageert, anders bel ik morgen Ziggo.

Bedankt in ieder geval.
Naast dat je de router een reset hebt gegeven is het ook vaak handig om op het toestel het betreffende netwerk te vergeten. Daarna opnieuw aanmelden.

Zet het gekozen kanaal op 1, 6 of 11.. (13 kan ook).. Automatisch laten kiezen van het kanaal werkt soms averechts.

Branden trouwens wel gewoon alle lampjes op de router?

Je hebt je vraag ook al gesteld op het Ziggo community.

Denk dat je daar beter kan afwachten wat er gezegd word.
Badge
Hallo Raytje,


Ja, alle lampjes branden en de internetverbinding via de computer werkt probleemloos.

Ik heb een Samsung Trend Plus 7580.
Fijn dat je meedenkt, echter ik heb er totaal geen verstand van en weet niet wat je bedoelt met

" het toestel het betreffende netwerk te vergeten. Daarna opnieuw aanmelden.

Zet het gekozen kanaal op 1, 6 of 11.. (13 kan ook).. Automatisch laten kiezen van het kanaal werkt soms averechts".

Het volgende het ik gedaan " Start je wifi-modem, losse router of extra wifi-punt opnieuw op door deze ongeveer 1 minuut van de stroom te halen en daarna weer aan te sluiten. Wanneer deze opstart wordt het beste wifi-kanaal gekozen ".

Ik denk dat ik morgen maar even Ziggo ga bellen, anders ga ik maar even naar een computerwinkel.
Moet niet zo moeilijk zijn voor iemand die er verstand van heeft.
Ik heb tijden zitten zoeken op internet, maar kom er zo niet uit, het ergert mij enorm, maar ja ik heb geen verstand van techniek.

In elk geval bedankt.
Badge
Het probleem is opgelost.
Ziggo heeft gebeld.
Je moet naar wifi gaan, dan Ziggo 92418 aantikken , vervolgens het wachtwoord intikken en voilĂ , het werkt weer.
Heel fijn.
Het was inderdaad een fluitje van een cent, maar ja, je moet het maar weten.

Bedankt voor jullie reactie.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Sporten,

Wat vervelend dat je problemen hebt met je WiFi-verbinding.

Hoewel we vaak per ongeluk Ziggo klanten aan de lijn krijgen dankzij hetzelfde telefoonnummer, kan ik je met vragen omtrent je router helaas niet helpen.

Goed om te zien dat Raytje en Friesian wel een poging hebben gedaan, en ik zie dat het probleem uiteindelijk is opgelost met behulp van Ziggo :D

Top dat je de oplossing met ons hebt gedeeld!

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

Groetjes,
Sean

@Raytje en Friesian, onwijs bedankt weer voor jullie hulp!

Reageer