.

Beantwoord

Hoe zet ik de beschermlaag van mijn telefoon uit?

  • 16 June 2016
  • 9 reacties
  • 389 Bekeken

Badge
Zodra mn telefoon in belmodus staat gaat het scherm op zwart.
Nu heb ik ontdekt dat dit waarschijnlijk door de beschermlaag aan de voorkant dit veroorzaakt.
Het scherm zit dan voor de sensor, Via mijn telefoon kan ik de sensor en het zwarte scherm niet uitstellen.
Gevolg is: moet de telefoon uitdrukken of wachten tot de ander ophangt of soms wachten totdat de complete voicemail voorbij is.
Zodra ik oordopjes in de telefoon heb kan ik wel het scherm bedienen.

Ik heb een asus, zen. Android smartphone.

Iemand de oplossing?

[Zwart scherm bij bellen (sensor geblokt door beschermlaag, hoe deze uit te zetten?)]
icon

Beste antwoord door Jihane 17 June 2016, 09:55

Bekijk originele reactie

9 reacties

Dit is iets wat bij een aantal telefoons voorkomt alleen speelt dan de beschermlaag niet mee. Het is een soort van schermbeveiliging dat je geen "toetsen" indrukt tijdens het bellen, storend om te horen voor de ontvangende partij. Normaal gesproken zou het scherm tijdens het bellen moeten werken wanneer je kort de aan/uit knop indrukt. Je zou er eens mee naar een telefoonwinkel kunnen gaan om daar eens te informeren.

Handige functie....(?) Nee, in mijn ogen niet.
In dergelijke situaties kan bijvoorbeeld een bluetooth headset handig zijn. Telefoon blijft in broekzak, aan- uit telefoneren via de headset....


Suuk 6.
Friesian
Reputatie 7
Badge +7
Persoonlijk vind ik mensen voor joker lopen als ze de hele dag met een headset lopen. En de headset pas opzetten als de telefoon gaat lijkt me ook niets.
Maar ja, smaken verschillen en ik ben al redelijk op leeftijd.
Dat begrijp ik, wimj12, maar als je bijvoorbeeld naar de super gaat en je wordt geregeld gebeld met daarbij het voorbeeld van de TS is ook niet alles. If you catch my drift..! :D
Feit is dat de headset dusdanig klein is dat het amper opvalt voor de meesten, en ja niet handsfree telefoneren in de auto, bekeuringsboete, naja......🆒
Reputatie 7
Badge +7
Ik snap het helemaal, maar de manier waarop ik mijn telefoon gebruik is anders dan veel mensen.
Ik heb een ontzettende hekel aan bellen op straat e.d. Als je me wilt bereiken is bellen op de vaste lijn (weet iedereen wat dat is?), whatsappen of mailen de beste optie. Pas als het urgent is bel je me op mijn GSM.
Maar inderdaad, niet alleen smaken maar ook GSM gebruik verschilt van persoon tot persoon.

Maar inderdaad, niet alleen smaken maar ook GSM gebruik verschilt van persoon tot persoon.

Dat en de reden waarom....!:)
Reputatie 7
Badge +10
Hi Dirrrk,

Oei! Wat vervelend dat je je scherm bij het bellen niet kunt bedienen! Ik kan me goed voorstellen dat dat best irritant kan zijn. Zoals Friesian zegt vergrendelen meerdere telefoons het scherm zodra er gebeld wordt. Dit is inderdaad om te zorgen dat er niet per ongeluk allerlei toetsen ingedrukt worden. Dit hoort geen hindernis te vormen, want zodra je een fysieke knop kort indrukt, hoort het scherm weer tot leven te komen.

Is het een optie om de beschermlaag te verwijderen? Ik ga ervan uit dat het gaat om een plastic laagje dat over het scherm ligt. Is dat wat je bedoelt, of is het iets anders?

Laat je me even weten om wat voor beschermlaagje het precies gaat? Ik ben benieuwd!

@ Friesian en Wimj12: dank voor de reacties! 🙂

Groetjes,
Jihane
Badge
Thanks voor al die reacties! Erg fijn.
Nou, de beschermlaag is zo'n dikke. Eentje die beschermt tegen alle krassen. Het is eigenlijk een tweede plastic scherm. Het gaat om zo'n dergelijk scherm: https://youtu.be/DdiIII_Qd70?t=2m20s
Je kan er zelfs met aardappelmesjes op steken en er gebeurt niks. Eraf halen lijkt me een goede.
Ook zag ik bepaalde ..wireframe apps: die je eerst via je pc moet downloaden. Dan kun je als het ware achter het systeem komen en instellingen bijzetten.
Badge
''First and formost you must have flashed Xposed Installer onto your device''
..+- ''you need to know what flashing is'

In een reactie bij de app: Xposed Additions.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Dirrrk,

Dat ziet eruit als een betrouwbare beschermlaag 😃 Het wordt natuurlijk wel vervelend als dit ten koste gaat van de gebruiksvriendelijkheid van je telefoon. Ik weet niet of je het scherm makkelijk kunt verwijderen en terugplaatsen, maar als dit mogelijk is kun je kijken of je zonder scherm wel gebruik kunt maken van je 'toetsen' tijdens het voeren van een telefoongesprek.

Voordat je aan de gang gaat met deze wireframe apps, wil ik je adviseren eerste even contact op te nemen met de leverancier van je telefoon. Misschien zijn er eenvoudigere oplossingen.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Sean

Reageer