.

Beantwoord

Is Xiaomi compatible met het KPN netwerk?

  • 14 November 2014
  • 5 reacties
  • 1907 Bekeken

Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe telefoon, en een nieuw (chinees) merk wat mijn aandacht heeft getrokken is Xiaomi. Echter, ik kom online veel tegen dat je goed moet opletten met de frequenties die de telefoon ondersteunt, omdat je anders het risico loopt dat je in nederland geen ontvangst krijgt. Ik vroeg mij af welke frequenties simyo gebruikt, en de nieuwe telefoon dus aan moet voldoen?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 14 November 2014, 22:19

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
KPN heeft meerdere netwerken: 2G, 3G en 4G. Hieronder voor ieder van deze netwerken de frequenties:

4G
800MHz voor 4G (LTE band 20), 1800MHz voor 4G (LTE band 3): Samen 4G+
In theorie kan KPN ook 2600MHz voor 4G gebruiken (LTE band 7), maar daar wordt geen/weinig gebruik van gemaakt. Voor 4G is 800MHz (LTE band 20) het belangrijkste.

3G
2100MHz voor 3G (UMTS), 900MHz voor 3G900

2G
900MHz voor 2G (GSM/GPRS/EDGE), 1800MHz voor 2G (GSM/GPRS/EDGE)

2G en 3G is meestal het probleem niet, maar 4G vaak wel. (Klopt het mods?)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Driberif,

Ik heb dit topic met je vraag in het subforum Android gezet. Zo kunnen andere forumbezoekers met eenzelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.

Het klopt behoorlijk wat Groentjuh aangeeft, thanks!

2G en 3G klopt 100%, bij 4G één aanmerking; 1800MHz wordt ook nog op erg weinig plekken aangeboden.

Als je wilt weten op welke frequenties jouw Xiaomi werkt kun je deze website raadplegen. In de rechter bovenhoek zit een zoekfunctie en zo kun je nagenoeg elk toestel vinden inclusief uitgebreide specificaties.

Welk type Xiaomi heeft jouw interesse?
Ik heb al dik een jaar een Xiaomi Note 4 . Werkte prima. En inderdaad niet gelijk op 4g. Maar na een software update uiteindelijk wel. En heel eerlijk? Ik merkte geen verschil. Prijs-kwaliteit is zo enorm groot in vergelijking met merken als Samsung Apple e.d. Ik wil nooit meer een andere telefoon.
Das idd een goede telefoon. Toevallig heb ik de Xiaomi Redmi 6, bevalt ook prima. Deze heeft een paprika chips(set). 😉🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hi Xiaomifan en Friesian,

Dankjewel voor je toevoeging 😃 Goed om te weten! Ik vind het altijd erg handig om te weten welke andere telefoons (los van Samsung, Apple, etc.) in de smaak vallen.

Groetjes,
Jihane

Reageer