.

Beantwoord

Kan geen berichten meer ontvangen via Whatsapp. Hoe los ik dit op?

  • 7 September 2015
  • 4 reacties
  • 2540 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een probleem met Whatsapp. De berichten die ik verstuur komen allemaal aan bij de ontvangers, zei het met 1 vinkje aan mijn kant. De berichten die zij versturen komen niet aan bij mij. Ik heb alle FAQ al geprobeerd bij Whatsapp en ook al heel vaak het programma opnieuw geinstalleerd zonder succes. Ik zie wel dat mijn vrienden typen, maar de berichten ontvang ik niet.

Heeft iemand hier al eerder last van gehad, en heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

Patrick
icon

Beste antwoord door Angela 8 September 2015, 11:36

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Als jij een vinkje ziet bij het 'verzonden' bericht dan kan het bericht wel verzonden zijn, maar is deze niet (!) aangekomen bij de ontvanger, want een vinkje is verzonden, twee vinkjes is ontvangen door de ontvanger en twee blauwe vinkjes geven aan dat de ontvanger de berichtjes heeft gelezen.

Heb je dit euvel met een ontvanger, meerdere ontvangers of alle ontvangers? Want als jij een vinkje krijgt, zijn ze echt bij jou weg. Als het bij jou ligt dan krijg je zo'n soort van vierkant klokje te zien ten teken dat de berichten (nog) niet verzonden kunnen worden.

Ik denk dat het aan 'de andere kant' ligt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Bari27,

Welkom op het Simyo Forum.

Dat is lastig! Omdat Whatsapp geen dienst van ons is, kan ik je niet garanderen dat ik een oplossing heb. Natuurlijk ga ik mijn best doen om je te helpen.

De uitleg die RicoK geeft klopt helemaal. Zolang er 1 vinkje staat, is het bericht bij jou verzonden alleen nog niet aangekomen bij de ontvangen. Het is wel vreemd dat jij ook geen berichten van hen binnenkrijgt. Kun je mij vertellen of je dit bij alle contacten hebt of maar bij één? Daarnaast wil ik graag weten of je verder problemen ervaart met andere apps.

Ik heb het systeem er even op nagekeken en jouw simkaart staat goed aangemeld op ons netwerk. Ook staan alle juiste opties aan. Wat betreft jouw aansluiting, zou alles met betrekking tot het internet netjes moeten werken. Ik zie jouw bericht graag tegemoet.

@RicoK, bedankt voor je duidelijke uitleg hierin :)

Groetjes,
Angela
Whatsapp had gisteren storing en op dit moment is er ook sprake van een mogelijke storing. Dit kan betekenen dat bijvoorbeeld jij er wel last van hebt maar je vrienden niet. Dat komt omdat de storing bij een server kan zitten waarop jij bent aangesloten.

https://www.allestoringen.nl/storing/whatsapp
Reputatie 7
Badge +10
Kijk eens aan! Wie weet had je hier ook last van Bari27! Heb je op dit moment nog steeds last van deze problemen? Of het is ondertussen verholpen?

@Raytje, bedankt voor het delen! Dit kan wel eens het probleem geweest zijn.

Groetjes,
Angela

Reageer