.

Hoe stel ik internet in op mijn Android toestel? incl screenshots

  • 7 December 2011
  • 318 reacties
  • 80787 Bekeken


Toon eerste bericht

318 reacties

Hallo,

Ik had op mijn vorige mobiel ook al problemen met internet van Simyo. Ik dacht dat het aan het slechte mobieltje lag en zo heb ik besloten om het geheel te vergeten en heb ik met veel plezier twee jaar zonder mobiel internet gezeten.
Nu heb ik net een Nexus5 gekocht, waar mee ik persee wil dat google mij overal kan volgen:p. Daarvoor heb ik internet aangezet. Maar ik krijg het, net als jaren terug, niet werkend!

Hier zijn mijn instellingen, ingevuld zoals aangegeven op de eerste pagina:

https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdSzFJeTNrc2hhWG5sQXpPV1NoTWJXS2ozXzJj/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdSzl5ZFFhd1BZVHc0TW9UUExMNXJrM08zZmNF/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdYVR5a0NzVGFwSEY2bHRRSFNkc2JtQS1mVGI0/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdYzM2VjFPR1k0d3N3SEtqWGZHSHlHOWRWdjlV/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdZ29GdE12dW52cjV6akppd09wZGZoTVpOV0Nn/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3lmeI8wooZdd0ZPSnhWVVVMZU01Q1lGSG5qZzh4TWdvUG80/edit?usp=sharing

Zie ik nog iets over het hoofd??
'Het' vinkje in mijn simyo.... nog eens alle instelling testen en rebooten...
Echt wazig dat het bij jullie zo moeilijk moet zijn. Maar goed:
LG NEXUS5:
Naam - Mobiel Internet
APN - portalmmm.nl
MCC - 204
MNC - 08
verificatie  - PAP
APN type  - default
APN protocol - IPv4
raomingprotocol voor APN - IPv4

Dit is alles wat ingevuld is. De rest is leeg gelaten. Wazig maar ok.
Badge +6
Echt wazig dat het bij jullie zo moeilijk moet zijn. Maar goed:
LG NEXUS5:
Naam - Mobiel Internet
APN - portalmmm.nl
MCC - 204
MNC - 08
verificatie  - PAP
APN type  - default
APN protocol - IPv4
raomingprotocol voor APN - IPv4

Dit is alles wat ingevuld is. De rest is leeg gelaten. Wazig maar ok.


Hoi AntonMadness, welkom op het forum van Simyo! :)

Begrijp ik je bericht goed als ik denk dat je nu met deze instellingen mobiel internet aan de praat hebt gekregen op je Nexus 5?

Of niet? 😕

Ik hoor het graag van je!
Beste Simyo,

Ik heb nu reeds een paar maanden simyo en mobiel internet werkt nog steeds niet. Vandaag eens goed voor gaan zitten en de instellingen van jullie webpagina overgenomen, maar helaas. Ook diverse berichten hier op het forum gelezen, maar mobiel internet krijg ik niet aan de praat. Voor de zekerheid de vraag: welke instellingen moet je hebben opdat het werkt? Ik heb een Samsung Galaxy SIII mini. En ja, bij Mijn Simyo staat het vinkje staat aan bij
Internet op je mobiel - Nederland.

Groeten,
Iris
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Irisdb,

Welkom op het forum :)

Wat ontzettend balen dat internet nog niet werkt 😞 Dat moeten we dan maar snel in orde maken!

Ik heb dit artikel gevonden op onze Kennisbank. Hierin staat, als het goed is, precies omschreven hoe jij al je instellingen goed kunt zetten.

Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?
Dag Dries,

Dank voor de info. Het artikel waar je naar verwijst had ik reeds gevonden en ook geprobeerd. Helaas verhelpt dit het probleem niet.

Groeten,
Iris
Hoi Irisdb,

Welkom op het forum :)

Wat ontzettend balen dat internet nog niet werkt 😞 Dat moeten we dan maar snel in orde maken!

Ik heb dit artikel gevonden op onze Kennisbank. Hierin staat, als het goed is, precies omschreven hoe jij al je instellingen goed kunt zetten.

Zou je willen laten weten of dit heeft geholpen?
Badge +6
Hoi Irisdb,

Wat vervelend dat het hiermee nog niet is gelukt :(

Ik ga de optie "Internet op je mobiel - Nederland" even een reset geven op het netwerk. Zou je je telefoon even opnieuw willen opstarten?

Krijg je dan onverhoopt nog geen verbinding met mobiel internet, dan raad ik je aan om aan de hand van deze site je internetinstellingen eens door te lopen.

Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding krijgt met mobiel internet! 🙂
Ik heb de htc one m8 en ben van mening dat de geboden oplossing te omslachtig is voor 2014 en dat deze ook nog eens erg onduidelijk wordt aangeboden.

- Het was niet makkelijk genoeg te vinden dat ik uberhaupt iets moest doen voor htc telefoons. Waarom staat er bij het schuifje "internet aan" onder mijn simyo  bijvoorbeeld niet een korte vraag van: Nog geen verbinding? Kijk hier voor meer info > htc telefoon? > htc one m8 > etc > .. etc.. Ik snap dat dit grafisch niet aantrekkelijk is, maar misschien wel gebruiksvriendelijk.
- Waarom kan vodafone met de m8 wel plug and play en bij simyo niet?
- de aangegeven stappen komen niet overeen met de stappen op de htc one m8. diverse opties zaten op totaal andere plekken of hadden een andere naam.

Het is uiteindelijk wel gelukt, maar ik denk dat simyo hier zsm iets mee moet doen.
Uit de poll blijkt natuurlijk ook al dat de informatievoorziening aardig beroerd is.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Willem1, welkom op het Simyo forum :)

Bedoel je met 'de geboden oplossing' het instellen van Android voor internet zoals op de eerste bladzijde van dit topic aangegeven is?
Het betreft hier de handmatige instellingen voor Android zoals dat er in 2011 uitzag met de Android versie die toen het meest up to date was. Het kan dus heel goed kloppen dat het er op een Android toestel uit 2014 anders uitziet.
Besef je alsjeblieft ook dat het hier gaat om handmatige instellingen wanneer het toestel niet automatisch de instellingen upload (wat in verreweg het meest van de gevallen gebeurt). Dit kan bij een sim only provider voorkomen omdat wij niet een toestel meeleveren met je abonnement. Die kunnen van te voren ingesteld zijn of via SMS geconfigureerd worden. Die instellingen per SMS hebben we een tijdje gebruikt bij Simyo, maar dat bleek echt niet lekker te werken.

Ik snap dat je zoiets hebt van 'zet dan alle instellingen op de website'. En op zich zou dat ook wel esthetisch verantwoord kunnen, ware het niet dat er simpelweg téveel verschillende toestellen zijn voor een kleine provider als Simyo om dit te bundelen.
KPN heeft dit bijvoorbeeld wel.

Als het allemaal nóg niet lukt, kun je ook altijd iemand van de Simyo klantenservice inschakelen via dit forum, Twitter, 1200, het contactformulier of de zoekfunctie op onze website.
Hoi Irisdb,

Wat vervelend dat het hiermee nog niet is gelukt :(

Ik ga de optie "Internet op je mobiel - Nederland" even een reset geven op het netwerk. Zou je je telefoon even opnieuw willen opstarten?

Krijg je dan onverhoopt nog geen verbinding met mobiel internet, dan raad ik je aan om aan de hand van https://"http://www.kpn.com/prive/mobiel/toestel-en-abonnement/service/hulp-bij-gebruik-toestel/toestelhulp.htm#/samsung/i8190-galaxy-s-iii-mini/internet/usecase/handmatig-instellen" je internetinstellingen eens door te lopen.

Ik hoor graag van je of je nu wel verbinding krijgt met mobiel internet! :)


Super Kim! Alles werkt nu perfect. Hele fijne site waar je naar verwezen hebt. Klopt helemaal.
Bedankt.
Badge +6
Fijn om te horen dat het is gelukt, Irisdb, graag gedaan :)

Mocht je nog andere vragen hebben, dan zien we je graag terug op het forum!
Ik heb net het abonnement aangepast had eerst voor €3 bellen en sms.
Nu heb ik het omgezet met internet erbij 500mb.
Ik heb deze instellingen gedaan:

    Kies Instellingen;
    Kies Draadloos en netwerken;
    Kies Mobiele netwerken;
    Kies Pakketgegevens gebruiken en vink deze aan;
    Kies Namen toegangspunten;
    Kies de menu-toets en kies NieuweAPN;
    Bij Naam, voer Mobiel Internet in;
    Bij APN, voer portalmmm.nl in;
    Bij Proxy, voer niets in;
    Bij Poort, voer niets in;
    Bij Gebruikersnaam, voer niets in;
    Bij Wachtwoord, voer niets in;
    Scroll naar beneden;
    Bij MCC, voer 204 in;
    Bij MNC, voer 08 in;
    Bij Verificatietype, kies PAP;
    Bij Type toegangspunt, vink Internet aan;
    Kies de menu-toets;
    Kies Opslaan;
    Kies Mobiel Internet en vink deze aan;
    Keer terug naar het Startscherm;
    Zet de Samsung Galaxy uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Hierna kun je internetten met je Samsung Galaxy op het netwerk van Simyo.

En ook alles in de telefoon (Samsung Galaxy S3 NEO) aangezet om te internetten.
Maar het werkt nog steeds niet.
Moet ik wachten tot de 1ste volgende maand?
Of werkt het internetten direct na het aanpassen van het abonnement?

Even een Update.
Ik heb deze gedaan en nu werkt hij.
Kies Apps;
    Kies Instellingen;
    Kies Meer instellingen;
    Kies Mobiele netwerken;
    Kies Mobiele gegevens en vink deze aan;
    Kies Namen toegangspunten;
    Kies de menu-toets en kies Nieuw toegangspunt;
    Bij Naam, voer Mobiel Internet in;
    Bij APN, voer portalmmm.nl in als je 3G hebt en KPN4G.nl als je Flex 4G hebt;
    Bij Proxy, voer niets in;
    Bij Poort, voer niets in;
    Bij Gebruikersnaam, voer niets in;
    Bij Wachtwoord, voer niets in;
    Scroll naar beneden;
    Bij MCC, voer 204 in;
    Bij MNC, voer 08 in;
    Bij Verificatietype, kies PAP;
    Bij Type toegangspunt, voer default in (Let op: in kleine letters);
    Kies de Menu-toets;
    Kies Opslaan;
    Kies Mobiel Internet en vink deze aan;
    Keer terug naar het Startscherm;
    Zet de Samsung Galaxy uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Hierna kun je internetten met je Samsung Galaxy op het netwerk van Simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi drhouse, welkom op het forum van Simyo :)

De eerste instellingen die je probeerde zijn inderdaad wat minder up to date dan de tweede.
Heb je de eerste gevonden op onze website? Kun je dan de link geven, dan passen we die gelijk even aan.
Deze was dat.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-samsung-galaxy-acenote-s-177
Reputatie 5
Badge +11
Top! Dankjewel voor het doorgeven, drhouse.
De S3 hoort hier niet bij te staan, die heeft inmiddels een nieuwere versie Android dan de Ace, de Note en de S2.

We passen het aan 😮
Hi,

i have sony xperia z1 compact
i just turned on the new bundle with 500mb internet
and tried to follow all the internet setup tutorials but it still
wont work ?
im not sure what to do next
i tried reseting everything and created new apn.
still the same.

Thanks
Reputatie 5
Badge +11
Hi niqaragvaz, welcome back on our forum :)

On 10 October 2014 you turned off the internet via Mijn Simyo using the button Internet op je mobiel - Nederland. I guess when you click it again, to aan, the internet will start working ;)
If not, please take a look here. Those are the setting for a similar phone as you are using.

Can you let us know if this helps?

Reageer