.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80794 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Kan het komen omdat ik geen internetbundel heb? Ik probeer te internetten via wifi. Bij wifi netwerk staat wel verbonden 
Reputatie 7
Badge +9
Als je geen internetbundel hebt, kun je gewoon internetten via WiFi. Zie je het wifi tekentje bovenaan staan op je foon?
Ja Wifi tekentje staat bovenin.
Reputatie 7
Badge +9
José ElGé, Installeer eens via de Play Store de app 'Chrome'.
Dan moet ik me eerst aanmelden met een google account en dat lukt niet. Ik krijg dan de melding Kan geen betrouwbare verbinding met de server tot stand brengen. Dit is mogelijk een tijdelijk probleemm of uw sim-kaart is niet geschikt voor gegevens services. Als het probleem blijft optreden neemt u contact op met de klantenservice
Reputatie 7
Badge +9
Nou, als het goed is zou je zelfs zonder Simkaart moeten kunnen internetten via WiFi. Dus de simkaart...
Heb je een account bij Google?
Reputatie 3
Badge +9
Jose LG,

Staat datatoegang aan onder mobiele netwerken?

en anders

Verander Verificatietype in PAP in plaats van geen.
 Leon, ik heb een account bij google.

Martijn, dit heb ik gedaan en telefoon uitgeschakeld en weer aan gedaan maar nog steeds geen verbinding
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Jose,

Graag oude APN verwijderen en opnieuw deze instellingen proberen.

APN : internet
Proxy : (geen)
Poort : 5080
Gebruikersnaam : (geen)
Wachtwoord : (geen)
Server : 0.0.0.0
MMSC : (geen)
MMS Proxy : (geen)
MMS Poort : (geen)
MCC : 204
MNC : 08
Verificatietype : PAP
APN-type : Internet of default

Daarna opnieuw starten. Raar maar waar maar soms helpt het om het toestel in vliegtuigmodes te zetten en weer gewoon.

Als dit nog niet werkt, dan zal de klantenservice eerst een een netwerk reset moeten geven.
Badge +8
Hoi Jose LG,

Je wilt dus internetten op je LG, via wifi of via het netwerk en beide lukt niet?
Internet via wifi heeft niets met je simkaart te maken. Dat moet gewoon lukken met of zonder internetoptie en met of zonder bundel. Ik verwijs je dus naar de handleiding van je toestel om dat werkend te krijgen.
Voor internet via het netwerk moet je telefoon de juiste instellingen hebben, daarvoor kun je de instellingen hierboven proberen. En de optie Internet op je mobiel - Nederland, moet aanstaan. Die optie heb ik even een reset gegeven.
Ik wil je vragen om je toestel even uit te schakelen en de batterij er ook uit te halen, en dan na een tijdje weer aan te zetten. Ik hoor graag van je of je dan wel van internet via het netwerk gebruik kunt maken.
Let je wel op dat je zonder internetbundel een Pay as you go tarief betaalt, dus dat de kosten dan hoog op kunnen lopen?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hallo, Ik ben net nieuw bij Simyo en heb internet handmatig in moeten stellen. Dat lukte vrij makkelijk. Ik vind alleen dat de topic starter duidelijker zou kunnen zijn op het volgende punt: 'APN-type: Internet of default'. Bij mij moet dit blijkbaar op 'default' staan. Het is duidelijker als jullie zeggen: APN-type: 'Internet' of 'default'.
Reputatie 3
Badge +5
Het woordje ''of'' lijkt mij vrij duidelijk. 
Reputatie 5
Badge +11
Hallo, Ik ben net nieuw bij Simyo en heb internet handmatig in moeten stellen. Dat lukte vrij makkelijk. Ik vind alleen dat de topic starter duidelijker zou kunnen zijn op het volgende punt: 'APN-type: Internet of default'. Bij mij moet dit blijkbaar op 'default' staan. Het is duidelijker als jullie zeggen: APN-type: 'Internet' of 'default'.

Hoi Kas, welkom op het Simyo forum!

De aanhalingstekens hebben we bewust achterwege gelaten. Zo wordt voorkomen dat men die er bij invoert. Maar bedankt voor het meedenken :)

En jij ook bedankt natuurlijk, Nielsiejjj92 😉
Reputatie 3
Badge +9
Hierbij de instellingen voor de Huawei ascend Y300. Met Android 4.1.1

Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaan: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Niet ingesteld
APN-type: default,supl,mms
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: Niet opgegeven
Badge +6
Hoi Martijn®,

Bedankt voor het delen van de instellingen 🙂.

Kleine toevoeging: het mobiel internet van Simyo kan inderdaad op deze manier werken, mocht je er nou ooit 'problemen' mee krijgen, dan wil ik je aanraden i.p.v. bij APN "portalmmm.nl" in te vullen "internet" te gebruiken.
Reputatie 3
Badge +9
Dan zal je waarschijnlijk ook APN-type moeten veanderen in "internet of default".
Badge +6
Hallo, Ik ben net nieuw bij Simyo en heb internet handmatig in moeten stellen. Dat lukte vrij makkelijk. Ik vind alleen dat de topic starter duidelijker zou kunnen zijn op het volgende punt: 'APN-type: Internet of default'. Bij mij moet dit blijkbaar op 'default' staan. Het is duidelijker als jullie zeggen: APN-type: 'Internet' of 'default'.

Hoi Kas,

Hebben de instellingen van Martijn® je geholpen om het internet in te stellen op je telefoon?
Hierbij de instellingen voor de Huawei ascend Y300. Met Android 4.1.1

Naam: KPN Internet
APN: portalmmm.nl
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaan: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: Niet ingesteld
APN-type: default,supl,mms
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: Niet opgegeven


Erg vreemd, maar dit is ook de enige manier waarop het bij het toestel van mijn vriendin werkt (Huawei Ascend Y300). Haar vorige Android werkte wel prima met de standaard instellingen.
Overigens, met de standaard instellingen kan de Y300 wel gebruik maken van GPRS, alleen niet van 3,5G.
Badge +6
Erg vreemd, maar dit is ook de enige manier waarop het bij het toestel van mijn vriendin werkt (Huawei Ascend Y300). Haar vorige Android werkte wel prima met de standaard instellingen.
Overigens, met de standaard instellingen kan de Y300 wel gebruik maken van GPRS, alleen niet van 3,5G.


Hoi Broset,

Welkom op het forum!
Fijn om te lezen dat de instellingen van Martijn® je hebben geholpen bij het instellen van het internet op het toestel van je vriendin.
Ik heb de telefoon van mijn man overgenomen. HTC sensation XE. Ik krijg WhattsApp berichten binnen en kan ook op internet.
Moet ik nu nog iets aan de instellingen veranderen?

Via de tutorial las ik iets over een nieuw APN aanmaken dat heb ik intussen ook wel gedaan

Staan mijn instellingen nu goed of moet ik toch nog iets aanpassen?

mvgrt
Diana
Badge +8
Ik heb de telefoon van mijn man overgenomen. HTC sensation XE. Ik krijg WhattsApp berichten binnen en kan ook op internet.
Moet ik nu nog iets aan de instellingen veranderen?

Via de tutorial las ik iets over een nieuw APN aanmaken dat heb ik intussen ook wel gedaan

Staan mijn instellingen nu goed of moet ik toch nog iets aanpassen?

mvgrt
Diana


Hoi Peekie31,

If it's not broken, don't try to fix it, zei mijn moeder altijd;)
Dus als je gewoon kunt internetten via het netwerk, dan hoef je niks aan de instellingen te doen. Die staan dan gewoon goed. :)
Mocht het nou nog niet helemaal gaan, dan hoor ik het graag van je. Dan helpen we je verder.

Groetjes,
Charlene
onderstaande uitgevoerd en heb nog steeds geen internet! Heb een HTC Z en sim only....
Reputatie 5
Badge +11
onderstaande uitgevoerd en heb nog steeds geen internet! Heb een HTC Z en sim only....

Hoi hil7,

Ik zie dat je je vraag ook in dit topic hebt gesteld. Daar heb ik je al antwoord gegeven.
ik heb een sony xperia V, heb stappenplan gevolgd tot ik op home moet drukken en http adres moet invullen.. dat krijg ik dus niet voor elkaar, komt steeds op de gewone pagina van simyo en verder kan ik niks. pakketgegevens zie ik ook nergens in mijn telefoon staan.
lampje van apn is blauw(kan klikken wat ik wil, maar blijft blauw),misschien hoort dit zo op de xperia?
via wifi kan ik wel op internet, maar daarbuiten dus nog steeds niet... wat doe ik fout?
Badge +6
Hoi ingrid2507,

Welkom op het forum!

Ik zie dat er gisteravond verbruik via mobiel internet is geregistreerd op je aansluiting, daarom ben ik erg benieuwd of het inmiddels is gelukt om mobiel internet aan de praat te krijgen? :)

Hoor het graag van je!

Reageer