.

Beantwoord

Hoe wijzig ik mijn Play store instellingen op m'n Huawei Y300?

  • 12 January 2015
  • 19 reacties
  • 1718 Bekeken

Ik zit met regelmaat op de play store te speuren naar nieuwe of interesante apps om uit te proberen. 

Maar als ik deze dan download plaatst mijn telefoon hem altijd op een nieuwe miniatuur terwijl er zat ruimte is op andere miniaturen (zo worden die schermen in android 4.1.1. genoemd.) Ik wil dit dus niet maar kan nergens vinden hoe je kan voorkomen dat ie een nieuwe miniatuur aanmaakt in plaats van dat ie de snelkoppeling op een lege plek zet op een reeds bestaande miniatuur. 

Wie o wie heeft raad.. ?

Gr. Ray
icon

Beste antwoord door Tiury 13 January 2015, 11:10

Bekijk originele reactie

19 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje,

Goede vraag zeg! Het is vreemd dat je Huawei voor elke nieuwe snelkoppeling een apart scherm aanmaakt. Ik wil je graag vragen om eerst te controleren of je Play store helemaal up-to-date is.

Als je dit hebt gedaan en eventueel hebt geüpdatet, vink dat in je Play store app instellingen de functie 'Pictogram toevoegen aan startscherm' uit. Herstart hierna je telefoon en vink daarna de optie weer aan.

Ik verwacht dat je telefoon hierna gewoon de apps weer op de juiste plek zet. Anders moet ik nog even nadenken over een oplossing 🙂 Laat je weten of het is gelukt?
Hoi Tiury,

Ik heb versie 5.1.11 en 5.0.31 is de nieuwste maar nog niet volledig uitgerold. (Zie link)

http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/10093/google-brengt-nieuwe-versie-google-play-store-uit

Wat betreft die miniaturen ben ik wel iets wijzer. De snelkoppelingen van nieuwe apps worden gewoon "achteraan" gezet. 

In mijn geval is het dus dat ik 2 miniaturen heb. De eerste met m'n daily stuff en deze is niet helemaal vol. De 2e heb ik vanmorgen opgeruimd en daarop staan voornamelijk die standaard dingen die je eigenlijk nooit gebruikt. Deze heb ik in een mag geplaatst en zo was er volop ruimte op de 2e miniatuur. 

Toen ging ik jou tip opvolgen en de nieuwe app werd op de 2e miniatuur gezet want daar was dus ruimte. Er is blijkbaar geen optie omdat zelf ze kiezen. Mocht de 2e miniatuur dus vol zijn had ik er een 3e bij gekregen op het moment dat ik die app downloade. Zelfs terwijl is dus plek is op de 1ste. 

Hoe vaag.. 
@ raytje en Tiury.

Zelf heb ik dan een Samsung telefoon, maar is ook Android.
Wat raytje schrijft is een bruikbare optie maar er is nog een andere welke ik gebruik.

Met de app CM launcher krijgt de basis pagina met apps een nieuw uiterlijk met o.a. instellingen die heel erg handig in gebruik zijn.
Verder kun je dan wanneer je de dan bestaande basispagina naar links scrolt o.a. kiezen uit recent en alle apps.
Met de app recent krijg je dan de apps te zien die je het meest recent gebruikt.
Met alle apps staan ze op alfabetische volgorde.

Werkt echt heel erg handig als je het eenmaal een paar keer gedaan hebt. ook wat betreft instellingen.

Groet,
Friesian
Friesian,

Met je lockscreen gebeurt er niks met deze app? Die moet namelijk blijven zoals die is. 

Groet
Ray
De vergrendelscherm is bij mij onveranderd met dezelfde achtergrond en veegbeveiliging.

Groet,
Friesian
Ok top, ik ga hem even uit proberen.. 

Had wel van de app gehoord maar nog nooit geprobeerd :)

Groet,

Ray
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Raytje en Friesian,

Aan een nieuwe launcher had ik nog niet gedacht. Dit zou het inderdaad ook kunnen oplossen. Zelf gebruik ik de Apex Launcher. Dat is op het moment de meest complete en modificeerbare launcher 🙂 Laat je ons weten of het heeft geholpen?
Ja werkt tot nu toe goed. En wat ik wel mooi vind is dat ie launcher ziet wat voor type app je download en de snelkoppeling in de betreffende map plaatst. 
Houd het lekker overzichtelijk.. 

Bedankt Friesian voor je tip. 

Groet 

Ray
Reputatie 6
Badge +10
Deze oplossing houden we er dus in 😉! Heel mooi Friesian, bedankt!
Heb CM launcher afgelopen week even afgewisseld met enkele andere. Die van CM is erg licht en voor een telefoon met weinig Ram is dat ideaal. 

Moet trouwens erbij zeggen dat die extra toevoegingen van CM een beetje overbodig zijn, zoals Clean Master. App is vrij groot en uiteindelijk win je daar weinig mee. Maar misschien komt dat door de telefoon zelf vanwege het beperkte geheugen.

Ik had ook die Google Now Launcher geprobeerd, niet te doen op een wat tragere telefoon met weinig werk geheugen. 

Dus CM Launcher staat er gewoon weer op en de telefoon draait soepel voor zijn doen.. :) 
Heb CM launcher afgelopen week even afgewisseld met enkele andere. Die van CM is erg licht en voor een telefoon met weinig Ram is dat ideaal.

Klopt dat geldt ook voor CM security. Klein maar razendsnel en zeeeeeer goed.


Moet trouwens erbij zeggen dat die extra toevoegingen van CM een beetje overbodig zijn, zoals Clean Master. App is vrij groot en uiteindelijk win je daar weinig mee. Maar misschien komt dat door de telefoon zelf vanwege het beperkte geheugen.

Clean Master is idd veel te groot in MB gebruik die niet, wel dus cm launcher en security.
Kan dus me geheel aansluiten bij je mening.
De launcher heeft security deels ingebouwd. Scant nieuwe downloads zag ik. 
Reputatie 3
Badge +7
@Friesian en Raytje, dat klinkt al een goede oplossing:) Ook fijn dat je nog wat andere versies hebt getest Raytje.
Blijven uit proberen. al is 512mb ram best weinig deze tijd. maar ja zal het er mee moeten doen.. 
Blijven uit proberen. al is 512mb ram best weinig deze tijd. maar ja zal het er mee moeten doen.. 

Uhhhhh njee, dat hoeft niet zo te zijn.
Er zijn al telefoons met dezelfde hoeveelheid RAM (is toch een iets ander beestje:D)
waarbij je apps kunt verplaatsen en/of opslaan op een microsd.
Maakt dat veel verschil in snelheid dan?
Maakt dat veel verschil in snelheid dan?

Zo veel als dat een duif een straaljager inhaalt.:D:D

Het valt mij op dat het altijd gaat om snelheid, laat mij een ander voorbeeld geven.
Ik gebruikte eerst (mijn 1e smartphone) ook eentje met 512 mb RAM.
Op zich gebruikt een android besturingssysteem nogal wat ruimte plus de de google play services om het zo te zeggen.
Door extra apps te installeren kwam er al gauw te veel op.
Wat resulteerde in een melding van intensief schijfgebruik.
Met als gevolg geen werkende sms meer. (Telefoon liep vast)
Nou facebook gebruikt 100+ mb.. das echt veel.. maar de telefoon gaat gewoon erg traag denken als je maar even wat doet.. met 1gig RAM zal dit zeker minder zijn..
Nou facebook gebruikt 100+ mb.. das echt veel.. maar de telefoon gaat gewoon erg traag denken als je maar even wat doet.. met 1gig RAM zal dit zeker minder zijn..

Laat ik het zo stellen.
512 MB RAM, opslag 8 GB.
Bij een nieuwe telefoon kunnen een aantal apps voorgeinstalleerd zijn op die opslag.
Nu is het aan ieder persoonlijk om te beslissen welke apps hij of zij nodig heeft.
Zijn er bij die je niet nodig hebt kun je apps verwijderen of bijvoorbeeld verplaatsen naar een sd kaart van 32 GB opslag.
Het is afhankelijk van het soort telefoon hoe die werkt.

Reageer