Skip to main content

.

Ik heb sinds een paar weken geen WIFI meer thuis bij mijn Samsung Galaxy A3 2016.

Hij heeft het voorheen altijd gedaan. Heb deze telefoon ook nog maar een jaar.

Ik heb gelezen dat de Galaxy A3 heel veel problemen geeft met WIFI.

Het is alleen maar thuis, bij andere krijg ik wel gewoon WIFI. En alle andere apparaten hier thuis

hebben wel WIFI-verbinding.



Heb van alles al geprobeerd. Router uitgezet, wifi-netwerk vergeten en opnieuw ingelogd,

router gereset.

Maar niks helpt!



Ik hoop dat hier iemand er een antwoord op weet.
Simyo levert geen Wifi. Ik adviseer je contact op te nemen met de provider daarvan.



Ook kan het aan je telefoon liggen.. Maar dat zijn toch dingen waar Simyo je niet bij kan helpen.
Toch maar eens een poging wagen. Als je op je telefoon zoekt naar Wifi netwerken, zie je dan je thuis netwerk? En als je drukt op verbinden, wat zie je dan ?
Toch maar eens een poging wagen. Als je op je telefoon zoekt naar Wifi netwerken, zie je dan je thuis netwerk? En als je drukt op verbinden, wat zie je dan ?

TS schreef over Wi-Fi netwerk vergeten opnieuw inloggen, niets helpt. Dan ziet de telefoon het netwerk.

Toch?



Vraag me af of de TS met de wifi kanalen te dicht bij de buren zit.
Nee, ik bedoel of het netwerk in de lijst van netwerken staat als je een scan networks doet oid.
Geef de modem/router een harde reset. Dit doe je door aan de achterkant 30 seconden een punaise te steken in het gaat wat daar voor bestemd is (lastig uit te leggen want onbekend wie je provider is en welke router je hebt). Je zult daarna wel al je apparaten opnieuw moeten verbinden met je modem/router.



PS. haal alles wat internet gebruikt uit voor je begint en laat de modem/router rustig aan helemaal opnieuw opstarten.



Mocht dit niet werken dan is mijn eerdere advies toch handig. Neem dan contact op met je wifi provider.



Ik las op het forum van de roze een topic van iemand met soortgelijk probleem en daarbij heeft de harde reset blijkbaar geholpen. Google is echt je beste vriend 😃
Hoi Joyce83,



Welkom op het Simyo forum :)



Wat ontzettend vervelend dat je telefoon geen verbinding meer maakt met je wifi thuis. Ik hoop dat je iets hebt aan de tips die Wimj12, Friesian en Ray je hebben gegeven.



Als dit niet werkt, raad ik je aan om even contact op te nemen met de leverancier van je telefoon of met de provider van je wifi-router. Wij kunnen je helaas alleen verder helpen met problemen met je simkaart. Je wifi-verbinding staat hier helemaal los van, daar heb je geen simkaart voor nodig.



Waarschijnlijk verbruik je in deze situatie meer MB's van je mobiele internet. Gelukkig heb je deze maand 1000 MB extra gekregen van ons voor je Simyaardag, zodat je dit nog een beetje op kunt vangen. Op dit moment kun je deze maand nog 1009 MB gebruiken.



Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Samantha



@ Ray, Wimj12, en Friesian, Heel erg bedankt voor het meedenken 😃

Reageer