Binnenkort komt hier een handleiding incl. screenshots hoe je internet handmatig instelt op je toestel.
Dit geldt voor bijna alle htc toestellen met Android, afhankelijk van je versie zouden er kleine afwijkingen kunnen zijn.
Bladzijde 2 / 13
Hallo Jasmine.
Ik heb je tekst duidelijk NIET goed gelezen, excuses.
Kijk even naar dit topic.
Controleer of alles klopt.
Groet,
Friesian
Ik heb je tekst duidelijk NIET goed gelezen, excuses.
Kijk even naar dit topic.
Controleer of alles klopt.
Groet,
Friesian
Hallo Jasmine.
Mobiel dataverkeer staat helemaal apart van wifi, heeft niets te maken met APN of iets dergelijks. (wifi heeft die instellingen niet nodig, wel bij gebruik dataverkeer via Simyo))
Heb je een router?
Wanneer je een router hebt (is iets anders dan een modem van een provider) dan zit daar een Key (wachtwoord) bij.
De naam van de router komt op je telefoon tevoorschijn wanneer wifi wordt ingeschakelt.
Om wifi met je te telefoon te verbinden, moet je bij de naam van de router de key (wachtwoord) invoeren.
Dan wordt je telefoon verbonden met het wifi (draadloos) netwerk.
En dan heb je dus geen dataverkeer via simyo.
Staat jou telefoon niet bij Tweaker? ga dan naar deze pagina.
Laat je ff weten of dit jou helpt?
Groet,
Friesian
Hoi Friesian,
Het probleem is echter dat ik juist geen internet heb als ik GEEN wifi heb. Ik kan enkel op internet met wifi, terwijl ik wel internet in mijn bundel heb zitten en dus ook gewoon zo (buitenshuis) op internet zou moeten kunnen.
Het probleem is dus juist het dataverkeer via simyo denk ik zo. Want als ik op internet wil gaan terwijl ik dus geen wifi heb zegt mijn telefoon dat ik offline ben/mobiele data uitstaat (wat wel aanstaat).Â
Ik had het al via Tweaker en dit topic geprobeerd, maar het had niet geholpen.
Hallo Jasmine.
Mobiel dataverkeer staat helemaal apart van wifi, heeft niets te maken met APN of iets dergelijks. (wifi heeft die instellingen niet nodig, wel bij gebruik dataverkeer via Simyo))
Heb je een router?
Wanneer je een router hebt (is iets anders dan een modem van een provider) dan zit daar een Key (wachtwoord) bij.
De naam van de router komt op je telefoon tevoorschijn wanneer wifi wordt ingeschakelt.
Om wifi met je te telefoon te verbinden, moet je bij de naam van de router de key (wachtwoord) invoeren.
Dan wordt je telefoon verbonden met het wifi (draadloos) netwerk.
En dan heb je dus geen dataverkeer via simyo.
Staat jou telefoon niet bij Tweaker? ga dan naar deze pagina.
Laat je ff weten of dit jou helpt?
Groet,
Friesian
Mobiel dataverkeer staat helemaal apart van wifi, heeft niets te maken met APN of iets dergelijks. (wifi heeft die instellingen niet nodig, wel bij gebruik dataverkeer via Simyo))
Heb je een router?
Wanneer je een router hebt (is iets anders dan een modem van een provider) dan zit daar een Key (wachtwoord) bij.
De naam van de router komt op je telefoon tevoorschijn wanneer wifi wordt ingeschakelt.
Om wifi met je te telefoon te verbinden, moet je bij de naam van de router de key (wachtwoord) invoeren.
Dan wordt je telefoon verbonden met het wifi (draadloos) netwerk.
En dan heb je dus geen dataverkeer via simyo.
Staat jou telefoon niet bij Tweaker? ga dan naar deze pagina.
Laat je ff weten of dit jou helpt?
Groet,
Friesian
^Â
Ja ik had het gecheckt maar het stond de hele tijd al aan.
Ja ik had het gecheckt maar het stond de hele tijd al aan.
Staat internet op je mobiel ook aan op Mijn Simyo?
Ik heb 2 dagen geleden mijn sim ontvangen an abonnement geactiveerd. Maar het lukt me alleen om internet te gebruiken via wifi. Als ik internet probeer te gebruiken zonder wifi zegt hij dat ik offline ben/mobiele data uitstaat (terwijl ik dit als het goed is wel aan heb staan)
Ik heb ook APN gecheckt en ingevuld precies zoals in dit topic te vinden was (en ook op een KPN site) en ook aan/uit gezet. Daarnaast wilde ik het ook via de tweakker link proberen maar ik ontving geen sms. Ik kan ook geen andere oplossingen meer vinden online.
Heb dus geen idee hoe ik dit kan fixen. Dit is mijn eerste smartphone dus ik heb vrij weinig achtergrondkennis. (Ik heb overigens een Sony C6603 Xperia Z)
Ik heb ook APN gecheckt en ingevuld precies zoals in dit topic te vinden was (en ook op een KPN site) en ook aan/uit gezet. Daarnaast wilde ik het ook via de tweakker link proberen maar ik ontving geen sms. Ik kan ook geen andere oplossingen meer vinden online.
Heb dus geen idee hoe ik dit kan fixen. Dit is mijn eerste smartphone dus ik heb vrij weinig achtergrondkennis. (Ik heb overigens een Sony C6603 Xperia Z)
Hoi Harmsen, welkom op het Simyo forum :)
Soms, om heel onverklaarbare redenen, werkt iets niet direct maar na een tijdje wel 😮 Gelukkig blijft het bij 'soms'.
@FastRDust; we zijn benieuwd!
Soms, om heel onverklaarbare redenen, werkt iets niet direct maar na een tijdje wel 😮 Gelukkig blijft het bij 'soms'.
@FastRDust; we zijn benieuwd!
Per vandaag gebruik ik ook Simyo maar ik krijg mijn internet ook niet aan de praat. Ik heb een HTC One X en heb de tweakkar website al gebuikt om de APN in te stellen. De telefoon maakt wel verbinding, ik zie dan ook het H tekentje, daarna even het 3G tekentje en daarna wordt de verbinding weer verbroken. Mijn telefoon probeert dan weer opnieuw te verbinden, enz enz.
Werkt internet niet meteen als je overstapt naar Simyo?
Opeens werkt het allemaal 🙂
Hoi Hoi FastRDust,
Ik hoor net dat je je APN op portalmmm.nl moet zetten. Zet daarna je telefoon uit/aan en je kunt weer internetten! Is het gelukt?
Door omstandigheden momenteel mijn telefoon niet binnen hand bereik, ik ga het zeer zeker proberen zodra ik mijn telefoon weer heb bemachtigd en laat ik dus ook weten of ik het voor elkaar krijg.
Per vandaag gebruik ik ook Simyo maar ik krijg mijn internet ook niet aan de praat. Ik heb een HTC One X en heb de tweakkar website al gebuikt om de APN in te stellen. De telefoon maakt wel verbinding, ik zie dan ook het H tekentje, daarna even het 3G tekentje en daarna wordt de verbinding weer verbroken. Mijn telefoon probeert dan weer opnieuw te verbinden, enz enz.
Werkt internet niet meteen als je overstapt naar Simyo?
Werkt internet niet meteen als je overstapt naar Simyo?
Hoi Hoi FastRDust,
Ik hoor net dat je je APN op portalmmm.nl moet zetten. Zet daarna je telefoon uit/aan en je kunt weer internetten! Is het gelukt?
Ik hoor net dat je je APN op portalmmm.nl moet zetten. Zet daarna je telefoon uit/aan en je kunt weer internetten! Is het gelukt?
Hoi FastRDust,
Als je je simkaart in een andere telefoon doet, verandert dat toestel niets op je simkaart. Dat heeft er dus niets mee te maken 🙂 Je zou juist je simkaart in een andere telefoon moeten doen om te controleren of internet dan wel werkt. Als je wel kunt bellen, maar niet kunt internetten zijn je instellingen van je telefoon verkeerd. Zou je je APN op KPN4G.nl willen zetten en je telefoon uit/aan willen doen?
Zou je willen laten weten of dat helpt? Ik heb ook nog even bij de technische afdeling gevraagd of alles wel goed staat, daar kom ik nog op terug 🙂
Als je je simkaart in een andere telefoon doet, verandert dat toestel niets op je simkaart. Dat heeft er dus niets mee te maken 🙂 Je zou juist je simkaart in een andere telefoon moeten doen om te controleren of internet dan wel werkt. Als je wel kunt bellen, maar niet kunt internetten zijn je instellingen van je telefoon verkeerd. Zou je je APN op KPN4G.nl willen zetten en je telefoon uit/aan willen doen?
Zou je willen laten weten of dat helpt? Ik heb ook nog even bij de technische afdeling gevraagd of alles wel goed staat, daar kom ik nog op terug 🙂
Hoi Dries,
Ik heb inderdaad even 4G gestest maar heeft daarna nog altijd gewerkt op 3G, ik gebruikte ook de weer de oude APN, want had de 4G verwijderd.
Daarna gewoon nog internet gehad, echter heb ik tijdens de reparatie mijn simkaart in een oud toestel gehad zonder android/wifi/3g.
Kan dit ermee te maken hebben?
Ik heb inderdaad even 4G gestest maar heeft daarna nog altijd gewerkt op 3G, ik gebruikte ook de weer de oude APN, want had de 4G verwijderd.
Daarna gewoon nog internet gehad, echter heb ik tijdens de reparatie mijn simkaart in een oud toestel gehad zonder android/wifi/3g.
Kan dit ermee te maken hebben?
Hoi FastRDust,
Wat vervelend dat je al een week geen internet hebt op je telefoon 😞 Ik vraag me af welke APN instellingen je gebruikt, ik zie namelijk dat je van 3G naar 4G en weer terug naar 3G bent gegaan. In dit geval zou je als APN nog steeds KPN4G.nl moeten gebruiken. Zou je dat willen proberen en vervolgens je telefoon uit/aan doen? Als dat niet werkt wil je dan 'internet' als APN gebruiken?
Je productoptie 'internet op je mobiel' heb ik een reset gegeven, wellicht heeft dit ook een positief effect :)
Ik ben benieuwd of dit helpt, zou je dat willen laten weten?
Wat vervelend dat je al een week geen internet hebt op je telefoon 😞 Ik vraag me af welke APN instellingen je gebruikt, ik zie namelijk dat je van 3G naar 4G en weer terug naar 3G bent gegaan. In dit geval zou je als APN nog steeds KPN4G.nl moeten gebruiken. Zou je dat willen proberen en vervolgens je telefoon uit/aan doen? Als dat niet werkt wil je dan 'internet' als APN gebruiken?
Je productoptie 'internet op je mobiel' heb ik een reset gegeven, wellicht heeft dit ook een positief effect :)
Ik ben benieuwd of dit helpt, zou je dat willen laten weten?
Ik heb ook geen internet, ongeveer al een week.
Het duurde met name zo lang omdat ik zelf veel heb probeerd, dus geen verwijt aan jullie kant daarvan :P
De handmatige instellingen en de Tweakker geprobeerd en dan een paar dagen gewacht, maar nog steeds geen internet.
Ik heb een Sony Xperia SP, C5303
heeft het wel gedaan maar telefoon is weg geweest voor reparatie daarna niet meer gewerkt... dus hopelijk hebben ze niet meer gesloopt dan gefixed XD
Dustin
Het duurde met name zo lang omdat ik zelf veel heb probeerd, dus geen verwijt aan jullie kant daarvan :P
De handmatige instellingen en de Tweakker geprobeerd en dan een paar dagen gewacht, maar nog steeds geen internet.
Ik heb een Sony Xperia SP, C5303
heeft het wel gedaan maar telefoon is weg geweest voor reparatie daarna niet meer gewerkt... dus hopelijk hebben ze niet meer gesloopt dan gefixed XD
Dustin
Hoi Jbos,
Welkom op het forum :)
Je hebt in dit topic ook je vraag gesteld. Ik zal in dat topic antwoord geven. Zou je voortaan je vraag in 1 topic willen stellen? Zo houden we het forum overzichtelijk en gebruiksvriendelijk 🙂 Als je wil, kun je in het doorverwezen topic reageren :)
@Skyv, Super fijn dat het uiteindelijk gelukt is! 😃 Mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Welkom op het forum :)
Je hebt in dit topic ook je vraag gesteld. Ik zal in dat topic antwoord geven. Zou je voortaan je vraag in 1 topic willen stellen? Zo houden we het forum overzichtelijk en gebruiksvriendelijk 🙂 Als je wil, kun je in het doorverwezen topic reageren :)
@Skyv, Super fijn dat het uiteindelijk gelukt is! 😃 Mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Het is bij mij nu voor elkaar, hartelijk bedankt.
Ik heb dit allemaal uitgevoerd zoals het er staat, het werkt nog steeds niet.
Jeroen
Jeroen
Hoi Skyv,
Het gaat niet van een leien dakje hè? Ik heb het nu 3 dubbel gecheckt met onze IT afdeling en die vragen je dit 1 op 1 over te nemen in je telefoon 🙂 Let op, hoofdlettergevoelig!
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
Ik hoor graag van je hoe het er nu voor staat.
Het gaat niet van een leien dakje hè? Ik heb het nu 3 dubbel gecheckt met onze IT afdeling en die vragen je dit 1 op 1 over te nemen in je telefoon 🙂 Let op, hoofdlettergevoelig!
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
Ik hoor graag van je hoe het er nu voor staat.
Ik heb het dus geprobeerd via die site maar dan zegt ie dat ik binnen 60 seconden een sms zou moeten ontvangen om mijn instellingen te cofigureren.
Maar dat smsje komt nooit aan, heb het al meerdere keren geprobeerd.
Maar dat smsje komt nooit aan, heb het al meerdere keren geprobeerd.
Hi Skyv,
Ik heb net laten dubbelchecken of jouw internetaansluiting alweer goed staat en aan onze kant is er niets dat een verbinding in de weg staat.
Misschien kun je de Tweakker site gebruik om je internet aan de praat te krijgen?
Ik heb net laten dubbelchecken of jouw internetaansluiting alweer goed staat en aan onze kant is er niets dat een verbinding in de weg staat.
Misschien kun je de Tweakker site gebruik om je internet aan de praat te krijgen?
Het invullen van de APN is gelukt maar ik heb nog steeds geen internet, ik heb me mobiel al uit en aan gezet.
Hoi Skyv,
De instellingen zijn eerder in dit topic te vinden, maar ik heb ze er even voor je opgezocht 🙂 Stap voor stap:
• Startscherm.
• Kies Applicaties.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerk.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies Internet of default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.
Laat je het weten of het je is gelukt?
De instellingen zijn eerder in dit topic te vinden, maar ik heb ze er even voor je opgezocht 🙂 Stap voor stap:
• Startscherm.
• Kies Applicaties.
• Kies Instellingen.
• Kies Draadloos en netwerk.
• Kies Mobiele netwerken.
• Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan.
• Kies Namen toegangspunten.
• Verwijder alle bestaande APN's (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen. (Lukt het niet om de bestaande APN’s te verwijderen dan ANP van KPN laten bewerken).
• Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt.
• Bij Naam, voer Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer internet in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Scroll naar beneden.
• Bij Mobiele landcode, voer 204 in.
• Bij Mobiele netwerkcode, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij Type toegangspunt, kies Internet of default
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.
Kies Mobiel Internet en vink deze aan.
Keer terug naar het Hoofdmenu.
Laat je het weten of het je is gelukt?
En hoe en wat waren mijn instellingen? ;/
Hoi skyv,
Een S2 is inderdaad niet 4G ready...
Als jij op Mijn Simyo 4G Flex uit wilt zetten en je instellingen weer terug kunt zetten naar hoe het was en ons vervolgens dat wil laten weten zal een IT'er hier je 4G APN verwijderen uit je aansluiting.
Hoi skyv,
Een S2 is inderdaad niet 4G ready...
Als jij op Mijn Simyo 4G Flex uit wilt zetten en je instellingen weer terug kunt zetten naar hoe het was en ons vervolgens dat wil laten weten zal een IT'er hier je 4G APN verwijderen uit je aansluiting.
Een S2 is inderdaad niet 4G ready...
Als jij op Mijn Simyo 4G Flex uit wilt zetten en je instellingen weer terug kunt zetten naar hoe het was en ons vervolgens dat wil laten weten zal een IT'er hier je 4G APN verwijderen uit je aansluiting.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.